kesstech vs dr jekill & mr hyde

Optimalisering en tuning van de motor.
RC roadster
350-499
350-499
Has thanked: 276 times
Been thanked: 245 times

kesstech vs dr jekill & mr hyde

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik ben aan het uitkijken om 1 van deze uitlaten te plaatsen. Ok,... is wel behoorlijk prijselijk. Maar ja, het heeft ook zijn voordelen. Minder lawaai voor de buren als ik vroeg vertrek of vroeg thuis kom( rond 5.30u). En voor te toekomstige keuring heb ik een gekeurde uitlaat,... . Dus niks ombouwen om naar de keuring te gaan . Ik rij nu momenteel met een uitlaat van vance & hines.
Ik ben vandaag bij de dealer geweest en daar hebben ze mij deze info gegeven.

1) Ze stellen de motor enkel af, als de uitlaat in open stand staat. De andere 2 standen (volledig toe/gedeeltelijk open) zou de lambda sensor de ecu van motor automatische gaan bij regelen en zou dit geen enkel probleem geven tijdens het rijden en stationair draaien. Ze hebben er ook bij verteld dat je enkel u sw van uwe ecu van de motor moet bij regelen als je enkel een openluchtfilter plaatst. Indien je enkel een uitlaat verandert moet dit eigenlijk niet. ja,... .

2)Wat is het verschil tussen kesstech en dr jekill & mr hyde.
kesstech is iets goedkoper in aankoop maar heeft het systeem om de klepstanden te bedienen langs de buitenkant staan en dit zou soms een probleem kunnen geven met vuil en roest. En je ziet natuurlijk het systeem langs de buiten kant van u uitlaat,... .
Bij dr jekill & mr hyde heeft het systeem intern zitten en is in mijn ogen beter afgewerkt en is het minder storend. Maar ja,... intern kan je er niet aan,... en uitlaatgassen combinatie met vocht is gelijk aan,... problemen in mijn ogen.

3) Ik vroeg ook achter een korting maar de marge zou te klein zijn om deze te kunnen geven,... :lol:

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze uitlaten? Of tips hebben,... Zoja,... dan hoor ik het graag.

Dit zijn de linken :
https://jekillandhyde.com/nl/brand-selector
https://www.kesstech.de/en/

groeten Raf

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Has thanked: 902 times
Been thanked: 1142 times
Contacteer:

Re: kesstech vs dr jekill & mr hyde

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Raf ik heb deze discutie al enkele malen gehad op FB forum en US forums, de uitlaat zal gewoon goed werken in open toestand als die daarop wordt afgesteld maar nooit optimaal met de klep dicht. Het is niet zo dat de ecu onmiddellijk de aanpassingen doet maar toch wat km's nodig heeft om dat bij te stellen en die bijstelling is zo gering dat je motor belabberd rijd met de klep gesloten. Als je zulk een systeem steekt ga je er constant mee spelen ...open...dicht...open... dicht, enz.. De ecu kan dat onmogelijk telkens optimaal corrigeren en je motor zal gewoon goed rijden in open toestand als de afstelling daarop is gebeurd.

Ik zou zelf gaan voor de J&H omdat ik die mooier afgewerkt vind en had hier ook eens prijs voor gevraagd voor mijn Breakout maar heb er van afgezien, niet zozeer voor de prijs ( was bijna 3K ) maar ben toch voor het uiteindelijke uitzicht gegaan van de Big Radius en de J&H kon voor mij althans er niet aan tippen kwa uitzicht.

Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 22 aug 2020 19:36 Raf ik heb deze discutie al enkele malen gehad op FB forum en US forums, de uitlaat zal gewoon goed werken in open toestand als die daarop wordt afgesteld maar nooit optimaal met de klep dicht. Het is niet zo dat de ecu onmiddellijk de aanpassingen doet maar toch wat km's nodig heeft om dat bij te stellen en die bijstelling is zo gering dat je motor belabberd rijd met de klep gesloten. Als je zulk een systeem steekt ga je er constant mee spelen ...open...dicht...open... dicht, enz.. De ecu kan dat onmogelijk telkens optimaal corrigeren en je motor zal gewoon goed rijden in open toestand als de afstelling daarop is gebeurd.
Eerlijk gezegd had ik daar ook mijn twijfels al over,... .
Een lambda heeft tijd nodig om te regelen en kan ook niet oneindig bij regelen, zoals je zegt. Maar ja,... de verkoper van HD zei dat dit zeker geen kwaad kan. Dus ja,.. Daarmee dat ik ook die vraag stel om iemand anders zijn mening hierover te horen. En ook om eens te horen wat jullie denken zodat ik de negatieve en positieve punten wat kan uithalen op een eerlijke manier.

Want ik moet eerlijk zeggen, ik rij enorm graag met mijn HD en zeker met de uitvoering; v&h uitlaat/inlaat en fp3. Zowel voor de power als voor het lawaai,... Maar ben niet van plan om telkens mijn uitlaten te vervangen voor de politie of de keuring ,... . Daarmee dat ik naar een goed oplossing wil zoeken. Waarbij ik het minsten problemen en werk mee heb,... .

De enige uitweg dat ik nog zie is dat ik mijne HD 2 keer afstel, vb met klep open en klep halfopen. Normaal zal ik altijd open rijden. Buiten als ik uit mijn straat rij of als ik naar de keuring moet gaan of als ik dieren tegen kom die angst vertonen,... . Als ik weet dat ik zeker met de klep toe ga rijden dan kan ik hem herprogrammeren met de file half open klep,... zodat het verschil iets minder groot is voor de lambda-sensor om bij te regelen ,... . En misschien toch iets of wat goed rijdt,... .

Al vast bedankt voor u mening! Ik ga het nog effe bekijken en nog wat geniet van mijn huidig uitvoering op mijn HD. Of zie je nog een andere oplossing, anders hoor ik het graag ;-)

RC roadster
350-499
350-499

Ik heb nu gelezen dat je 2 soorten heb. Je het een type zonder can-bus en je het een type met can-bus.

Ik heb een mail gestuurd naar J&H. Met de vraag wat het verschil is en wat de meerwaarde is als je can-bus hebt. Of dat deze dan direct communiceert met de ecu van de motor zodat deze u ontsteking/inspuiting direct aanpast in de ecu zelf (ik denk het niet,... want dan zou ik sw moeten hebben van hen om deze functie te laden in de ecu). Of zou het enkel voor de voeding zijn voor uwe drukschakelaar ;) .
Wat ook nog kan is dat hij via de can-bus gegevens in wint van de snelheid en stand van de gasklep. Zodat de module van u klepsysteem zich kan aanpassen als deze toestaat. Waardoor deze de klep gaat aansturen om hem iets meer open te zetten als je vermogen vraagt. En dan gaat de motor iets beter draaien in mijn ogen.

Ik ben eens benieuw wat hun antwoord gaat zijn? Als ik iets meer te weten kom zal ik jullie iets laten weten .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Hier is er nog eentje, Penzl , kende ze niet en toevallig tegengekomen.

penzl-bikes.com.jpg

Op de website is een configurator en hier is de catalogus

;)

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Heb mijn gedacht al op de j&h gezet dus ja,... maar toch merci om aan mij te denken ;-).

Ik heb op sob (fb) iemand gevonden dat een j&h heeft op zijne sportster,... Ik ga zaterdag eens gaan kijken ;-). Dan kan ik alles eens bekijken hoe het werkt en klinkt natuurlijk,... .

Heb nog geen antwoord gekregen van J&H op mijn vraag van "can-bus". Maar ik heb wel een filmpje gevonden waar ze de draden aan elkaar zetten bij de uitlees stekker. Dus denk ik wel dat hij via de can-bus info wint van de gasklep/toerental/lambda,... . Zodat de module van de uitlaat deze gegevens verwerkt, om zodanig de uitlaat iets bij te sturen om de sportster toch beter te laten draaien bij gesloten stand van de uitlaatklep.

In dat filmpje (wel in frans) dat ik gevonden heb. Heb ik ook gezien dat ze die kabel vast solderen,... . trillingen en solderen gaan volgens mij niet samen,...

zie link op 4.24 min. https://www.youtube.com/watch?v=di8eTYr7Ato&t=319s

En als ik toch nog iets hoor van J&H, laat ik het zeker weten ;-).

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Persoonlijk zou ik de ganse boel even afwachten wat die keuring betreft, een klep op de auto uitlaat keuren ze ook voor af als die er niet van fabriek af op zit. In mijn Abarth
zit die er ook op maar dan van fabriek uit. Twijfel of dit nog wel gaat gehomologeerd worden in de toekomst want ik moet die zelfs nog niet bedienen, die gaat van zelf open
op een bepaald toerental of direct in sportstand, met die klep overbrug je de einddemper.

