Joker Machine

Welke extra's voor je motor, kleding, helmen, niet horend bij de andere technische forums.
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Joker Machine

Ongelezen bericht door Dorski »

Weet iemand of er in Nederland of Belgie Joker Machine dealers zijn die volledig assortiment hebben?
Ik zie wel wat dealers die een onderdeeltje hebben, maar eigenlijk geen die het volledige assortiment hebben.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik heb vroeger al wat Joker Machine onderdelen op de sportster gehad, had ze toen rechtstreeks gekocht in Arizona en via een US-shopper laten verzenden maar
je moet dan wel wat geluk hebben met de import, maw ..dat het door de mazen van het net glipt want anders kost het je nog een aardige duit.

Ben je naar iets speciaals op zoek als ik mag vragen ? het meest gekochte voor een Sportster zijn de handlebarclamps met dashbordje erin, weet dat deze nu bij
Ali te koop worden aangeboden, namaak weliswaar maar niet van het origineel te onderscheiden en uiteraard voor een 10de van de originele prijs.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Ik kocht m'n koppelingscover en dekseltje rempot ook direkt bij Joker; snel maar met importkosten helaas.
Hier in Europa bijvoorbeeld http://www.thebikerstore.eu/advanced_se ... atec5b3471
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door Dorski »

Het zou om dit onderdeel gaan.
Afbeelding

Maar als daar ook nog eens importkosten bij komen dan wordt het wel een heel duur grapje.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dorski schreef: 05 dec 2020 18:53 Maar als daar ook nog eens importkosten bij komen dan wordt het wel een heel duur grapje.
En dat heb je niet in de hand, dat is als spelen op de lotto ;) .

Mocht ik het tegenkomen in de EU geef ik een seintje.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Had je Phoenix Cycles, Duitsland, al geprobeerd?
De link die ik hiervoor postte....
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door Dorski »

Toch maar besloten om hem bij Joker Machine in US of A te bestellen.
$111,- en $43,- verzendkosten. :shock:
In EU bestellen was lastig. Ik zag hem nergens op voorraad en in back order dan kostte de tankdop €247,-. :cry:

Ik hoop dat ik met belastingen iets goedkoper ga uitkomen..
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door MoneyFor »

:thumbsup: , ..... in BE is het zo dat het maar onder de 150€ blijft de import meevalt, zo niet dan betaal je invoer, handling kosten ( meestal al 15€ ) en btw over het ganse bedrag dus inclusief de verzendkosten.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door bow »

In Nederland boven de €22 is prijs voor de belasting :censored:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door MoneyFor »

bow schreef: 19 jan 2021 05:43 In Nederland boven de €22 is prijs voor de belasting :censored:
Hier ook hoor, vanaf 22€ is het 21% BTW en de handlingkost van 13 a 15€, vanaf de 150€ is er ook de kost van de invoerrechten die er bij komt.

Dus in BE zou dat neerkomen op een totaal van +-165€ voor die Joker benzinedop omdat het met de wisselkoers in acht genomen net onder de
150€ is. Het meest belachelijke in dit verhaal vind ik dat er steeds ook de verzendkost wordt meegeteld in de som voor de 150€.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door EasyWim »

Producten kopen in China: vanaf 1 juli 2021 een stuk duurder
Rechtstreeks in China kopen kan soms goedkoper zijn, maar er zijn wel wat punten om rekening mee te houden. Vooral omdat vanaf 1 juli geen vrijstelling meer geldt voor douanekosten. Wie producten bestelt uit China kan te maken krijgen met extra kosten en andere onverwachte verrassingen. Populaire winkels waar mensen graag hun goedkope producten bestellen zijn AliExpress en GearBest. In deze gids behandelen we waar je op moet letten bij bestellen van buiten de EU. Wanneer betaal je extra kosten en hoe houd je de prijs zo laag mogelijk? Je leest het hier.

Nieuwe regels vanaf 2021
Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels voor de invoer van producten van buiten de EU. De belangrijkste wijziging voor particulieren is dat vanaf 2021 altijd BTW moet worden betaald bij de invoer van producten, ook als de waarde onder de 22 euro ligt. Er geldt dus geen vrijstelling meer. Aanvankelijk zou dit op 1 januari 2021 al worden ingevoerd, maar het is uitgesteld naar 1 juli 2021.

Je zult ook BTW moeten betalen als de producten uit een ander EU-land komen. Webwinkels zoals AliExpress hebben magazijnen in Europese landen geopend, onder andere in Polen en Spanje. Dit zorgt er vooral voor dat je de spullen sneller in huis hebt, maar er moet in dit geval ook belasting worden betaald. Dit is ongeacht of het een particuliere of zakelijke aankoop is. Voor Chinese ondernemers betekent het vanaf juli 2021 extra administratie en extra rompslomp bij het aangifte doen. Ze hebben daarbij twee opties: aangifte doen op reguliere wijze of via I-OSS. Alle details lees je hier.

