Nieuwe kilometerteller werkt niet.

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Benneknetter
1-4
1-4
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:20

Evolution Nieuwe kilometerteller werkt niet.

Ongelezen bericht door Benneknetter »

Beste mensen!

Ik heb een sportster nightster uit 2009 nu had ik een mph teller en heb een nieuwe orginele teller met kmh. Alleen als ik deze inplug gebeurd er niks, geen backlight geen kilometerstand. Hoort dit en moet die via de data kabel eerst ingeladen worden voordat die überhaupt iets doet of is de teller waarschijnlijk kapot?

Alvast bedankt! En fijne jaarwisseling
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuwe kilometerteller werkt niet.

Ongelezen bericht door RC roadster »

Als je de mph teller terug plaatst werkt deze dan wel weer goed ?
Zo ja, zou ik met de nieuwe teller terug gaan en u probleem daar uitleggen en kijken wat ze zeggen.
Indien uwe oude mph teller niet meer werkt zou ik kijken of dat er + en - toekomt op de teller. Mogelijk is er een kabel kapot of een pennetje in de stekker die losgekomen is of slecht contact maakt. waardoor er niks meer werkt.

Ik heb geen weet dat er sw moet geladen worden.

Ook voor jou een fijne jaarwisseling en hopelijk dat u probleem rap op gelost is ;-).
Benneknetter
1-4
1-4
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:20

Re: Nieuwe kilometerteller werkt niet.

Ongelezen bericht door Benneknetter »

Bedankt voor de snelle reactie!

De oude doet het inderdaad wel als ik hem inplug. Als ik de nieuwe teller inplug moet de backlight en zo het dus wel doen zeg jij?
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuwe kilometerteller werkt niet.

Ongelezen bericht door RC roadster »

Benneknetter schreef: 31 dec 2020 19:30 De oude doet het inderdaad wel als ik hem inplug. Als ik de nieuwe teller inplug moet de backlight en zo het dus wel doen zeg jij?
Mijn ervaring in de auto's zegt mij, als je een nieuwe module plaatst (teller in u geval), en deze module heeft een display. Dat de display altijd iets moet oplichten of toch een verschil moet maken van kleur/oplichten. Want dan is de module wakker.
En als je gaat rijden wat gebeurt er dan? Ook helemaal niks,... ? Anders moet je dit eens proberen. Een klein stukje rijden.

Maar ja, als je uwe oude teller terug plaatst en alles werkt op uwe oude teller nog. Ben je toch 90% zeker dat er een probleem is met de nieuwe teller. Dus ik zou er een filmpje van maken en terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. En luisteren wat ze zeggen he. Maar ik denk wel dat ze u een nieuwe teller gaan geven. Of ze gaan u uitleggen wat je wel moet doen. Er zit toevallig niks bij in de doos met een papiertje met wat uitleg op,... ? vb mogelijk een aanpassing van elektrische kabels of zo,... . Dit type teller is toch voor het juiste model he? Best allemaal nog eens goed controleren.

Ik zie dat je hier nieuw bent, anders u effe eens voorstellen aan de groep (bij algemeen) dit vinden ze leuk ;-) en foto's van de moto zijn altijd een plus punt ;-).
Plaats reactie