Stekkers achter afdekkapje

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Evolution Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door Dorski »

Vorige week heb ik het akoestisch alarm op mijn motor laten installeren.
Nu werkt dit prima, dus daar geen klagen over, maar....

Ik had een stekker voor elektrische kleding geïnstalleerd en die kon ik niet meer vinden.
Zadel eraf en zijkapje eraf en toen zag ik dat de stekker verstopt zat op een manier dat ik er niet bij kan.
Geen probleem, want dat kan ik ook aanpassen.

Echter zag ik flink wat draden en 2 grijze stekkers die ik voorheen niet zag.
De draden krijg ik achter het kapje weggewerkt, maar ik heb geen idee waar die 2 grijze stekkers horen.
Als ik nu het kapje dichtdoe dan hangen de grijze stekkers onder het afdekkapje.
Volgens mij zaten ze daar voorheen niet, maar dat weet ik niet zeker.

Nu mijn vraag dus: Weet iemand waar deze 2 stekkers horen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door EasyWim »

Bij mij bungelt die ene met die zwarte stofkap (voor uitlezen motormanagement) op exact dezelfde plek los :?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Die 2 grijze 6 pin stekkers is een splitter die ze er hebben tussen gezet voor het alarm, dat was uiteraard de eenvoudigste manier om dit zo te doen, zitten ze direct in de "canbus". Normaal heb je enkel die ene grijze stekker daar zitten met een zwart rubber kapje op, de instalateur had nu wel enkele tiewraps kunnen gebruiken om het geheel wat op z'n plaats te houden.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door RC roadster »

Normaal heb je onder de batterij/ecm module een stuk plastiek waarbij je 1 connector kan inschuiven, zodat deze vast zit. Je kan de andere grijze stekker er misschien aan vastmaken met een snelbinder.
Wat ik nog gedaan heb om het minder te laten op te vallen (grijze stekkers),... . Is deze intape met zwarte tape. Want deze hangen eigen juist onder de kapje,... . en kunnen zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 30 apr 2021 14:35 Wat ik nog gedaan heb om het minder te laten op te vallen (grijze stekkers),... . Is deze intape met zwarte tape. Want deze hangen eigen juist onder de kapje,... . en kunnen zichtbaar zijn.
Ben jij ook al zo tape verslaafd ja, ...ik pak ook alles in met van die zwarte vilttape voor bekabeling, in één keer goed tegen het rammelen :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 30 apr 2021 14:33 de instalateur had nu wel enkele tiewraps kunnen gebruiken om het geheel wat op z'n plaats te houden.
Zegt dit wel. En hij had beter met krimpgaine gewerkt dat volledig afsluit aan de draad. Want nu kan het water er tussen lopen. waardoor dat deze begint te oxideren en na een tijd afbreekt, aan het soldeersel ,... . Allemaal al gezien,... .
MoneyFor schreef: 30 apr 2021 14:40 Ben jij ook al zo tape verslaafd ja, ...ik pak ook alles in met van die zwarte vilttape voor bekabeling, in één keer goed tegen het rammelen
ja,... als je accessoires moet plaatsen in auto's . leer je het wel, waarmee je het minsten problemen mee gaat hebben en je ziet ook veel hoe het niet moet (na klachten van de klant). En zwarte tape en snelbinders kunnen veel doen als je ze juist gebruikt.
Zoals het 8 systeem gebruiken met snelbinders,... . De meeste mensen nemen een snelbinder en trekken hun elektrische kabel gewoon tegen iets tegen(waardoor je schuurschade kunt hebben,... ). ik gebruik altijd het 8 systeem hiervoor. Zie bijlage wat ik bedoel;-).
Bijlagen
IMG_5446.JPG
IMG_5447.JPG
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Stekkers achter afdekkapje

Ongelezen bericht door Dorski »

Mannen, bedankt voor de tips. Alles zit weer netjes op zijn plaats en werkt.
Ik heb de blauwe connectie stekkertjes met vulkaniserende tape omwikkelt, zodat er geen water bij kan.
Wellicht dat ik op een later tijdstip nog een keer de kabel iets inkort.

Afbeelding

Ziet er een stuks netter uit nu.
Plaats reactie