Voor de douane en voor jou als gebruiker zit er ook meer werk aan. Voorheen werden pakketjes met een geringe waarde gewoon doorgestuurd; terwijl er vanaf 1 juli douanekosten over geheven moeten worden. Dat kan tot vertraging leiden en het leidt in ieder geval tot hogere kosten.

Helemaal waterdicht is het systeem nog steeds niet. De webwinkel kan een lagere waarde op het pakketje zetten, waardoor de berekende BTW ook lager is.

Importbelasting betalen
Momenteel betaal je bij bestellingen uit China bij pakketten met een waarde van €22 of hoger een heffing van 21% van het aankoopbedrag. Deze kosten zijn exclusief eventuele verzendkosten of een verzekering. Zoals hierboven aangegeven geldt vanaf juli 2021 deze limiet van €22 niet meer en wordt op alle ingevoerde pakketten BTW geheven.

Maar hoe weet de Belastingdienst hoeveel ze bij jou in rekening moeten brengen? Dat blijkt nattevingerwerk.

Omdat er vaak geen factuur is bijgevoegd, moet de verzendpartij (bijvoorbeeld AliExpress) de waarde op jouw pakketje schrijven. In de praktijk blijkt dat Chinese webwinkels vaak een lager bedrag opschrijven. Het is strafbaar als je hier zelf om vraagt. Als de webwinkel het zonder jou medeweten doet, kun je daar niet voor aansprakelijk worden gesteld.

Afhandelingskosten betalen
De verschuldigde heffing/belasting betaal je bij de koerier of op het afhaalpunt. Soms worden daarbij nog extra afhandelingskosten in rekening gebracht.

Het gaat om bedragen rond de 15 euro:

PostNL: €13
UPS: €13
DHL: €14
Met de invoercalculator.nl kun je berekenen hoeveel je moet betalen.

Extra kosten vermijden
Heb je geen zin in onverwachte kosten? Dan kun je deze soms vermijden. Sommige webwinkels bieden de mogelijkheid om je bestelling vanuit een EU-lidstaat te verzenden. Bij bestellingen binnen de Europese Unie betaal je wel gewoon belasting, maar geen extra heffingen. Deze methode werkt niet voor alle producten. Soms zijn producten uit een Europees magazijn iets duurder, maar dit verdien je uiteindelijk weer terug omdat je geen invoerkosten betaalt. Ook heb je je pakketje sneller in huis.

Verzending AliExpress Polen Spanje

Amazon past BTW aan
Webwinkels bieden soms de mogelijkheid om zelf het verzendland te kiezen. Zo kun je bij Amazon Duitsland kopen, maar sinds kort ook bij Amazon Nederland. Dit online warenhuis heeft ook vestigingen in Spanje, Frankrijk en andere landen, waar je soms nét andere aanbiedingen vindt. In Duitsland geldt momenteel een lager BTW-tarief om de consumentenuitgaven te stimuleren, maar helaas profiteer je daar als Nederlandse klant niet van. Als je bij Amazon Duitsland iets koopt zal bij het afrekenen een correctie worden uitgevoerd, zodat je uiteindelijk toch het Nederlandse BTW-tarief betaalt.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ja dat gaat een serieuze impact hebben op de aankoop uit China maar eerlijk gezegd vind ik dat het nog lang geduurd heeft voor dat ze hiermee
op de proppen kwamen. Ik koop heel veel freesjes in China en moet zeggen dat de kwaliteit me helemaal niet tegenvalt, als je ziet wat ik hier in
Belgie betaal alleen maar om ze laten slijpen, nu gooi ik ze weg en pak een nieuwe als ze niet goed meer snijden.

Zal me al eens beginnen voorzien voor de toekomst :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door Dorski »

Tankdop is binnen en ik mocht nog wat overdragen aan vadertje staat.
Alles bij elkaar heeft de tankdop met €160,- gekost.

Een flink bedrag voor een tankdop, maar wel een stuk goedkoper dan in EU bestellen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Joker Machine

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dorski schreef: 17 feb 2021 20:29 Tankdop is binnen en ik mocht nog wat overdragen aan vadertje staat.
Alles bij elkaar heeft de tankdop met €160,- gekost.

Een flink bedrag voor een tankdop, maar wel een stuk goedkoper dan in EU bestellen.
Het gaat erom dat je tevreden bent met je aankoop, ben benieuwd als die erop zit.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie