voorwiel

Frame, vering, banden, remmen etc.
Gebruikersavatar
Botje
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2020 13:22
Been thanked: 4 times

voorwiel

Ongelezen bericht door Botje »

onlangs mijn voorwiel eruit gehaald i.v.m lekkend ventiel dit is weer in orde, maar krijg het voorwiel van mijn xl1200c uit 2000 er heel moeilijk in . eruit ging al moeilijk.de axle is beschadigd deze word vernieuwd. :roll:
er zijn aan weerszijden afstand bussen een grote maat een een kleinere maat,hoe ik ook probeer al doe ik ze er andersom erop telkens loopt de schijf tegen mijn veerpoot zowel links en dan weer rechts aan.
terwijl toen het wiel er nog op zat niets aan de hand was. het is een dubbel schijfswiel.
wie heeft er een idee of oplossing?! :think: groetjes botje!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: voorwiel

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Moeilijk te beoordelen zonder het te zien natuurlijk maar het komt eruit dan moet het er terug in. Duw je de spacer goed op zijn plaats,
normaal kan die een beetje erin geduwd worden, in de hub zeg maar.

Ik hou de spacers op zijn plaats terwijl ik het wiel tussen de vorkbenen breng en dan de as erdoor en klaar. Ik verwijder uiteraard ook de
remklauwen van de vorkbenen , ik neem aan dat je dat ook hebt gedaan want anders is het zeer moeilijk al dan niet onmogelijk om het
wiel erin te plaatsen en eruit te halen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Botje
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2020 13:22
Been thanked: 4 times

Re: voorwiel

Ongelezen bericht door Botje »

bedankt moneyfor voor je bericht, inderdaad heb ik de remklauwen er af gehaald ik ben eens gaan meten met de spacers allebei de kanten moet het 4 cm zijn , er ontbreekt een voeg spacer van 10mm, die hoort bij de kleine spacer van 3cm zodoende heb je dan aan bijde zijden 4cm steekt ook aan beide zijden 1 cm uit de naaf.
dan komt het wiel er recht in precies met de schijven tussen de remblokken van de remklauw!
dus er is bij mijn :of de spacer van 1cm is ergens weg gerold zonder dat ik deze heb terug gevonden, :? :of die 1 cm ruimte heeft er altijd al gezeten ,maar dat lijkt me onwaarschijnlijk ,dan had ik niet kunnen rijden!
heb spacer besteld, en neem gelijk de remblokken daarin mee, en frisse vorkolie en remvloeistof! kan ie er voorlopig weer tegen! :thumbsup:
Gebruikersavatar
Botje
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2020 13:22
Been thanked: 4 times

Re: voorwiel

Ongelezen bericht door Botje »

IMG-20200621-WA0000.jpg
IMG-20200621-WA0001.jpg
20200620_163557.jpg
20200620_174410.jpg
nog ff de remblokkies en rijden maar weer! p.s. de axle die erin zat was een zelf gedraaide , daar kwam ik achter na bezoek bij de harly man deze was qua diameter 1mm dikker, vandaar dat ik die pen met bijna geen mogenlijk in of uit kon slaan!
de nieuwe ging er met een paar lichte tikken erin ! wiel zit er ook recht in ook de remklauw er nog ff in gezet en het wiel draaid vrolijk rond!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: voorwiel

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Goed dat je het voor elkaar heb gekregen :thumbs:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie