kesstech vs dr jekill & mr hyde

Optimalisering en tuning van de motor.
EasyWim
500-599
500-599
Has thanked: 391 times
Been thanked: 331 times

Re: kesstech vs dr jekill & mr hyde

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik denk dat een dB keuring van de uitlaat ook niet zomaar kan gebeuren, misschien in een hok waar de muren vol zijn behangen met van die geluidsisolerende platen. Misschien hetzelfde hok als waar de rollenbank vaak in staat?!

Ik heb een vuurpijlstandaard maar een beetje omgebouwd :shock: :D
Bijlagen
IMG_5366.JPG

RC roadster
350-499
350-499
Has thanked: 277 times
Been thanked: 245 times

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik ga eens rond vragen in mijne vriendenkring of dat er iemand een db meter heeft. Dan ga ik de test nog eens doen ;-) . Ik laat ik jullie dan het resultaat weten. Nu,... stel dat ik een db meter vindt,... . Hoe moet je deze dan plaatsen ? vb 1 m achter de moto en op 0.3m van de grond,... ?

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Has thanked: 903 times
Been thanked: 1142 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel DIT is de BE wettekst hoe ze het officieel zouden moeten doen, paragraaf 2.2.4

Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
EasyWim
500-599
500-599

Heel kort samengevat (correct me if I'm wrong):

50 cm en 45 graden van de monding van de demper(s). Bij de Twin Slash moet bij beide dempers afzonderlijk worden gemeten, de hoogste waarde telt.

Ik legde de dB meter eerst op een krukje, maar zelfs dat kan al invloed hebben (vandaar dat ik die standaard heb gemaakt). En dan heb ik hem nog iets te hoog gemaakt, de meetkop moet op gelijke hoogte met de uitlaatmond zijn.

RC roadster
350-499
350-499

Vandaag de eerste afstelling-sessie gedaan met de FP3 aututune (klep volledig open). ongeveer 60 min gereden, zowel binnenbanen, als snelweg. En alle rijstijle zowat gereden,... .
Altijd een bang moment,... . en zeker de eerste km,... . Het is toch raar om dit te doen ze,... slecht draaien en soms enorm kletteren in de uitlaat. Is of dat je met een wrak van een moto rijdt op dat moment of dat je niet kan rijden ;-) (dit zal het wel zijn ;-) ).
En dan heb ik ook altijd geluk dat mijn vriendjes achter mij rijden he, De politie,... :camera: . Hopelijk weer geen boete voor mijn nummerplaat dat deze links staat. Dit zal ik volgende week wel weten als er iets in de bus ligt :twisted: ,... .

Op het laatste kon ik de gaskraan al goed open zetten. Zie bijlage mijn grafiek. ziet er al redelijk goed uit volgens mij.
Maar wel de eerste 5 min stationair laten draaien en dan op het gemak vertrokken. Gsm op mijn stuur gezet ,... zodat ik de grafiek wat in het oog kon houden. Zodat ik wat wist hoe ik moest rijden.
Wat mij wel opviel is dat je best kunt rijden berg op. Dan gaat de afstelling rapper volgens mij. Dus dat het grafiek rapper groen gaat kleurde. Misschien een tip voor de mensen dat het nog moeten doen ;-).

Het enig dat ik wel nog heb, is bij het lossen van de gaskraan een geratel in mijn uitlaat. Maar dit zal ik moeten oplossen met die functie decel pop. Maar dit is maar pas mogelijk als mijn autotune volledig gedaan is. Nu nog 2 sessie doen,... En dan ga ik deze afronden. En ik weet van de vorige keer als je de autotune volledig gedaan is, dat de motor normaal nog iets beter draait.
Deze waardes die nu in het groen staan heb ik nu wel al in geleerd naar mijn ecu.

Wat ik ook onder vonden heb is dat mijn geluid ook minder scherp klinkt (wel niet gemeten). En iets meer aangenamer was tijdens het rijden dan met mijn huidig afstelling waardes die ik had.
Bijlagen
IMG_5244.PNG

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Tabel ziet er inderdaad al zeer goed uit, ga je nadat deze tune gedaan is hetzelfde doen voor de andere klepstanden zodat je kan swappen tussen de mappen ?

