Nu kopen of door sparen?
Nu kopen of door sparen?
Goedemiddag!
Ik wil dolgraag een Harley Davidson rijden omdat de rij stijl mij bevalt en ik het mooie motoren vind.
Afgelopen najaar heb ik een 1200 Sport BJ 1996 proef gereden en dit beviel mij erg goed! Nu is de aantrekking alleen maar groter!
Ik rij nu zo'n 11 jaar motor begonnen op een SRAD klaar met racen dus een FZ6 gekocht in 2017, echter dit bevalt ook niet 1 te netjes allemaal en 2 het is geen Harley Davidson. ik wil rijden om te genieten en niet langer voor de snelheid.
Echter nu komt de vraag:
met de verkoop van de Fazer (FZ6) heb ik een budget van ongeveer 5000 kan ik hiervoor een degelijke sportster kopen of kan je dan beter doorsparen?
En is een 883 echt te weinig vermogen? ik vond de 1200 prima rijden trouwens.
Alvast bedankt
Ik wil dolgraag een Harley Davidson rijden omdat de rij stijl mij bevalt en ik het mooie motoren vind.
Afgelopen najaar heb ik een 1200 Sport BJ 1996 proef gereden en dit beviel mij erg goed! Nu is de aantrekking alleen maar groter!
Ik rij nu zo'n 11 jaar motor begonnen op een SRAD klaar met racen dus een FZ6 gekocht in 2017, echter dit bevalt ook niet 1 te netjes allemaal en 2 het is geen Harley Davidson. ik wil rijden om te genieten en niet langer voor de snelheid.
Echter nu komt de vraag:
met de verkoop van de Fazer (FZ6) heb ik een budget van ongeveer 5000 kan ik hiervoor een degelijke sportster kopen of kan je dan beter doorsparen?
En is een 883 echt te weinig vermogen? ik vond de 1200 prima rijden trouwens.
Alvast bedankt
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Nu kopen of door sparen?
Welkom bij SON
Persoonlijk zou ik sowieso voor een 1200 gaan zoals je zelf al aangeeft, 5K zal krap zijn maar niets is onmogelijk echter zitten we nu volop
in het motorseizoen... als je mag rijden toch .
Goed uitkijken naar de te koopjes en misschien iemand hier op het forum die wel iets weet staan, wil je er aan werken ? wil je carb of efi ?
Een oudere motor met carb moet je eigenlijk wel kunnen vinden voor die 5K allicht met wat werk aan maar daar is nu eenmaal een Harley
geschikt voor, kan je hem meteen naar je zin maken.
Persoonlijk zou ik sowieso voor een 1200 gaan zoals je zelf al aangeeft, 5K zal krap zijn maar niets is onmogelijk echter zitten we nu volop
in het motorseizoen... als je mag rijden toch .
Goed uitkijken naar de te koopjes en misschien iemand hier op het forum die wel iets weet staan, wil je er aan werken ? wil je carb of efi ?
Een oudere motor met carb moet je eigenlijk wel kunnen vinden voor die 5K allicht met wat werk aan maar daar is nu eenmaal een Harley
geschikt voor, kan je hem meteen naar je zin maken.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1607
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 349 times
Re: Nu kopen of door sparen?
Ik zou door sparen voor een model van na 2006 . Dus ff door sparen. Een 1200 rijd wat soepeler als een 883. Je kan ook een Triumph Speedmaster proberen. Die heb je voor 5k
Re: Nu kopen of door sparen?
Dank voor de reactie! Carb versie lijkt mij geen probleem ik heb zelf beperkte ervaring met sleutelen. maar ben wel handig.MoneyFor schreef: ↑21 apr 2020 17:22 Welkom bij SON
Persoonlijk zou ik sowieso voor een 1200 gaan zoals je zelf al aangeeft, 5K zal krap zijn maar niets is onmogelijk echter zitten we nu volop
in het motorseizoen... als je mag rijden toch .
Goed uitkijken naar de te koopjes en misschien iemand hier op het forum die wel iets weet staan, wil je er aan werken ? wil je carb of efi ?
Een oudere motor met carb moet je eigenlijk wel kunnen vinden voor die 5K allicht met wat werk aan maar daar is nu eenmaal een Harley
geschikt voor, kan je hem meteen naar je zin maken.
Wat moet ik denken bij met wat werk? motorblok revisie oid zou mij wat ver gaan bijvoorbeeld. maar als het gaat om een beurtje of wat optische zaken is dat weer geen probleem.
Toegevoegd in 1 minuut 30 secondes:
Wat is het grote verschil met een model na 2006? zijn deze betrouwbaarder? ik ga eens kijken naar de Speedmaster maar denk toch dat ik de HD sportster het leukste vind
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Nu kopen of door sparen?
Met wat werk bedoel ik uiteraard cosmetisch, voor 5K mag de motor wel oke zijn vind ik, ik heb een 2003 gekocht net over de 5K met 21.000 km enkel
voor het motorblok . Heb de rest terug verkocht zodat ik voor een nette prijs een goed blok had voor een custom build.
De latere modellen 2006/2007 hebben sowieso een rubbermount motorblok en injectie.
voor het motorblok . Heb de rest terug verkocht zodat ik voor een nette prijs een goed blok had voor een custom build.
De latere modellen 2006/2007 hebben sowieso een rubbermount motorblok en injectie.
-
- Moderator
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 333 times
Re: Nu kopen of door sparen?
Heb een 883 gehad geen rubbermount.
Nu 1200 rubbermount.
Door sparen en 1 kopen van na 2006
Stel je even netjes voor op de juiste plaats op het forum
Nu 1200 rubbermount.
Door sparen en 1 kopen van na 2006
Stel je even netjes voor op de juiste plaats op het forum
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Nu kopen of door sparen?
Wel DG2020 heeft met een 1200 van 1996 gereden en vond dit super,dan zou ik toch voorstellen om eens met een recentere motor te rijden
om te kijken of je dit ook goed vind. Je voelt alles meer door je heen gaan met de oudere niet rubber-mounts en misschien was het net dat
gevoel dat hij wil.
Dus alvorens te beslissen eens testrijden met een recenter model en eventueel nog eens met de oudere en vergelijken en afwachten tot de
juiste dan je pad kruist.
om te kijken of je dit ook goed vind. Je voelt alles meer door je heen gaan met de oudere niet rubber-mounts en misschien was het net dat
gevoel dat hij wil.
Dus alvorens te beslissen eens testrijden met een recenter model en eventueel nog eens met de oudere en vergelijken en afwachten tot de
juiste dan je pad kruist.
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 465 times
Re: Nu kopen of door sparen?
Een Sportster koop je niet voor het vermogen. Een 1200 is voor velen een eerste keus en dus een stuk duurder dan een 883. Voor het geld van een 1200 rijd je een 883 van een veel nieuwer type. Kiezen of delen...
Re: Nu kopen of door sparen?
Nogmaals dank voor alle reactie! Ik ga mij inderdaad ook nog even netjes voorstellen.
Oke dus na 2006 is Rubbermount en daarvoor direct op het frame.
Ja ik vond dat wel heel gaaf rijden het was een echte beleving. dus ik vind het niet zo erg om voor een ouder model te gaan.
In de category betrouwbaarheid is er dan een jaartal waar je echt vandaan moet blijven?
Trouwens ik ga het advies wel opvolgen om eerst proef te rijden om een na 2006 model. misschien ook maar eens een 883 proberen?
Het valt mij inderdaad ook op dat de 883 een stuk goedkoper is dan de 1200! dat deze populairder is dan de 883 komt dat puur door het vermogen?
Oke dus na 2006 is Rubbermount en daarvoor direct op het frame.
Ja ik vond dat wel heel gaaf rijden het was een echte beleving. dus ik vind het niet zo erg om voor een ouder model te gaan.
In de category betrouwbaarheid is er dan een jaartal waar je echt vandaan moet blijven?
Trouwens ik ga het advies wel opvolgen om eerst proef te rijden om een na 2006 model. misschien ook maar eens een 883 proberen?
Het valt mij inderdaad ook op dat de 883 een stuk goedkoper is dan de 1200! dat deze populairder is dan de 883 komt dat puur door het vermogen?