Ik voorzie voor de uitlaten met klepsysteem zoals de J&H ook niet zo'n rooskleurige toekomst omdat het manipuleerbaar is terwijl je rijd, een mechanische is iets anders want
dat kan je niet al rijdend verzetten en zogezegd ga je dat enkel voor op het "circuit" gebruiken daarom kan dat makkelijker te tolereren zijn.

Als je het doet voor je buren en voor een mogelijke road controle tja ik hou je niet tegen, hou ons maar op de hoogte ...

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Ja,... ik volg je.

Ik zou het doen voor de buren en voor de keuring die er gaat aankomen. Ik weet dat vrachtwagens ook soms met zo'n klep rijden tussen de uitlaat en daar zeggen ze. Het mag er opstaan,... maar het mag niet werken,... . Zo een typische Belgische wetgeving,... .

Misschien het beste om nog wat af te wachten en kijken wat ze gaan doen met die keuring. Want het is redelijk veel geld om daarachter afgekeurd te worden,... . Ik heb de originele nog liggen dus ja,... . In het slechte geval kan ik hem standaard zetten. En ze zullen waarschijnlijk werken met een tuningsattest,... . zoals bij de auto's. lMoet weer geld opbrengen,... .

Maar kunnen ze eigenlijk uwe moto in beslag nemen omdat je geen gekeurde uitlaten hebt?
Ik heb dit al gelezen, of zouden er nog andere inbreuken geweest zijn dat de aanleiding gegeven heeft om de moto in beslag te nemen?

RC roadster
350-499
350-499

Zoals beloofd ; ;-).

Heb Vandaag reactie gekregen van J&H, dit is hun reactie;
-De dealer is verantwoordelijk voor de montage en dus garantie, ik weet niet of de dealer het toestaat om het zelf te laten monteren
-Smartbox is plug and play

Ik heb dan de handleiding gekregen voor de installatie van de uitlaten en de smart box per mail. En hoe ik het zie moet er geen extra sw geladen worden in uwe ecu. Maar gewoon de motor afstellen met de uitlaat in open stand. En dan moet je de smartbox in plugge in uwe uitleesstekken van de HD. Zodat deze verbonden is met u can-bus netwerk en kan deze de uitlaat bij regelen indien nodig. En iets beter te laten draaien. Ik ga nu nog wat afwachten tot ik meer info heb van de keuring. Maar indien het mag van de keuring zal het waarschijnlijk toch deze worden en dan is het nog bekijken,... laten plaatsen of zelf plaatsen. Dit zal de moeilijkste gedeelte worden van de beslissing of dat ik ze gaan nemen,... .

Maar ja ,... Ik heb nog een probleem,... Ik zit met een fp3 van v&h. Hopelijk kan ik mijn klep openzetten zonder voeding te hebben van mijn uitleestrekker, als je me begrijpt,... :muur: .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 02 sep 2020 19:00 Maar ja ,... Ik heb nog een probleem,... Ik zit met een fp3 van v&h. Hopelijk kan ik mijn klep openzetten zonder voeding te hebben van mijn uitleestrekker, als je me begrijpt,... :muur: .
De FP3 hoeft niet op de motor te blijven, dit is enkel nodig als je continue er mee wil spelen, zoals de digitale metertjes aflezen op je phone of autotune.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 02 sep 2020 19:06
RC roadster schreef: 02 sep 2020 19:00 Maar ja ,... Ik heb nog een probleem,... Ik zit met een fp3 van v&h. Hopelijk kan ik mijn klep openzetten zonder voeding te hebben van mijn uitleestrekker, als je me begrijpt,... :muur: .
De FP3 hoeft niet op de motor te blijven, dit is enkel nodig als je continue er mee wil spelen, zoals de digitale metertjes aflezen op je phone of autotune.
Ja maar,... Ik kan mijn autotune niet doen he. Of zou ik mijn afstelling van V&H behouden (luchtfilter/open uitlaat)? En op mijn oude afstelling rijden met de nieuwe J&H uitlaat ,... ? Ik denk eerlijk gezegd, dat dit niet veel gaat uitmaken voor een juiste afstelling van mijn motor met de nieuwe uitlaten van J&H. Of denk jij anders?

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 02 sep 2020 19:52
MoneyFor schreef: 02 sep 2020 19:06
Ja maar,... Ik kan mijn autotune niet doen he. Of zou ik mijn afstelling van V&H behouden (luchtfilter/open uitlaat)? En op mijn oude afstelling rijden met de nieuwe J&H uitlaat ,... ? Ik denk eerlijk gezegd, dat dit niet veel gaat uitmaken voor een juiste afstelling van mijn motor met de nieuwe uitlaten van J&H. Of denk jij anders?
Iedere uitlaat is anders ( tegendruk ) en vergt toch de juiste afstelling als je het optimaal wil gebruiken zou een autotune natuurlijk ideaal zijn. Ik zal eens kijken
of ik hier meer info over vind i.v.m. die combinatie die je wil.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Zou die tegendruk zoveel verschillen tussen 2 open uitlaten systemen,... (Ik heb daar geen ervaring mee)? Ik begrijp dat deze anders is, maar gaat dit zoveel doen aan mijn afstelling? Het zal iets anders zijn,... .
Maar als ik een manier vindt om de autotune toch te doen zal ik dit zeker doen. Want eigenlijk moet ik gewoon een Y kabbel hebben. Of ik moet mijn kabel van mijne smart box rechtstreeks koppelen aan mijn kabels achter mijn uitleesstekker (in het slechtste geval). Zodat ik mijne fp3 kan aansluiten op mijne stekker. En dan kan ik mijne autotune toch doen zonder problemen.

Als je meer info vindt hoor ik het graag! al vast bedankt ;-).

bow
1250-1499
1250-1499
Has thanked: 86 times
Been thanked: 226 times

Ongelezen bericht door bow »

Harleys en uitlaten :muur:

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Je kan deze dan gebruiken, wel een 6 pin voor jouw motor bestellen, kost iets van een 30€.

Namz.jpg
Namz.jpg (44.52 KiB) 9952 keer bekeken

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 03 sep 2020 07:09 Je kan deze dan gebruiken, wel een 6 pin voor jouw motor bestellen, kost iets van een 30€.

Namz.jpg
Merci!

Dat is dan de oplossing voor mijn probleem dan he 😉.
Dat zal bij den dealer bestellen zijn zeker ,...

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Ik heb daar een adres voor in Spanje, ik bestel daar het meeste van mijn materiaal, gratis verzending vanaf 100€ en heb meestal nog een discount code per maand.
Als het zover is laat je me maar iets weten dan kijk ik voor de korting.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 03 sep 2020 18:38 Ik heb daar een adres voor in Spanje, ik bestel daar het meeste van mijn materiaal, gratis verzending vanaf 100€ en heb meestal nog een discount code per maand.
Als het zover is laat je me maar iets weten dan kijk ik voor de korting.
Dat zou enorm leuk zijn :D !
Zoals we besproken hebben,... Ik ga eerst nog afwachten en kijken hoe die keuring van de moto's gaat uitdraaien,... . Indien ik zeker ben dat deze uitlaten mogen, zal ik je zeker iets laten weten ;-). Al vast bedankt voor het meedenken en mee zoeken naar de oplossingen!

Als ik meer info krijg van de keuring van de moto's algemeen, zal ik het ook laten weten ;-).

RC roadster
350-499
350-499

Gisteren bij de dealer geweest voor onderhoud onderdelen.
Omdat ik daar toch was, heb Ik dan nog eens gevraagd of dat ze iets meer weten van de technische keuring voor de moto's. Daar konden ze mij zeggen dat het waarschijnlijk zal uitgesteld worden (typische Belgische). En dat ze geruchten hebben opgevangen dat de keuring bij den dealer zou moeten/kunnen gebeuren (omdat zij normaal meer weten van de technische voorschriften en zeker van de oudere moto's).
Het zou ook mogelijk zijn dat het enkel bij een aankoop zou zijn van een nieuwe of tweedehands moto. Maar ja,... dat is allemaal nog niet zeker he. Dus ja,... nog wat afwachten. Maar het ziet er wel naar uit dat het nog wat zou uitgesteld worden.

Ik heb naar V&H een mail gestuurd (via de fp3 app) of dat ze een basis afstelling map hebben met deze uitlaten, Jekill & hyde. Want deze staat niet in hunne lijst. Ik kan maar vragen he. Dit zou dan iets gemakkelijk zijn voor mij, 9/10 ga ik het toch doen omdat ik soms om 5.00u s'morgens toekom met de Sportster. Indien ze deze niet hebben. Heb ik ook nog gevraagd met welke afstelling map dat ik dan het best de autotune doe. Als ik meer info heb zal ik jullie zeker iets laten weten.

Dan het grootste probleem,... de Jekill & Hydes zelf installeren of laten installeren door den dealer,... . Ik zou het zeer graag zelf willen doen, want ik haat dat er iemand anders aan mijne sportster werkt. + dan weet je hoe het systeem in elkaar zit.
Maar ja,.. het nadeel daarvan is dat ik dan 2 jaar garantie ontloop van Jekill & Hyde. Want deze geeft 4 jaar garantie als je het laat plaatsen door een herkende dealer van hen. En als je naar de autokeuring kijkt en je hebt bv: verlaagde veren. Moet je ook een papier hebben dat het door een erkende garage gebeurt is,... . Als je me begrijpt,... . De extra kost om deze te plaatsen , zou een 300€ zijn,... :muur: .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 30 dec 2020 09:48 Omdat ik daar toch was, heb Ik dan nog eens gevraagd of dat ze iets meer weten van de technische keuring voor de moto's. Daar konden ze mij zeggen ....
Van die keuring bij dealers heb ik ook al gehoord, kan voordelig zijn voor sommige ;) maar ook nadelig voor anderen en dan denk ik aan nutteloze herstellingen
om zodoende het zakencijfer op te drijven als je begrijpt wat ik bedoel. Ik was aan het afwachten want heb momenteel 3 motoren staan waaronder 2 nieuwe om
deze in te schrijven maar kan hiermee geen jaren meer blijven wachten, dus dat uitstel is niet optimaal voor mij maar ik verwacht het eigenlijk niet omdat het
door de EU wordt opgedrongen en 2022 verloopt de termijn dat ze hier in BE in regel moeten zijn.
RC roadster schreef: 30 dec 2020 09:48 Maar ja,.. het nadeel daarvan is dat ik dan 2 jaar garantie ontloop van Jekill & Hyde. Want deze geeft 4 jaar garantie als je het laat plaatsen door een herkende dealer van hen. En als je naar de autokeuring kijkt en je hebt bv: verlaagde veren. Moet je ook een papier hebben dat het door een erkende garage gebeurt is,... . Als je me begrijpt,... . De extra kost om deze te plaatsen , zou een 300€ zijn,... :muur: .
Nu 300€ om die uitlaat te monteren dan nam ik wel vrede met 2j minder garantie en voor de eventuele keuring gaat het toch om het goedgekeurd zijn ( E- keur )
en niet over de montage want dat papier zal J&H je moeten geven dat die conform zijn. Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om dat papier te bekomen van
S&S omdat ik op de FXFBS hun slip-ons heb gemonteerd met E-keur en daarvoor ook 100€ meer betaald. De verkoper had zulk attest niet en werd doorverwezen
naar S&S, het heeft wat voeten in de aarde gehad maar heb het uiteindelijk bekomen, wat het probleem was weet ik niet maar ze moeten het geven, dus ook J&H.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 30 dec 2020 10:31 Van die keuring bij dealers heb ik ook al gehoord, kan voordelig zijn voor sommige ;) maar ook nadelig voor anderen en dan denk ik aan nutteloze herstellingen
om zodoende het zakencijfer op te drijven als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja,… als dat via den dealer zou gaan,… denk ik wel dat ze soms een oog gaan toeknijpen voor de goeie klanten en die ze nooit zien,… . ja,… kans om geld te kunnen verdienen he,… . Of gaan ze strenger gaan controleren. Maar ja, zo ver zijn we nog niet.
MoneyFor schreef: 30 dec 2020 10:31 Ik was aan het afwachten want heb momenteel 3 motoren staan waaronder 2 nieuwe om
deze in te schrijven maar kan hiermee geen jaren meer blijven wachten, dus dat uitstel is niet optimaal voor mij maar ik verwacht het eigenlijk niet omdat het
door de EU wordt opgedrongen en 2022 verloopt de termijn dat ze hier in BE in regel moeten zijn
Hopelijk weten we rap officieel iets. Want ja, je kan niet blijven wachten he. Het zou zonde zijn om 3 moto's in de garage te laten staan he .
MoneyFor schreef: 30 dec 2020 10:31 Nu 300€ om die uitlaat te monteren dan nam ik wel vrede met 2j minder garantie en voor de eventuele keuring gaat het toch om het goedgekeurd zijn ( E- keur )
en niet over de montage want dat papier zal J&H je moeten geven dat die conform zijn.

