kesstech vs dr jekill & mr hyde

Optimalisering en tuning van de motor.
MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Has thanked: 902 times
Been thanked: 1142 times
Contacteer:

Re: kesstech vs dr jekill & mr hyde

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 16 mar 2021 16:29 Antwoord gekregen van J&H op de volgend vragen. Leek mij interessant om deze info te delen. .............
Bedankt om dit te delen :thumbs:

Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499
Has thanked: 276 times
Been thanked: 245 times

Ongelezen bericht door RC roadster »

Van de nacht wat gespeeld met de FP3 en J&H uitlaten, tijdens het terug rijden naar huis (35 km). Mijn bevindingen,… . J&H is afgesteld op de open stand (nog geen tijd gehad om hem af te stellen in half open stand)
Ik heb tijdens het rijden de lambda waardes gecontroleerd en gekeken wat het verschil was tussen open, half open, en gesloten stand van de uitlaatklep. (zonder katalysator)

- Bij open heb ik een lambda waarde van 0.8 .
- Bij halfopen het ik een lambda waarde dat schommelt tussen 0.8 en 0.9 .
- Bij gesloten heb ik een lambda waarde van 0.9 .
- Temp motor 170°

Dus in mijn ogen zijn deze waardes goed en ik moet nu wel eerlijk zijn,… ik dacht persoonlijk dat het meer verschil ging zijn door het verschil dat je maakt van tegendruk in de uitlaat. Want uiteindelijk met een 0.9 zit je nog altijd niet in een arm mengsel,… . Ok,… je kan je de vraag stellen of dat deze waardes van de FP3 wel 100% te betrouwen zijn,… . want dit is via een applicatie ,… .

Bij een gesloten uitlaatklep merk je enorm goed dat de module de uitlaatklep iets opzet om meer power te kunnen geven indien je vol gas gaat. Dus dit werkt prefect. Bij half open merk ik het niet direct op. Maar denk wel dat die de klep ook wel wat bijstuurt. En dat ik het verschil niet hoor tijdens het rijden.

Algemeen enorm te vrede van de J&H. Maar ja,… het heeft wel een prijskaartje. Voor de luxe die je dan hebt om u lawaai te regelen van de sportster en om momenteel toch wettelijk in orde te zijn.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Hier ook tevreden met de J&H, heb het nu weer in m'n kop gestoken om de andere collectors van hen te nemen zodat de 2 uitlaten op dezelfde hoogte zitten... prijskaartje 1300€ + wat kabels en andere bracket die ik uiteraard niet ga nemen voor nog eens 400€ extra :lol:

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 02 jul 2021 18:56 Hier ook tevreden met de J&H, heb het nu weer in m'n kop gestoken om de andere collectors van hen te nemen zodat de 2 uitlaten op dezelfde hoogte zitten... prijskaartje 1300€ + wat kabels en andere bracket die ik uiteraard niet ga nemen voor nog eens 400€ extra :lol:
Ik ben al benieuwd naar het resultaat ;-). liefste een foto voor en na he, is altijd leuk .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Wel ik had voor mezelf al eens een photoshop gedaan om te zien of ik het goed vond, kunnen jullie mee stemmen, zou er een poll van moeten maken :)

Nu:
korter 2.jpg

Korter:
korter.jpg

Let wel bij korter zal de voetsteun van de passagier die ik er nu ook heb opstaan verdwijnen want die zou anders boven de uitlaat moeten kome te staan
en dat zicht trekt op niks. Dus simpel, geen passagier voetsteunen meer, ook de gebruikte foto is nog met de gewone pinkers erop, die zijn nu ook weg.

Zo, wat denken jullie, laten zoals het is of de kortere versie :?: :?:

Afbeelding
botoo
100-199
100-199
Has thanked: 35 times
Been thanked: 44 times

Ongelezen bericht door botoo »

Laten zoals het is.

- Ik hou er van om de lengte van de uitlaat zoveel mogelijk gelijk te houden (form follows function).
- Kort lijkt het iets massiever/lomper en minder in de lijnen van de motor te passen.

Per saldo slechts een kleine en heel persoonlijke voorkeur en het is jouw motor, niet de mijne, dus jouw voorkeur telt het zwaarst.

[edit]
Onderste pijp ook evenveel inkorten zou mijn voorkeur hebben, maar alleen als je je verveelt en/of graag sleutelt.

EasyWim
500-599
500-599
Has thanked: 391 times
Been thanked: 329 times

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik zou het toch ook laten zoals het nu is. Anders moet de uitlaatbocht zo rigoureus worden ingekort dat deze een beetje uit verhouding klein wordt en het gehele plaatje eigenlijk niet meer klopt. Maar dat is natuurlijk allemaal gezegd vanaf 1 foto, misschien dat het vanaf een andere hoek gezien weer een ander idee geeft.

RC roadster
350-499
350-499

Ik vindt het wel persoonlijk wel mooier staan als ze even lang zijn ,… . Maar de kostprijs is voor mij dan wel te hoog voor dat resultaat.
Zou het geen optie zijn om 1 uitlaatbuis in te korten, met de zaag? En de uitlaat steun aan te passen,…? Zou ook nog een leuke uitdaging zijn om dit te doen passen,… 😉. Dan gewoon een onderdeel te kopen ,…(grapje he 😉).

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 03 jul 2021 19:07 Ik vindt het wel persoonlijk wel mooier staan als ze even lang zijn ,… . Maar de kostprijs is voor mij dan wel te hoog voor dat resultaat.
Zou het geen optie zijn om 1 uitlaatbuis in te korten, met de zaag? En de uitlaat steun aan te passen,…? Zou ook nog een leuke uitdaging zijn om dit te doen passen,… 😉. Dan gewoon een onderdeel te kopen ,…(grapje he 😉).
Heb ik al gedaan, heb een 2de collector gekocht met hitteschilden en al voor 50€. De collector is al klaar maar krijg het nu korter hitteschild niet naar mijn zin.
Er zit een knikje in en dat krijg ik er langs geen kanten deftig ( naar mijn normen dan ;) ) in. Het staat er te ver af / open en dan erger ik me er dood aan.

Dat is mijn probleem, ben niet snel content wat een ander al goed zou vinden blijft bij mij een doorn in het oog, ben soms te perfectionistisch :(

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 03 jul 2021 19:12 Heb ik al gedaan, heb een 2de collector gekocht met hitteschilden en al voor 50€. De collector is al klaar maar krijg het nu korter hitteschild niet naar mijn zin.
Er zit een knikje in en dat krijg ik er langs geen kanten deftig ( naar mijn normen dan ;) ) in. Het staat er te ver af / open en dan erger ik me er dood aan.
Heb je er toevallig een foto van het probleem. Desnoods stuur mijn een pb.
MoneyFor schreef: 03 jul 2021 19:12 Dat is mijn probleem, ben niet snel content wat een ander al goed zou vinden blijft bij mij een doorn in het oog, ben soms te perfectionistisch
Ja,… Had ik niet gedacht van u 😉. Maar ja, dat heeft zijn voor en nadelen als je perfectionistische bent he.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Zal morgen eens foto van maken, moet ze terug boven halen want had dat al afgeschreven, probleem is dat die matchroom zijn en heb knikje er wel ingekregen maar
het chroom krakt. Had het wel verwarmd op voorhand maar mocht niet baten en had me er al bij neergelegd dat dit iets was dat ik eens niet in orde kreeg :)

Heb gevraagd aan J&H of ze enkel de hitteschilden verkopen maar dat doen ze niet als je geen aankoop bewijs hebt van hun collectoren, wat te begrijpen is ergens.
Anders gaat iedereen zijn collectoren inkorten en besteld enkel de schilden :)

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

@MoneyFor Je hebt de oplossing zelf geschreven,... ;) . Ken je niemand dat deze uitlaten heeft op zijne HD? Zo ja,... vraagt hem om dan een hitteschild te bestellen voor u. Desnoods geef je hem iets . nee,... ? Dat gaat de kostprijs wel wat drukken . Geen goed idee?

botoo
100-199
100-199
Has thanked: 35 times
Been thanked: 44 times

Ongelezen bericht door botoo »

RC roadster schreef: 03 jul 2021 19:22 Maar ja, dat heeft zijn voor en nadelen als je perfectionistische bent he.
Perfectionisme bestaat niet, het kan altijd beter :lol:

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 03 jul 2021 22:42 @MoneyFor Je hebt de oplossing zelf geschreven,... ;) . Ken je niemand dat deze uitlaten heeft op zijne HD? Zo ja,... vraagt hem om dan een hitteschild te bestellen voor u. Desnoods geef je hem iets . nee,... ? Dat gaat de kostprijs wel wat drukken . Geen goed idee?
Niet zo makkelijk te vinden, had dit al eens gevraagd in de Fat Boy groep maar de meeste steken enkel de slip-ons omdat de uitlaat anders nog een pak duurder wordt,
dan zit je over de 4K voor de uitlaat en de meeste vinden dat te veel natuurlijk ( ook heel begrijpelijk ) .

botoo schreef: 04 jul 2021 01:13 Perfectionisme bestaat niet, het kan altijd beter :lol:
Bij mij is dat raar of zelden het geval hoor :overhit:

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 04 jul 2021 07:49 Bij mij is dat raar of zelden het geval hoor
Dat mag je gerust wel zeggen :thumbs: .
MoneyFor schreef: 04 jul 2021 07:49 Niet zo makkelijk te vinden, had dit al eens gevraagd in de Fat Boy groep maar de meeste steken enkel de slip-ons omdat de uitlaat anders nog een pak duurder wordt,
dan zit je over de 4K voor de uitlaat en de meeste vinden dat te veel natuurlijk ( ook heel begrijpelijk ) .
Misschien een ander idee. Sorry voor het woord, maar naar de hd dealer gaan en vragen of zij weet hebben van deze uitvoering? Omdat je dit eens in het echt wilt zien wegens het kosten plaatje,... . Dan kan het zijn dat ze u met iemand in contact brengen dat dit heeft. En dan is het gewoon vragen aan die persoon of dat hij dit wilt doen . En laten we hopen van wel he.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Is inderdaad het proberen waard, ik heb vorige week ook een korting bon gekregen van 10% bij de aankoop van een nieuwe motor om onderdelen mee te kopen.
Nu deze dealer is ook verdeler van J&H, ik ga ook eens vragen of ik die kan gebruiken als ik daar een J&H bestel maar dan voor de HD, is niet veel maar wat het
is , is het he.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Heb nog andere uitlaten gevonden die regelbaar zijn, zie link . De prijs valt enorm goed mee ten opzichten van de J&H of kesstech,... ;-). Maar vindt er weinig info over,... hoe ze werken en hoe ze goed gekeurd zijn ,... . :muur:

https://www.pimpmysports.com/en/accueil ... iable.html

charlesb52
*
*
Has thanked: 1339 times
Been thanked: 584 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door charlesb52 »

“Silensieux homologués Sportster BYKERN a son variable”
Lijkt me dus E-keur!

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Maakt toch snel 1K verschil, er zullen nog wel meerdere merken komen en altijd net iets goedkoper om een plaats te vinden op de markt.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

charlesb52 schreef: 26 aug 2021 22:30 “Silensieux homologués Sportster BYKERN a son variable”
Lijkt me dus E-keur!
Denk het toch ook. hangt toch ook zo een plaatje aan,zoals bij mij J&H. en er ligt ook zo een kaartje bij van de keuring
MoneyFor schreef: 27 aug 2021 07:49 Maakt toch snel 1K verschil, er zullen nog wel meerdere merken komen en altijd net iets goedkoper om een plaats te vinden op de markt.
1K is toch een groot verschil ze,... . misschien goedkopere materialen gebruikt. Want hoe ik mij laten vertellen heb, is dat de grootste kost het keuren is van de uitlaten zelf. En bij J&H is dit dan ook nog gelinkt aan de Vin-nummer van de moto. Hopelijk zal dit de prijs drukken bij J&H en Kesstech ;-).

