advies 883 - 2003

Frame, vering, banden, remmen etc.
EP59
50-99
50-99
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 jan 2018 19:36
Been thanked: 34 times

advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door EP59 »

Hallo Sportsterliefhebbers, advies gevraagd:
Het is tijd om de 883 uit 2003 van mijn vrouw weer voorjaarklaar te maken.
De accu is overleden net als de banden en een beurtje kan geen kwaad.
Voor de accu heb ik al advies gehad, waar koop ik goede en niet te dure banden?
Moeten er ook omgelegd worden.
Daarnaast vraag ik me af of ik de belt kan laten zitten...……
Volgens mij net zo oud als de motor.
Waar op te letten? Hoe zie ik of die op is?
Eventueel een adres waar accu, banden, remmerij, belt en een beurt gedaan kunnen worden voor een
redelijke prijs en goede kwaliteit.

Advies graag!
Gebruikersavatar
MartynB
100-199
100-199
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 nov 2017 11:04
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times
Contacteer:

Re: advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door MartynB »

Goede en niet te dure banden? Tja... voor een beetje set ben je toch wel €200 kwijt. En dan moet je een leuke garage weten die ze wil zetten. En als je daar toch bent dan gelijk de belt laten checken.

En voor een goed adres, waar woon je?
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door Peke »

Bespaar niet op je banden.
Een nieuwe belt kost je de kop ook niet.
Als je de banden toch gaat wisselen kun je de belt na laten kijken en evt dan beslissen of je m vervangt maar de hele zooi ligt er toch af dus een nieuwe is dan makkelijk.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Een belt van 2003 hoeft zeker niet versleten te zijn ! hoeveel km heeft die 2003 van jou vrouw gelopen ?

Die van de 2003 Sportster die ik laatst gedemonteerd heb, had 22K gelopen en zag er gewoon als nieuw uit. Je kan als de belt
er af is dit eenvoudig visueel checken door gans de belt te bekijken terwijl je deze telkens om de 5cm een beetje plooit. Op
deze manier zie je het scheurtje als het er is opengaan.

Banden koop ik zelf altijd online , ga nu geen reclame maken maar ga eerst uit van een band die je zoekt en dan ff googlen. De
banden leg ik er bijna altijd zelf op maar de online shops hebben normaal een lijst van monteurs waar ze mee samenwerken en
er is er vast één in je buurt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door bow »

Ik kijk altijd naar goede banden. Tenzij je dat niet belangrijk vind. Dan waar ze het goedkoopste zijn. En banden is persoonlijk vind ik. Heb zelf bt 23 van bridgestone. Van een recent bouwjaar. Ook niet onbelangrijk
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik wil opmerken dat mijn advies om ze online te bestellen niets te maken heeft met goedkope banden !

Je kiest je band, goedkoop of duur dat moet je zelf weten en koopt deze online, scheelt stukken in prijs en bijna allemaal werken
ze met montagecentra's samen. Het stomme is dan ook dat je deze banden rechtstreeks bij dat montage bedrijf kan laten leveren.

Wat is daar nu stom aan .... je moet bij de meeste van deze montage bedrijven de band eens bestellen kost ineens veel meer dan dat
je hem zelf online zelf koopt.

Zoals gezegd monteer ik ze meestal zelf maar eind 2017 heb ik ze laten monteren omdat ik in het gips lag en een adres gebruikt van de
online shop. Ik moest amper 10€ betalen per band montage inclusief balanceren indien je met losse velg kwam uiteraard.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: advies 883 - 2003

Ongelezen bericht door Roland- »

Ik heb na de aankoop van mijn Sportster in december onderhoud zelf gedaan, met werkplaats handleiding en enige technische kennis prima te doen. Wellicht wat hulp van een vriend is op sommige momenten wel handig.

Ik heb mijn banden (Michelins Commander II) online besteld bij banden-pneus. Was voor de banden (binnen plus buiten band) €240 kwijt en voor omleggen en balanceren bij de locale garage geloof ik €25 kwijt. Moest natuurlijk wel zelf de velgen brengen en ze weer terug monteren.

Heb mijn olie, remblokken, remvloeistof en wat overig materiaal bij A3 motoren in Ospel gehaald. Ik heb geen ervaring met hun werkplaats voor onderhoud maar krijg er een goede vibe bij en ik wordt iedere keer vriendelijk ontvangen en geholpen.

Succes!
Plaats reactie