Vroeger heb ik ooit een verlagings kit onder mijne Volvo gehad. Deze was goedgekeurd voor dat type auto . Maar ik moest een papier voorleggen dat deze geplaatst was door een erkende dealer. Anders geraakte ik niet door de keuring,… 😉. Omdat je als particulier daar geen opleiding voor gekregen hebt. En niet zou weten hoe je dit op een juiste manier moet doen.

Het is daarmee dat ik twijfel. Als ze dit doortrekken naar de moto’s . Staat ik daar weer mooi,… en den dealer ziet weer mooie kans voor geld te kunnen verdienen,… . En opgepast het heeft met milieu te maken ook, zowel voor de emissie normen als voor lawaai. Dat ze later niet zeggen; ok voor de papieren maar niet ok, omdat het niet geplaatst is door een erkende dealer. Omdat den dealer een papier heeft dat ze volgens de milieuwetgeving werken ,… . begrijp je me. En dan kunnen ze mij een offerte maken van he demonteren van de uitlaat + controle juiste montage en dan nog eens terug montage van de uitlaat,… komt dan op een 600€,… .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 30 dec 2020 12:06 Staat ik daar weer mooi,… en den dealer ziet weer mooie kans voor geld te kunnen verdienen,… . En opgepast het heeft met milieu te maken ook, zowel voor de emissie normen als voor lawaai. Dat ze later niet zeggen; ok voor de papieren maar niet ok, omdat het niet geplaatst is door een erkende dealer. Omdat den dealer een papier heeft dat ze volgens de milieuwetgeving werken ,… . begrijp je me. En dan kunnen ze mij een offerte maken van he demonteren van de uitlaat + controle juiste montage en dan nog eens terug montage van de uitlaat,… komt dan op een 600€,… .
Dat zou toch een gok zijn die ik wel zou nemen, ik heb me er nog nooit in hoeven te verdiepen maar of ze dat hard kunnen maken twijfel ik wel. Stel dat het dan toch
zou moeten dan kan je het ook bekijken als budgetspreiding :lol:

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Ja,... . dat is het woord "budgetspreiding" :clap2: .

RC roadster
350-499
350-499

Zoals beloofd,

Heb ik reactie gekregen van V&H (FP3). Ik had de vraag gesteld hoe ik mijn afstelling het beste doen voor de J&H uitlaten. En of dat ze toevallig een basis afstellings-map hebben voor J&H uitlaat,... . Dit hebben ze niet. maar hebben mijn wel deze info gegeven . Ik ga dit opvolgen buiten dat ik zeker een autotune ga doe. Dan ben ik zeker.

Hello,

Use the map for V&H Twin Slash 3" slip ons, Quiet baffle for this application. Run the map for 1-2 tanks of fuel, then use Autotune after that if needed.

AUTOTUNE INSTRUCTIONS (only use if needed after 1-2 tanks of fuel with Base Map)

**Be advised that while Autotune is active the bike will not perform optimally. The AFR table is not optimized, and the cranking fuel/accel enrichment are turned off. This may translate into poor cold start performance, erratic idle, poor throttle response, and general ride quality issues. These will resolve once you ‘Finish’ the Autotune. Letting the bike fully warmup before riding while Autotune is active will help to slightly diminish some of these symptoms.

1) Go to the Autotune tab in the main menu of the app.

2) Select a base map from which to start (select whichever slot your correct map is in, most likely slot 1 if this is a brand new FP3.

3)Select ‘Quick Setup'

4) It will have you flash the bike to run Autotune, follow the in app instructions (i.e. bike off for 30 seconds, etc.)

5) Once Autotune is active, you'll want to break it down into 3 sessions, approx. 20-60 minutes each.

6) After your first 20-60 minute session, open the app and go into the Autotune section. Select ‘Apply Values' and 'Apply'. This will take the data learned and store it, allowing for more data to be collected.

7) After the second 20-60 minute session do the same thing - ‘Apply Values’ and then ‘Apply'.

8) After the 3rd total session, select ‘Apply Values’ and then select 'Finish'. This will complete the Autotune, taking everything learned from each 'Apply' and will build the map/put it into a new slot.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Ik blijf je verhaal volgen maar zal de ervaring iets eerder opdoen dan jij denk ik, heb namelijk iets nieuws met deze setup, foto's zet ik in een ander draadje
onder "geen sportster maar wel een sportsterhart".

Afbeelding
Plaats reactie