The road

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 18 feb 2021 12:18 Even gepast en gemeten.
Ik ga dus de remleiding moeten verlengen, de elektra verlengen is waarschijnlijk een goed idee om wat meer speling te hebben, en dan kan ik die voorbereiden voor later als ik sommige controls wil verplaatsen weg van het stuur.

De koppelingskabel is echt kantje-boordje. Het kan, maar dan moet ik wringen en de bocht wat strakker maken dan wat hij soepel toelaat. Misschien kan ik wat meer speling maken door de bevestiging aan de downtube wat hoger te plaatsen. Of misschien is het helemaal geen probleem om de bocht wat strakker te maken?
Monteer de koppelingskabel en laat hem even los hangen zodat je ziet waar je hem het best vastmaakt aan het frame en test dan dat je het stuur nog
vlot naar links en rechts kan bewegen zonder dat de kabel gespannen komt staan. De bocht korter maken kan maar het mag geen L gaan vormen het
moet een boog blijven zodat de stalen kabel zonder obstructie kan bewegen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Kijk ook even in de koplamp @RoelVP , soms zitten daar nog enkele centimeters electriciteitsdraad!
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

charlesb52 schreef: 18 feb 2021 14:00 Kijk ook even in de koplamp @RoelVP , soms zitten daar nog enkele centimeters electriciteitsdraad!
Zal ik doen.

Toegevoegd in 6 minuten 29 secondes:
Met de koppelingskabel losgemaakt van de downtube heb ik veel meer speling, maar nog te weinig om volledig rechts te draaien. Dat komt omdat mijn controls naar beneden staan gericht, dus de aansluiting op de hendel is naar boven gericht (zie foto). Het zal wsch een langere kabel worden.
Bijlagen
Stuur passen.
Stuur passen.
DSC_2911.JPG (293.9 KiB) 8955 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Voor de koppelingskabel kan je deze gebruiken, part n° 38662-00 en kost +-60€.


HIER bijvoorbeeld....
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Gaat maar tot het jaar 2003 volgens de website. Ik heb een 2010.

Toegevoegd in 2 minuten 8 secondes:
Misschien 38663-00 die Past voor een 2010 Custom. Maar is die dan langer...
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 18 feb 2021 15:01 Gaat maar tot het jaar 2003 volgens de website. Ik heb een 2010.

Toegevoegd in 2 minuten 8 secondes:
Misschien 38663-00 die Past voor een 2010 Custom. Maar is die dan langer...
Ik zat altijd maar met 2000 in m'n kop maar dat was die XLH van mij, een custom heeft hogere risers maar een lager stuur, ik kan niet van buiten zeggen hoeveel verschil erop zit in lengte, ik zal eens kijken of ik dat hier direct terugvind. Ik twijfel trouwens dat er verschil in zit tussen een 2003 en 2010, maar ben tegenwoordig niet zo helder meer en moet het even controleren.

Toegevoegd :
Volgens wat ik hier kan terug vinden moet de kabel die ik heb opgegeven passen, wat betreft schroefdraad in de primary, met oem part n°'s is het namelijk altijd zo dat deze gekoppeld zijn aan een bepaald type / model, als dat model dan gemaakt is tussen bv 2000 en 2003 past dat zogezegd niet meer op latere modellen terwijl het motorblok gewoon onveranderd is gebleven. Nu de primary is wel veranderd, als je zeker wil zijn meet dan even de schroefdraad van de koppeling kabel die in de primary gaat en dan controleer ik dat met kabels die ik hier heb liggen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Even op MCS gekeken ook en het volgende gevonden wat zou kunnen/moeten passen:

Remleiding 118 cm https://www.motorcyclestorehouse.com/product/510252
Gemeten dat ik ongeveer op 105 cm totale lengte uitkwam, maar dat moet ik nog even deftig nameten voor ik iets bestel. Ik kom ongeveer 10 cm tekort, dus deze zou kunnen passen.