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Nu kopen of door sparen?
Ik zou je aanraden om geen 883 te kopen enkel voor de prijs, je komt van een Japanse motor die veel meer pit heeft en dan een 883 gaan rijden gaat jeDG2020 schreef: ↑22 apr 2020 10:32 Nogmaals dank voor alle reactie! Ik ga mij inderdaad ook nog even netjes voorstellen.
Oke dus na 2006 is Rubbermount en daarvoor direct op het frame.
Ja ik vond dat wel heel gaaf rijden het was een echte beleving. dus ik vind het niet zo erg om voor een ouder model te gaan.
In de category betrouwbaarheid is er dan een jaartal waar je echt vandaan moet blijven?
Trouwens ik ga het advies wel opvolgen om eerst proef te rijden om een na 2006 model. misschien ook maar eens een 883 proberen?
Het valt mij inderdaad ook op dat de 883 een stuk goedkoper is dan de 1200! dat deze populairder is dan de 883 komt dat puur door het vermogen?
snel vervelen. Ik heb ook een nieuwe Iron 883 gehad en heb daar na 900km een 1200 kit opgestoken, ongeacht wat anderen zeggen over de 883, dat ding
is gewoon niet vooruit te branden
Re: Nu kopen of door sparen?
Haha oke dat wordt zoeken naar een 1200! En ik zal eens bij een HD dealer een proefritje maken op een nieuwer model.
- ch@rles
- 200-349
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 25 sep 2015 23:53
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 115 times
Re: Nu kopen of door sparen?
Gewoon zelf ff een paar proefritjes maken met verschillende types/jaartallen.
De beleving is niet voor iedereen hetzelfde.....dat weet alleen jij.
Mij persoonlijk trek het oudere type (883, carb en zonder rubbermount) wat meer, omdat ik de motor wil "voelen".
Heb er ondertussen iets van 75000 km op staan en rijdt nog steeds prima.
Wel een keer m'n versnellingsbak laten opknappen, en nog wel wat dingetjes, maar ja....dat mag ook wel na die km-ers
De beleving is niet voor iedereen hetzelfde.....dat weet alleen jij.
Mij persoonlijk trek het oudere type (883, carb en zonder rubbermount) wat meer, omdat ik de motor wil "voelen".
Heb er ondertussen iets van 75000 km op staan en rijdt nog steeds prima.
Wel een keer m'n versnellingsbak laten opknappen, en nog wel wat dingetjes, maar ja....dat mag ook wel na die km-ers
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 465 times
Re: Nu kopen of door sparen?
Als je echt een 1200 wilt is er weinig keus onder de 5.000 euro. Op Marktplaats is in ieder geval bijna niets te vinden, alles zit boven deze prijs. Het is natuurlijk ook niet de ideale tijd van het jaar om een motor te kopen, in het najaar heb je meer keus.
-
- 10-24
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 mar 2020 12:52
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Nu kopen of door sparen?
Volgens mij zijn de modellen 2004 en up rubbermount. Vooral optisch te herkennen aan de andere olietank met verzonken olie-dop en een andere primair carterdeksel.
Tot en met 2006 carburateur en daarna injectie. Persoonlijk zou ik voor een carburateur versie gaan ipv een eerste type injectie.
Voor de mijne eind vorig jaar 5400 betaald. 1200 met 17000 km.
Zoek ook eens op Facebook market, op marktplaats weten ze de prijzen wel...
Tot en met 2006 carburateur en daarna injectie. Persoonlijk zou ik voor een carburateur versie gaan ipv een eerste type injectie.
Voor de mijne eind vorig jaar 5400 betaald. 1200 met 17000 km.
Zoek ook eens op Facebook market, op marktplaats weten ze de prijzen wel...
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Nu kopen of door sparen?
CorrectBlownorange schreef: ↑23 apr 2020 21:30 Volgens mij zijn de modellen 2004 en up rubbermount. Vooral optisch te herkennen aan de andere olietank met verzonken olie-dop en een andere primair carterdeksel.
Tot en met 2006 carburateur en daarna injectie. ...