Sleutels laten bijmaken

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door Roland- »

Iemand ervaring met het bij laten maken van contactslot sleutel en benzinedop sleutel?
Ik heb bij mijn 883 maar 1 set sleutels gekregen, het lijkt me toch wel prettig om een reserve set te hebben.

Moet dit bij Harley dealer besteld worden?
Zie op internet ook verschillende sites, ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft?
Goedkoopste optie heeft natuurlijk de voorkeur.

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Roland ik bestel die ( en lach nu niet ) bij Ali Express als blank en vijl ze zelf, kost niets en is snel gedaan.

Maar er zijn vast sleutelmakerijen in je omgeving die dit ook kunnen of ze bij HD bestellen met chassisnummer.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
rob217
200-349
200-349
Berichten: 220
Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 72 times
Contacteer:

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door rob217 »

Sleutelmaker kan dit zonder problemen, hou er rekening mee dat sommige sleutelmakers naar de kentekenpapieren kunnen vragen.

Sleutelmaker hier doet t ook, maar puur preventief. Hij zegt dat t bepaalde personen toch afschrikt, heb er zelf geen problemen mee dat hij dat vraagt.
Heute ist mir alles scheiss egal.
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 14 mei 2019 19:00 Roland ik bestel die ( en lach nu niet ) bij Ali Express als blank en vijl ze zelf, kost niets en is snel gedaan.

Maar er zijn vast sleutelmakerijen in je omgeving die dit ook kunnen of ze bij HD bestellen met chassisnummer.
Jij bent wel een echte doe-het-zelver! ;-) Maar dus goed te doen volgens jou.
rob217 schreef: 14 mei 2019 20:17 Sleutelmaker kan dit zonder problemen, hou er rekening mee dat sommige sleutelmakers naar de kentekenpapieren kunnen vragen.

Sleutelmaker hier doet t ook, maar puur preventief. Hij zegt dat t bepaalde personen toch afschrikt, heb er zelf geen problemen mee dat hij dat vraagt.
Ik ga denk ik van de week eens informeren bij de lokale sleutelboer, mocht hij dit kunnen voor een betaalbare prijs dan doe ik dat. Anders bestel ik wat blanke sleutels bij Ali en probeer ik ze te vijlen zoals @Moneyfor voorstelde. Sinds ik mijn sportster heb ben ik nog niet bij de HD dealer geweest, bij voorkeur hou ik dat zo! :lol:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Roland- schreef: 14 mei 2019 21:56
Jij bent wel een echte doe-het-zelver! ;-) Maar dus goed te doen volgens jou.

Is echt perfect te doen, ik gebruik nog steeds de sleutelvijltjes van mijn schooltijd, zijn gewoon kleine platte, ronde en 3 hoekige vijltjes.

Hier zie je één van mijn creaties, links de oem, midden die ik heb gevijld en daarnaast hoe je ze blank toekrijgt uit China per 2 verpakt.

HD sleutels.jpg
HD sleutels.jpg (44.51 KiB) 8085 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 15 mei 2019 08:41
Roland- schreef: 14 mei 2019 21:56
Jij bent wel een echte doe-het-zelver! ;-) Maar dus goed te doen volgens jou.

Is echt perfect te doen, ik gebruik nog steeds de sleutelvijltjes van mijn schooltijd, zijn gewoon kleine platte, ronde en 3 hoekige vijltjes.

Hier zie je één van mijn creaties, links de oem, midden die ik heb gevijld en daarnaast hoe je ze blank toekrijgt uit China per 2 verpakt.


HD sleutels.jpg
Ziet er inderdaad uit als origineel.

Ik ben vanmiddag langs mijn lokale sleutelmaker gegaan. Maakte beide sleutels (contact en benzinedop) voor €9,90.
Dus dat was een koopje, kan ik mijn originele sleutels bewaren en de nieuwe gebruiken. Evengoed bedankt voor de input! 👍🏻
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Voor die prijs kan je echt niet sukkelen, bij mij is het gewoon dat ik graag alles zelf maak :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Sleutels laten bijmaken

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 15 mei 2019 19:35 Voor die prijs kan je echt niet sukkelen, bij mij is het gewoon dat ik graag alles zelf maak :)
Je klinkt als mijn pa, ook te eigenwijs om iemand anders iets te laten doen! 😛

Heb ik overigens wel bewondering voor. Zelf kies ik er sneller voor om mijn tijd niet besteden aan zulke kleinigheden als de kosten niet veel hoger zijn.

Met een 2e zoon op komst wordt mijn hobby tijd er de komende jaren niet meer op. Dan rij ik liever een rondje extra op de motor als ik tijd heb dan dat ik in de garage sta. 😉
Plaats reactie