Koppelingskabel https://www.motorcyclestorehouse.com/product/570821
Hier heb ik gewoon even "+4 inch" genomen als voorbeeld, niet uitgemeten.
Alleszins, deze zou passen vanaf de 1986 tem de 2020 XL-modellen, dus ik zou zeggen dat er op dat gebied niets veranderd is.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 18 feb 2021 17:28 Even op MCS gekeken ook en het volgende gevonden wat zou kunnen/moeten passen:

Remleiding 118 cm https://www.motorcyclestorehouse.com/product/510252
Gemeten dat ik ongeveer op 105 cm totale lengte uitkwam, maar dat moet ik nog even deftig nameten voor ik iets bestel. Ik kom ongeveer 10 cm tekort, dus deze zou kunnen passen.

Koppelingskabel https://www.motorcyclestorehouse.com/product/570821
Hier heb ik gewoon even "+4 inch" genomen als voorbeeld, niet uitgemeten.
Alleszins, deze zou passen vanaf de 1986 tem de 2020 XL-modellen, dus ik zou zeggen dat er op dat gebied niets veranderd is.
Die remleiding kan niets mee aanvangen, je moet er één hebben met aan 2 zijden een banjo en liefst nog onder graden geplaatst. Sommige master cylinders gebruiken ook
een dikkere bout als we het uitdrukken in mm's is dat 11mm ipv de gangbare 10mm voor de universele remleidingen. Dus dat ook eerst even bekijken, ik weet niet in van
buiten in welk jaar HD is overgestapt naar de 10mm.

De koppelingskabel kan zeker werken maar dat kan die van mijn link ook, ik heb een 2000 vergeleken met ene van 2014 en is idem wat betreft de schroefdraad.


brake.jpg
brake.jpg (37.1 KiB) 8912 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Weer wat bijgeleerd! :thumbs:

Morgen alles eens goed uitmeten.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Mijn remleidingen liet ik op maat maken door HEL PERFORMANCE UK.
In Nederland in Echt, https://www.sparks-online.eu/remmen-kop ... leidingen/
Lengte, kleur etc!!
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Ander vraagje:

Ik heb een wphb voor XL 2008, en deze is zo goed als gelijk aan mijn 2010.
Maar om de benzinetank eraf te halen, moet ik eerst de druk uit de injectielijnen halen, dit gebeurt door de "fuel pump fuse" eruit te halen en de motor te starten tot hij stilvalt.
Het probleem is dat bij mijn 2010 model er geen fuel pump fuse is. Hij heeft er enkele minder dan een 2008 model: 5 fuses ipv 8.
Ik zou zeggen, ik haal de "ignition fuse" eruit, maar starten zal hij dan ook niet meer doen :lol:

Alternatief, de tank zo goed als leegpompen, dan de motor starten tot hij stil valt.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 10:36 Ander vraagje:

Ik heb een wphb voor XL 2008, en deze is zo goed als gelijk aan mijn 2010.
Maar om de benzinetank eraf te halen, moet ik eerst de druk uit de injectielijnen halen, dit gebeurt door de "fuel pump fuse" eruit te halen en de motor te starten tot hij stilvalt.
Het probleem is dat bij mijn 2010 model er geen fuel pump fuse is. Hij heeft er enkele minder dan een 2008 model: 5 fuses ipv 8.
Ik zou zeggen, ik haal de "ignition fuse" eruit, maar starten zal hij dan ook niet meer doen :lol:

Alternatief, de tank zo goed als leegpompen, dan de motor starten tot hij stil valt.
Niet moeilijker maken dan het is, laat de motor gewoon even kort draaien zodat de leiding zeker gevuld is en terug uitschakelen. Dus echt kort he, starten draaien en af...
Dan even met rust laten en vervolgens de leiding eraf halen door middel van de het zwart plastik gedeelte zachtjes omhoog te duwen en vervolgens de zilveren ring met
groefjes in ( meestal groefjes toch ;) ) de snelkoppeling dus ook omhoog en de leiding komt eruit. Je krijgt een heel klein beetje benzine dat eruit loopt en thats it, niet
meer en niet minder.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Ondertussen de oude tank eraf gehaald, bedankt voor de tip @MoneyFor !
De nieuwe staat er op om te passen en het ziet er zalig uit! :happy: :yahoo:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 13:36 Ondertussen de oude tank eraf gehaald, bedankt voor de tip @MoneyFor !
De nieuwe staat er op om te passen en het ziet er zalig uit! :happy: :yahoo:
:thumbsup:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

clutch cable eruit, originele lengte ongeveer 147 cm. Ik kom ook hier ongeveer 10cm tekort.
schroefdraad 24 (US)

remleiding bout 10mm (over de schroefdraad), is dit wat je bedoelt?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 14:56 remleiding bout 10mm (over de schroefdraad), is dit wat je bedoelt?