EasyWim
500-599
500-599

Het maakt niet zoveel uit welk model en jaar je invoert bij bestellen, er verschijnt continue 'niet beschikbaar' in beeld. Ze zien er wel mooi uit en de prijs is het grote voordeel (als ze tenminste te bestellen zijn). Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de uitlaten met klep open ook daadwerkelijk volledig open zijn wat ik dus iets teveel van het goede vind (herrie dus). Er had met de klep open wel enige demping mogen zijn, er kan dan nog steeds een mooi diep geluid uit komen zonder dat iedereen er last van heeft.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

EasyWim schreef: 27 aug 2021 09:29 ..... uitlaten met klep open ook daadwerkelijk volledig open zijn wat ik dus iets teveel van het goede vind (herrie dus). Er had met de klep open wel enige demping mogen zijn, er kan dan nog steeds een mooi diep geluid uit komen zonder dat iedereen er last van heeft.
De klep op mijn Fat Boy staat eigenlijk altijd op half, is een mooie tussen oplossing want open vind ik ze inderdaad ook gewoon te luid. Nu heb ik zelf al bezig geweest
om te kijken dat ik op de andere 2 waar een Big Radius op staat iets te doen met een klep systeem. Het probleem is echter dan als ik wil dat de binnendiameter van de
uitlaat behouden blijft ik langs de buitenzijde van de uitlaat de scharnierpunten van de klep moet voorzien en dan passen de shields niet meer.

Heb nu onlangs de "even headers" gemonteerd op de Fat Boy en er is per vergissing een volledige set naar me toegezonden met motortjes en al inbegrepen :) . Ik heb nu
dus een set extra J&H motortjes dat weer andere mogelijkheden bied om het nog eens terug te bekijken voor die Big Radius maar dat is winter werk.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

EasyWim schreef: 27 aug 2021 09:29 Het maakt niet zoveel uit welk model en jaar je invoert bij bestellen, er verschijnt continue 'niet beschikbaar' in beeld. Ze zien er wel mooi uit en de prijs is het grote voordeel (als ze tenminste te bestellen zijn). Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de uitlaten met klep open ook daadwerkelijk volledig open zijn wat ik dus iets teveel van het goede vind (herrie dus). Er had met de klep open wel enige demping mogen zijn, er kan dan nog steeds een mooi diep geluid uit komen zonder dat iedereen er last van heeft.
Ik moet wel eerlijk gezeggen dat ik wel veel open rij. En als ik paarden moet passeren zet ik effe mijn klep toe (uitlaat). Maar ja, ik rij dan wel niet constant vol gas. Want dan doet het wel pijn aan de oortjes. Alle bij mij toch.
Het voordeel dat J&H wel nog heeft is die module dat de klep gaat open duwen als je vol gas geeft (als u uitlaatklep toe staat). En dit merk je zowel in power als lawaai.

misschien kan het zijn dat je ze niet meer kunt krijgen omdat ze al uitverkocht zijn,... . aangezien het prijs verschil ;)
MoneyFor schreef: 27 aug 2021 09:57 Heb nu onlangs de "even headers" gemonteerd op de Fat Boy en er is per vergissing een volledige set naar me toegezonden met motortjes en al inbegrepen :) . Ik heb nu
dus een set extra J&H motortjes dat weer andere mogelijkheden bied om het nog eens terug te bekijken voor die Big Radius maar dat is winter werk.

Amai dat is een gelukje,… . je hebt hen toch bedankt voor die motortjes 😉. Ze beginnen u ook al te kennen zeker daar bij J&H ? zal een mooi winterprojectje worden :thumbsup:

EasyWim
500-599
500-599

Dat legaal zijn van dit type uitlaat (met officiële papieren erbij) is dat iets typisch Belgisch of is dit systeem met de klep ook in Nederland legaal?

RC roadster
350-499
350-499

@EasyWim Gekeurde uitlaten zitten altijd papieren bij. En volgens mij is dit ook ok voor Nederland om deze uitlaten te plaatsen. Maar als je ze besteld best eens contact opnemen en eens luisteren hoe het zit met keuring van die uitlaten.

Plaats reactie