van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Alle andere technische zaken.
Rollo1004

van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door Rollo1004 »

Hallo techneuten, heb een 1200 Sportster Sport uit Belgie geïmporteerd en die moet natuurlijk door de keuring. Nu zitten er Screaming Eagle uitlaten en luchtfilter op dus die wordt zo niet goedgekeurd ben ik bang. (wel mooi geluid trouwens :D ) Gelukkig zitten er originele dempers bij en ook het luchtfilter (hoop dat e.e.a. compleet is) Vraagje: moet er af- of bijgesteld (ontsteking, carburatie) worden bij terugzetten naar origineel?
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door Peke »

Wil je na de keuring de screaming terug plaatsen?
Rollo1004

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door Rollo1004 »

Dat weet ik nog niet. Dit geluid is mooi maar wel wat luid;-) het originele geluid ken ik nog niet. Maar ik snap wat je bedoelt: dan er niet aan klooien?
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door Peke »

Origineel is geen geluid natuurlijk.
Dan moet je jezelf idd afvragen of je voor de keuring er wat aan wilt doen.
Orginele eronder en keuren zou Ik oen geloof ik mits je de screaming er weer onder gaat zetten.
Misschien hebben andere forum leden hier een andere mening over.
Rollo1004

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door Rollo1004 »

De vraag is loopt ie een beetje met origineel / en de Screaming carburateur afstelling. Ook lullig als je m op de keuringsplaats niet meer gestart krijgt :oops: en met zo'n eendagskenteken kun je ook niet lekker uitgebreid testen. Ik ga gewoon de originele dempers erop zetten en dan kijk ik verder. Zou hij afgekeurd kunnen worden op dit luchtfilter? Zoveel herrie maakt dat toch niet... :shock:
Ik heb er inmiddels wel zin in; dat ritje naar Nieuwegein. Jammer dat het weer nog niet erg meewerkt, een graadje of 20 erbij zou lekker zijn....
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Dat open SE luchtfiltertje zou wel eens nét te veel geluid kunnen maken!
Ik zou er de originele dempers en origineel filterkastje opzetten, uitproberen, keuren en weer terugbouwen.
Misschien loopt ie ietsje te rijk....
Ís de carb trouwens rijker afgesteld??? Dat móet wel met open luchtfilter en uitlaten!!!!
scrambler
25-44
25-44
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 sep 2015 08:37
Been thanked: 3 times

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door scrambler »

Ik deel de mening van Charles. Normaal zou bij de ombouw naar SE ook andere sproeiers moeten geplaatst zijn anders loopt de motor te arm. Check de kleur van de bougies eens : wit = te arm en dus niet goed. Als je nu de originele uitlaten plaatst kan de motor rijker lopen. kleur bougies = zwart. Dit kan geen kwaad.
Rollo1004

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door Rollo1004 »

Mannen bedankt voor de tips ik zal ze "gepast" gebruiken en ik zal het resultaat met jullie delen. Kan wel ff duren want voorlopig te koud om te sleutelen en naar de keuring te gaan :|
Nogmaals dank voor meedenken!
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door kruisje »

99 procent past de sproeier bezetting niet aan na plaatsen van open uitlaten en luchtfilter
je hebt heel goed kans dat de carb nog op origineel bezetting staat
bij normaal gebruik geeft dit meestal ook geen problemen, origineel staat de carb eigenlijk al te rijk, in het land waar benzine geen drol kost

dus ik zou voor de keuring ori uitlaten plaatsen, maar ook t luchtfilter

meestal word hij afgekeurd op het luchtfilter geluid, dus een origineel filterhuis, met origineel filter plaatsen moet je zowiezo wel doen
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: van Screaming naar origineel: andere afstelling?

Ongelezen bericht door bendix »

Ik behoor ook tot die 99%. Ik wissel regelmatig van dempers en pas nooit wat aan. Merk er nooit wat van. Het is een Harley, geen Japanner. Je merkt het vanzelf als je gaat rijden. Niet goed? Dab aanpassen. Wel goed? Afblijven. "If it ain't broke don't fix it"
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Plaats reactie