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 19 feb 2021 14:50 Tabel ziet er inderdaad al zeer goed uit, ga je nadat deze tune gedaan is hetzelfde doen voor de andere klepstanden zodat je kan swappen tussen de mappen ?
Ja,... Dat is mijn bedoeling toch. Met de FP3 is dit de luxe dat je hebt he,... . Ok het kost wat tijd om dit allemaal te doen,... maar eens gedaan,... . Is het op 30 seconden gewisseld van sw open klep naar sw halve open klep.
Maar de vraag is,... gaat het veel verschil uitmaken naar power en reactietijd van de gaskraan,... (tegendruk is wel veel anders in de uitlaat). Dit ga ik enkel weten als ik het doen he. Als ik zover ben, zal ik mijn bevindingen zeker laten weten ;-). :hyper: .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 19 feb 2021 15:10
MoneyFor schreef: 19 feb 2021 14:50 Tabel ziet er inderdaad al zeer goed uit, ga je nadat deze tune gedaan is hetzelfde doen voor de andere klepstanden zodat je kan swappen tussen de mappen ?
Ja,... Dat is mijn bedoeling toch. Met de FP3 is dit de luxe dat je hebt he,... . Ok het kost wat tijd om dit allemaal te doen,... maar eens gedaan,... . Is het op 30 seconden gewisseld van sw open klep naar sw halve open klep.
Maar de vraag is,... gaat het veel verschil uitmaken naar power en reactietijd van de gaskraan,... (tegendruk is wel veel anders in de uitlaat). Dit ga ik enkel weten als ik het doen he. Als ik zover ben, zal ik mijn bevindingen zeker laten weten ;-). :hyper: .
Heb bericht gekregen dat volgende week mijn luchtvering zal worden geleverd, kan goed uitkomen met het goed weer dat ze voorspellen, kan ik er ook aan beginnen met de autotune op de "dikke jongen" :lol: .

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 19 feb 2021 15:18 Heb bericht gekregen dat volgende week mijn luchtvering zal worden geleverd, kan goed uitkomen met het goed weer dat ze voorspellen, kan ik er ook aan beginnen met de autotune op de "dikke jongen" :lol: .
Zal wel zijn! Volgende week geven ze beter weer.
Ik ga morgen normaal mijn tweede sessie doen en de rest zal voor volgende week/weekend zijn. Heb wat familie verplichtingen ;-).

RC roadster
350-499
350-499

Dit een nog een leuk filmpje om te bekijken als je het de eerste keer een FP3 autotune doet. Is wel een lang filmpje.

https://www.bing.com/videos/search?q=fp ... M%3DHDRSC3

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 19 feb 2021 17:36 Dit een nog een leuk filmpje om te bekijken als je het de eerste keer een FP3 autotune doet. Is wel een lang filmpje.

https://www.bing.com/videos/search?q=fp ... M%3DHDRSC3
Misschien een idee om dit in de howto's te zetten hier op het forum, ik ken het zelf ondertussen al vanbuiten, mijn naam prijkt al omhoog bij V&H als beste privaat aankoper :lol:

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 19 feb 2021 17:42 Misschien een idee om dit in de howto's te zetten hier op het forum, ik ken het zelf ondertussen al vanbuiten, mijn naam prijkt al omhoog bij V&H als beste privaat aankoper
Ja,... dat kunnen we doe,... Maar eerst alles afgesteld natuurlijk ;-). Tenzij dat er iemand hulp nodig heeft,... . Laat dan maar iets weten ;-).

@MoneyFor Ik heb gehoord als je 10 x FP3 aangekocht hebt, dat je een aandeel krijgt van V&H zelf. Dan kan je er nog op verdienen ;-). Dat zou leuk zijn he :thumbsup: .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 19 feb 2021 21:56 @MoneyFor Ik heb gehoord als je 10 x FP3 aangekocht hebt, dat je een aandeel krijgt van V&H zelf. Dan kan je er nog op verdienen ;-). Dat zou leuk zijn he :thumbsup: .
Was dat maar waar :lol:

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Gisteren mijn 2de en 3de sessie gedaan van de autotune. Ik ben dan met vrienden naar Dinant geweest en heb ongeveer een 250 km gereden. Dit zal zeker wel volstaan om mijn autotune af te ronden. Mijn vrienden bekeken mij wel soms met rare aan,... omdat de hd soms echt raar draaide,... . En je zag ze zo denken ,... "Is dit HD kwaliteit!? :knipoog: "

Het enigste wat ik wel wil zeggen en wat volgens mij zeer belangrijk is om u afstelling te doen. Als je hem start of herstart,... hem zeker 5min stationair te laten draaien (ik denk dat hij zijn stationair ijkingspunt vast legt bij een start van de moto en hierop verder alles af regelt). Ik heb het 1 keer niet gedaan (tussenstop voor te tanken ). En dan was het echt niet aangenaam om te rijden, is zelfs zo dat hij in dat stuk pruttelde in sommige toeren en zeer slecht reactie op de gas had. Ik geef het maar mee.

in bijlage mijn derde sessie grafiek. Vandaag heb ik familie verplichtingen. Maar denk wel dat ik volgende week wel eens tijd zal hebben om te kijken wat het resultaat is. en dan stuur ik deze afstellingsmap door naar V&H zelf met de vraag om deze te controleren. De vorige keer hebben ze dit ook gedaan zonder probleem. Zo ben je toch iets meer zeker dat je niks verkeert doet.

Gisteren dan ook al complimenten gekregen van mensen die ik in bepaalde situaties tegen kom, waarbij ik mijn klep toe gezet had voor het lawaai. was leuk om te ontvangen ;-).
Is wel echt een luxe zowel voor mij als de medemens. Ok,... het kost veel geld, maar ja ,... hiermee iedereen te vrienden houden is ook leuk.

Dus heb ik nu op finish geduwd en de vaste afstellingmap naar de ecu gestuurd ;-).
Bijlagen
IMG_5246.PNG
IMG_5247.PNG

RC roadster
350-499
350-499

Toch nog een uurtje gevonden om mijn afstelling eens goed uit te testen in een gewoon simpel ritje (zal de vrouw iets meer moeten verwennen vanavond om de kerk in het midden te houden ;-) ). En ik moet zeggen dat ik enorm tevreden ben. Den sportster rijd enorm vlot en goed. :yahoo: . Niet te vergelijke tijdens de autotune.

Tijdens deze rit heb ik ook mijn J&H wat getest,... zowel in open stand als in halfopen stand. En ik moet nu eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van de halfopen stand. Je merk degelijk een geluid verschil. Maar dat ik de power zo wat kunnen behouden tijdens het optrekken, had ik nu wel niet gedacht. Ik dacht dat ik veel meer power zou verliezen hiermee.
Ik heb wel weet als je hem op halfopen stand zet en je vraagt power dat de module de uitlaatklep iets meer open gaat zetten tijdens het optrekken. Ik dacht dat dit een brol systeem ging zijn,... . maar ik ben onder de indruk hiervan :muscle: .
Natuurlijk als je de uitlaatklep volledig toezet ,... Is het een ander verhaal. Dan voel je echt dat je power mist. Maar je kunt hiermee perfect normaal rijden.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Blij dat je er tevreden mee bent !

Ik hoop misschien dinsdag te kunnen starten, de air staat op morgen voor levering dus fingers crossed. Nu persoonlijk denk ik met de klep dichtrijden dat het gewoon de motor
versmoren is en geeft me geen goed gevoel, ik zou de bougies eens willen zien als je een paar honderd km's met die klep toe ligt rond te rijden, denk niet dat die er zeer positief gaan uitzien. Het kan wat verschil geven als je daarop een tune doet maar ik ben er niet voor te vinden en ga dit enkel en alleen gebruiken indien nodig, controle, centrum met smalle straatjes .... ;).

Ik ga zelf de tune doen op de klep in halfopen toestand, de open is me gewoon veel te luid ( sta er echt versteld van dat die luider is dan mijn V&H big radius ) en ga daar geen tijd aan besteden en de gesloten toestand ga ik ook niet doen omdat ik die zoals gezegd sporadisch zal gebruiken al is het maar om te zorgen dat ze niet vast komt te zitten zoals ik al heb voorgehad bij 2 van mijn wagens.

Afbeelding
EasyWim
500-599
500-599

RC roadster schreef: 21 feb 2021 10:33 in bijlage mijn derde sessie grafiek. Vandaag heb ik familie verplichtingen. Maar denk wel dat ik volgende week wel eens tijd zal hebben om te kijken wat het resultaat is. en dan stuur ik deze afstellingsmap door naar V&H zelf met de vraag om deze te controleren. De vorige keer hebben ze dit ook gedaan zonder probleem. Zo ben je toch iets meer zeker dat je niks verkeert doet.
Goed bezig! Ik moet de autotune nog doen.

Ik begrijp die horizontale as (tps waarde) niet. Ik neem aan dat tps staat voor throttle position sensor of zoiets dus zeg maar gasklephoek. Toch?

Waarom staan er bij sommige toerentallen en tps waarden gewoon witte vakjes? Gaat de gasklep simpelweg niet verder open dan nut heeft bij bepaalde toerentallen?

In de handleiding van V&H staat dat het bij modellen met ouderwetse gaskabel anders gaat. De mijne uit 2014 heeft nog zo'n gaskabel, welke Sportster modellen hebben dan een gasklep die door een servomotor of iets dergelijks wordt bediend? Maar misschien begrijp ik het wel verkeerd.

RC roadster
350-499
350-499

EasyWim schreef: 21 feb 2021 20:39 Ik begrijp die horizontale as (tps waarde) niet. Ik neem aan dat tps staat voor throttle position sensor of zoiets dus zeg maar gasklephoek. Toch?
Is het ook volgens mij ook .
EasyWim schreef: 21 feb 2021 20:39 Waarom staan er bij sommige toerentallen en tps waarden gewoon witte vakjes? Gaat de gasklep simpelweg niet verder open dan nut heeft bij bepaalde toerentallen?
In die witte gebieden kom je normaal niet.
voorbeeld 1000tr/min met de gaskraan 100% open bestaat niet, waarom, omdat je direct in toeren gaat,... En daardoor in een andere cel geraakt. vb 1250 en 5%
En nog een ander voorbeeld .Je staan stil en je gaat hem dan naar 6000tr/min laten draaien met de gaskraan die maar 10% openstaat,... zou een serieus rendement zijn. hopelijk begrijp je mijn uitleg.
EasyWim schreef: 21 feb 2021 20:39 In de handleiding van V&H staat dat het bij modellen met ouderwetse gaskabel anders gaat. De mijne uit 2014 heeft nog zo'n gaskabel, welke Sportster modellen hebben dan een gasklep die door een servomotor of iets dergelijks wordt bediend? Maar misschien begrijp ik het wel verkeerd.

De mijne is van 2016 en ik zit ook nog met een gaskabel. En naar mijn weet is dit altijd bij een sportster. Bij andere modellen van HD gaat dit via een sensor op u handvat en deze stuurt een signaal naar een elektronische gasklep.
En dit type systeem moet je soms bij regelen. Omdat deze waarschijnlijk bij het herschrijven van de sw zijn kalibratie kwijt geraakt. In de autosector kwam dit ook altijd voor. Bij het laden van sw dat de kalibratie kwijt is. Dus in mijn ogen heb je geluk dat het met een kabel is ;-).

Toegevoegd in 12 minuten 21 secondes:
MoneyFor schreef: 21 feb 2021 18:48 Ik hoop misschien dinsdag te kunnen starten, de air staat op morgen voor levering dus fingers crossed. Nu persoonlijk denk ik met de klep dichtrijden dat het gewoon de motor
versmoren is en geeft me geen goed gevoel, ik zou de bougies eens willen zien als je een paar honderd km's met die klep toe ligt rond te rijden, denk niet dat die er zeer positief gaan uitzien. Het kan wat verschil geven als je daarop een tune doet maar ik ben er niet voor te vinden en ga dit enkel en alleen gebruiken indien nodig, controle, centrum met smalle straatjes .... ;).
Volledig toe is gelijk aan volledig smoren van de motor en daar kan je geen rendement uithalen, Wat je ook doet (misschien turbo opzetten :kweenie: )... . Maar ik was verschoten bij de halfopen stand tijdens het rijden dat ik amper verschil voel van power ten opzichten van volledig open. Laat me anders eens iets weten als jij je autotune doet . wat u ervaring is. Ik ben benieuwd .
MoneyFor schreef: 21 feb 2021 18:48 Ik ga zelf de tune doen op de klep in halfopen toestand, de open is me gewoon veel te luid ( sta er echt versteld van dat die luider is dan mijn V&H big radius ) en ga daar geen tijd aan besteden en de gesloten toestand ga ik ook niet doen omdat ik die zoals gezegd sporadisch zal gebruiken al is het maar om te zorgen dat ze niet vast komt te zitten zoals ik al heb voorgehad bij 2 van mijn wagens.

Daar geeft ik u gelijk in. de mijn is ook veel luider dan mijn V&H uitlaten. Als de geburen het al zeggen. Maar ze zijn ook tevreden dat de klep ook toe kan,... :thumbsup: . Iedereen te vreden,... .

RC roadster
350-499
350-499

Vorige week wat problemen gehad met mijn afstellings-map van mijn uitlaten J&H, na het versturen van mijn afstellings-map naar V&H om een controle te doen van mijn afstelling. Kreeg ik na een dagen, hun goedkeuring dat deze afstelling goed gebeurd was. En dat ze niks verkeerd hadden gezien.

Daarachter had ik ineens melding dat ik niet meer gemachtigd was om in mijn afstellings-map te kunnen. Na wat heen en weer mailen met V&H. Hebben we uiteindelijk alles moeten wissen op mijn FP3 (met een bang hard gedaan). Buiten mijn originele map. Dan waren ze mijn afstellings-map effe kwijt,… (moest weer lukken natuurlijk). Maar uiteindelijk alles weer goed gekomen. Een Geluk. Anders mocht ik alles weer opnieuw doen,… .

Mijn laatste mail naar V&H, had ik hen vraagt wat ik juist verkeerd gedaan had. Hun antwoord was; Dat ik niks verkeerd gedaan had. Maar dat er een probleem was in de sw. Waardoor mijn afstellings-map geblokkeerd stond bij een dealer,… :muur: . Ik weet dat sw rare dinges kunnen veroorzaken. Maar vindt het toch raar dat dit bij een dealer zat,… . Maar ja,... alles is goed gekomen.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 14 mar 2021 10:10 ,… . Maar ja,... alles is goed gekomen.
Gelukkig dat je niet alles opnieuw moest gaan doen :D

Dat is het enige punt dat ik nadelig vind met de FP3 ten opzichte van de PV, met deze laatste kan je uw map back-uppen op je pc en dan usb stick en bewaren.

De app zelf heb ik een apk van zodat bij het eventueel verdwijnen van V&H ( heb firma's die langer bestonden weten verdwijnen van de ene op de andere moment )
ik nog steeds over over de mogelijkheden beschik om die op een andere phone of tablet te zetten, ik heb die op de pc en op sd staan. Ik zou graag gezien hebben
dat je de mappen ook kon exporteren .

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 14 mar 2021 11:27 Dat is het enige punt dat ik nadelig vind met de FP3 ten opzichte van de PV, met deze laatste kan je uw map back-uppen op je pc en dan usb stick en bewaren
Dat is waar! maar de voor de rest vindt ik het zeer gemakkelijk van gebruik zo een FP3. (u bestand staat op hunne server en zij bepalen alles he, een soort bescherming denk ik van hun product). Anders kan ik nog eens een mail sturen of dit bestaat of dat dit kan dat ik het op mijne pc kan zetten. Als ik nieuws heb zal ik u iets laten weten ;-).

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Had dit een jaar of 3 geleden al eens gevraagd maar toen was dat niet mogelijk, er is ook geen mogelijkheid om een externe map te importeren in
je FP3 uitgezonderd dan van hun servers natuurlijk.

