Zonnesensor display

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Zonnesensor display

Ongelezen bericht door RC roadster »

Heeft er iemand een idee of weet van hoe je u zonnesensor kan manipuleren?
Zodat hij denkt dat het altijd donker is? Want tijdens het rijden zie ik niks op mijn display als de zon er opzit en dit is niet gemakkelijk als je moet weten hoeveel km je nog kan doen met u tank. Want dan moet ik mijn hand voor de display houden om te kijken of wachten tot ik onder een brug rij ,... ;) .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Er zit een lichtsensor op maar of je die kan instellen weet ik niet, overbruggen lijkt me dan wel mogelijk zodat het altijd op volle sterkte brand. Heb eerlijk
gezegd hier nog nooit mee bezig geweest.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ja,... het is gewoon dat het soms enorm moeilijk is om iets af te lezen tijdens het rijden,... . daarmee dat ik het vraag. Bij mij ligt dienen speedometer redelijk plat,... daarmee.

Ik heb het al eens bekeken in de elektrische schema's, zie bijlage. Maar ik denk niet dat ik het kan overbruggen.
Stekker bestaat uit 5 draden dat toekomt aan de speedometer zelf en de andere stekker is voor u indicator lampjes
w/y ; gaat naar benzine pomp
b/g ; schakelaar contact
r/d ; rechtstreekse voeding
w/r ; can netwerk
w/b ; can netwerk

En dat is alles wat je hebt. Dus denk ik dat het intern in de speedometer zit,... en ik denk niet dat je deze kan openmaken,... .
Of heeft er iemand weet van,... dat hd zelf via hun uitlees systeem dit kan uitschakelen? dit zou ook nog kunnen. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
Bijlagen
IMG_4690.JPG
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Inderdaad, die sensor zou in het midden van de tacho moeten zitten volgens wat ik terug vind, dan wordt overbruggen zonder open te maken onmogelijk. Misschien is die auto
on/off optie inderdaad in de BCM uit te schakelen, ik heb daar echter nooit in verdiept, als ik het niet vergeet kijk ik het eens na als de Memobike nog eens op één van de motors
hang. Op de 48 blijft het in ieder geval altijd volop branden en dimt niet, moet er eens naar kijken op de andere want eerlijk gezegd kijk ik zeer weinig naar de tellers ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik kijk ook zeer weinig naar mijnen teller ze ,... Maar als je in groep rijdt en je weet dat jij de kleinste tank hebt,... . Kijk je toch soms eens als je een tankstation tegen komt , als je me begrijpt,... .

Dat zo tof zijn als je eens kunt kijken in uwe Memobike of je deze functie kan uitschakelen :thumbsup: .
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door RC roadster »

@MoneyFor heb je toevallig al eens kunnen kijken voor mij of je dit kunt uitschakelen in de bcm ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 13 dec 2020 18:32 @MoneyFor heb je toevallig al eens kunnen kijken voor mij of je dit kunt uitschakelen in de bcm ?
Neen heb nog niet gekeken, probleem is ( t'is te zeggen probleem ;) ) dat ik daarvoor de Memobike op een Sportster moet aansluiten om te zien wat je in die BCM
kan uitschakelen of niet. Het is niet dat je dat toestel opzet en dan ziet wat je kan doen, hij leest de BCM uit van de motor waar je hem op aansluit en dan pas krijg
je de menu's te zien die je voor dat betreffende type kan manipuleren. Ik zal tussen kerst en nieuw hem op de 48 aansluiten en zien wat ik daar in kan manipuleren.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ok,... geen probleem, ik begrijp het ;). Ik zal u tijdens kers en nieuw nog nekeer lastig vallen he ;) . Heeft een 48 de zelfde sw als de mijne? Of zou daar ook nog een verschil opzitten. Ik denk het niet, maar ja,... . Je weet nooit natuurlijk.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ja moet je niet mee inzitten en herinner me er maar aan als het nodig is :) , de 48 zal wel dezelfde sw hebben.

Ik zou het eerder doen maar mijn quad staat op blokken in de garage omdat ik mijn remmen een update aan het geven ben en zou al lang klaar zijn
mochten ze me geen verkeerde onderdelen opgestuurd hebben vanuit Duitsland. Ben nu al 2 weken aan het wachten op die vervangende onderdelen
en zijn nu beloofd voor de week van de 21ste.

Waarom nu gans die uitleg, wel de 48 staat daar in zijn mover tegen de muur met de linkerzijde en daarvoor dan nog eens mijn project Sportster,
kan dus beide bijna niet verzetten nu :roll:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door botoo »

Kan je niet de verlichting van de dash koppelen met je normale verlichting? of zit daar dan die sensor (in je speedometer) tussen?
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Zonnesensor display

Ongelezen bericht door RC roadster »

@MoneyFor Geen probleem begrijp ik zeker. Ik heb ook zo van die momenten,... . Maar zal u zeker nog nekeer iets laten weten.
botoo schreef: 13 dec 2020 19:39 Kan je niet de verlichting van de dash koppelen met je normale verlichting? of zit daar dan die sensor (in je speedometer) tussen?
Bedankt om mee te denken!
Maar er zit een zonnesensor in de speedometer zelf, en deze regelt alles volgens mij.
En deze zonnesensor wordt 9/10 ook aangestuurd door de bcm (can-netwerk). Dus mijn enige kans is dat als je in de bcm de mogelijkheid hebt om deze functie uit te schakelen. Indien dit niet kan,... is er maar 1 oplossing meer,... speedometer open halen en dit intern regelen . Maar liever niet,... als je me begrijpt.
Plaats reactie