Ja dat bedoel ik, dan kan je iedere universele remleiding gebruiken, ik geraak er vandaag niet meer maar meet het morgen voor je na.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

MoneyFor schreef: 18 feb 2021 18:47
RoelVP schreef: 18 feb 2021 17:28 Even op MCS gekeken ook en het volgende gevonden wat zou kunnen/moeten passen:

Remleiding 118 cm https://www.motorcyclestorehouse.com/product/510252
Gemeten dat ik ongeveer op 105 cm totale lengte uitkwam, maar dat moet ik nog even deftig nameten voor ik iets bestel. Ik kom ongeveer 10 cm tekort, dus deze zou kunnen passen.

Koppelingskabel https://www.motorcyclestorehouse.com/product/570821
Hier heb ik gewoon even "+4 inch" genomen als voorbeeld, niet uitgemeten.
Alleszins, deze zou passen vanaf de 1986 tem de 2020 XL-modellen, dus ik zou zeggen dat er op dat gebied niets veranderd is.
Die remleiding kan niets mee aanvangen, je moet er één hebben met aan 2 zijden een banjo en liefst nog onder graden geplaatst. Sommige master cylinders gebruiken ook
een dikkere bout als we het uitdrukken in mm's is dat 11mm ipv de gangbare 10mm voor de universele remleidingen. Dus dat ook eerst even bekijken, ik weet niet in van
buiten in welk jaar HD is overgestapt naar de 10mm.

De koppelingskabel kan zeker werken maar dat kan die van mijn link ook, ik heb een 2000 vergeleken met ene van 2014 en is idem wat betreft de schroefdraad.



brake.jpg
Ik heb nog even verder gekeken naar wat MCS te bieden heeft ivm brake lines.
De link die ik had geplaatst, daar moet je zelf nog 2 banjo's op installeren.
Je kan de hele uitleg hier vinden: https://motorcyclestorehouse.com/online ... index.html
Op de volgende pagina zie je een gelijkaardig systeem van Goodridge.
Ik ben hier echt niet in thuis, dus ik doe veel opzoekwerk en ik wil gerust bijleren. Ik weet niet of het aanbod van TRW/Goodridge goed is en of ik mezelf vooral veel onnodige last bezorg. Het is alleszins allemaal gekeurd.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.

Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

MoneyFor schreef: 19 feb 2021 16:44 Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.

Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
De SniperII hebben ook geen keuring. Niet dat ik het dan niet vertrouw, maar het gaat me vooral om de toekomstige keuring.


Stel ik ga voor de Goodridge leiding met volgende onderdelen:
- brake line https://www.motorcyclestorehouse.com/product/933039
- 2 banjo bolts 20 degrees https://www.motorcyclestorehouse.com/product/921421

Heb ik dan nog iets nodig?
Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 17:50 Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Tussen banjo en bout en tussen banjo en master cylinder of remklauw, dus per banjo 2 stuks, je hebt 2 verschillende afdichtingen, gewoon koper of koper met een rubberen ring in, beide zijn goed maar die met rubber sluiten nog beter af vind ik persoonlijk.

Maar waarom wil je het echt zelf in elkaar schroeven ? persoonlijk geef ik de voorkeur aan de geperste leidingen, ik gebruik de zelf maak sets omdat ik niet kan wachten en zodoende test ik de beste lengte. De link die Charles gaf kan ze op maat maken, ook bij Westland doen ze dat en de prijzen zijn zeer schappelijk. Die dingen die je in elkaar schroeft luisteren echt nauw, ik bedoel je moet dat echt goed doen en is tenslotte het enige wat je rem gaat bedienen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: The road

Ongelezen bericht door Johan m »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 17:50
MoneyFor schreef: 19 feb 2021 16:44 Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.

Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
De SniperII hebben ook geen keuring. Niet dat ik het dan niet vertrouw, maar het gaat me vooral om de toekomstige keuring.


Stel ik ga voor de Goodridge leiding met volgende onderdelen:
- brake line https://www.motorcyclestorehouse.com/product/933039
- 2 banjo bolts 20 degrees https://www.motorcyclestorehouse.com/product/921421

Heb ik dan nog iets nodig?
Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Johan m schreef: 19 feb 2021 23:18 Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Het is verwarrend wat je hier zegt voor iemand die het niet kent ,
maar zo moet het : tussen banjo en banjo bout komt een koperen ring en tussen banjo en mastercylinder ook ! ... dus per banjo en banjo bout zitten 2 koper ringen.

Banjo 01.jpg
Banjo 01.jpg (29.69 KiB) 8810 keer bekeken

idem aan de remklauw


Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.
Westland heeft / had remleidingen op maat van Goodrigde.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: The road

Ongelezen bericht door Johan m »

MoneyFor schreef: 20 feb 2021 07:48
Johan m schreef: 19 feb 2021 23:18 Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Het is verwarrend wat je hier zegt voor iemand die het niet kent ,
maar zo moet het : tussen banjo en banjo bout komt een koperen ring en tussen banjo en mastercylinder ook ! ... dus per banjo en banjo bout zitten 2 koper ringen.


Banjo 01.jpg


idem aan de remklauw


Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.

Westland heeft / had remleidingen op maat van Goodrigde.
Jij hebt de vraag niet begrepen en mijn antwoord ook niet.
De vraag die Roel stelt is of er ringen tussen de remslang en de opschroef-banjo moeten, die koop je namelijk los van elkaar.
Niet of de banjo met ringen aan de remklauw/rempomp vast moet, dat weet Roel zelf ook wel.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Was dan inderdaad niet mee maar zo zijn we zeker ;)


Ik heb hier in mijn omgeving een autoshop zitten die zulk een hydrolische pers heeft voor de remleidingen, als ik de leiding naar mijn zin heb zitten dan laat ik ze
daar persen, moet dan wel zelf mijn persbanjo en leiding meebrengen want zij hebben enkel automateriaal maar doen het met plezier en tegen betaling :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Vandaag nog wat verder gefabriceerd (zie foto).

De bovenste is die voor mijn kmteller.
Die heb ik wat bijgeschaafd en een hoek aan gemaakt. Die gaat bevestigd worden aan de voorste tankbevestiging.
Morgen ga ik wat ijzerboortjes halen en de nodige gaatjes erin boren, alsook wat gaten in het vlakke stuk om lichter gewicht en wat "flair" :D

De onderste wordt een beugel die aan de linkerkant tussen de cilinders komt.
Ik heb nu een originele claxon daar hangen. Die claxon gaat er af, maar de beugel van die claxon ga ik hergebruiken om mijn eigen beugel tegen te hangen (tussen de 2 krijtlijnen).
Helemaal links komt de coil, in het midden (en naar onderen gericht) ga ik een nieuwe claxon hangen, en helemaal rechts komt mijn contact.
Het stukje "afdak" aan de rechterkant is om bescherming te bieden aan mijn contact.
Deze beugel is nog lang niet klaar, er moet nog veel materiaal af, maar dat doe ik pas als ik de claxon binnen heb en alles kan afmeten. Je ziet rechts al wel bv een "golfje" aan de onderkant.

Verder alle elektronica verplaatst:
- Contact en coil hangen links nu.
- De km teller hangt links voor.
- De elektr. kabels van de handcontrols moet ik voorlopig toch nog niet verlengen, ik heb lengte genoeg. Zoals eerder gezegd, de handcontrols blijven voorlopig origineel, misschien iets voor volgende winter.

De achterkant (sissybar en nieuw achterlicht) zijn voor als de voorkant klaar is, alles op zijn tijd. Gaat sowieso klaar moeten zijn voor mei/juni. :D
Ondertussen oefen ik wat verder met lassen :censored:

:thumbsup:
Bijlagen
Beugels.
Beugels.
DSC_2929.JPG (308.02 KiB) 8759 keer bekeken
Plaats reactie