Bij een eventuele stopzetting van dit bedrijf zullen dan veel gedupeerde zijn maar normaal ga je nog altijd de autotune kunnen gebruiken op je
bestaande oem map dus dat is al goed. Ik heb dit meegemaakt met mijn zonnepanelen, Enecsys failliet en hoppa alle data weg want de streaming
ging over hun servers, gelukkig heb ik een Amerikaan gevonden die zelf software had ontwikkeld om toch nog je opbrengst te kunnen monitoren.

Dus ik bedoel maar dat dit echt de achilleshiel is van een anders fantastisch systeem en haal het gewoon maar aan naar aanleiding van je recente
ervaring ;)

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 14 mar 2021 13:05 Had dit een jaar of 3 geleden al eens gevraagd maar toen was dat niet mogelijk, er is ook geen mogelijkheid om een externe map te importeren in
je FP3 uitgezonderd dan van hun servers natuurlijk.
Dat is een bescherming tegen het kopiëren van hun systeem he. Maar ja, of dit veel gaat tegenhouden weet ik nu niet. Alles heeft zijn voor en nadelen.
MoneyFor schreef: 14 mar 2021 13:05 Bij een eventuele stopzetting van dit bedrijf zullen dan veel gedupeerde zijn maar normaal ga je nog altijd de autotune kunnen gebruiken op je
bestaande oem map dus dat is al goed. Ik heb dit meegemaakt met mijn zonnepanelen, Enecsys failliet en hoppa alle data weg want de streaming
ging over hun servers, gelukkig heb ik een Amerikaan gevonden die zelf software had ontwikkeld om toch nog je opbrengst te kunnen monitoren.
Ja ,... zonnepanelen is ook een speciale sector he. En sorry dat ik het zeg, maar daar kunnen de firma's niet veel aandoen. Maar wel het beleid dat gevoerd wordt in sommige landen,... (België zit daar op de eerste rij, hoe het niet moet,...) Wij zitten er ook bij,... zonnenpanlen + digitalen teller,... :muur: :muur: :muur: .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Inderdaad bescherming van hun data is het zeker, met de PV kan je de mappen delen wat dan ook gretig wordt gedaan. Je kan dus mappen krijgen
van iemand die met dezelfde configuratie op de dyno heeft gestaan, flasht die bij U , autotune erover en je bent klaar :).

Dit is nu niets nieuws want dat deed ik 14 jaar geleden al met de GSXR, mappen onderling delen en kijken wat het beste was, dan nog wel manueel
op de pc aanpassen want autotune bestond nog niet. Ik had wel al een wifi link dat ik met de laptop de mappen kon zenden, was modern toen :lol:

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Antwoord gekregen van J&H op de volgend vragen. Leek mij interessant om deze info te delen. Ben enorm te vrede van de service van J&H. Nemen echt hun tijd om te antwoorden op u vragen en ze helpen u echt verder als je vragen hebt.

1) Afstelling Sportster. Hoe het best afstellen (positie uitlaatklep).
2) Wat ik het best controleer tijdens mijn jaarlijks onderhoud en of ik die uitlaatklep moet smeren ja of nee . En indien ja,... met wel product dan.

1) Hierbij adviseren we altijd om de stand te pakken waar het meest in gereden wordt of de halve stand te pakken. Bij een tuning gaat het er om om het meeste uit de motor te halen en dit is natuurlijk wel bij de open stand. Het kan inderdaad daar ook door zijn dat bij de klep dicht het power iets verliest, maar dit moet niet een groot verschil zijn. Wanneer de motor nog steeds de juiste verbranding heeft en niet te warm loopt of veel roet produceert is het perfect.

2) Wat het onderhoud betreft is het niet nodig om de kleppen zelf in te spuiten of te smeren. Door de uitlaatgassen/roet worden deze kleppen min of meer gesmeerd. Daarnaast hebben onze kleppen dubbele lagers waardoor dit niet nodig is, daarnaast verbrandt vrijwel alle smeer producten. Het advies is wel om tijdig (10000km) de kabelspanning te controleren van het systeem, dat deze juist blijft en niet te slap wordt. Mocht nodig kan deze dan gespannen worden met de schroef op de servomotor.
Bijlagen
Bijlage meegekregen J&H
Bijlage meegekregen J&H
J&H Afstelling kabels.jpg (49.33 KiB) 4640 keer bekeken

Plaats reactie