Vloeibare pakking

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

De dempers van de uitlaat gaan te makkelijk over de bochten heen. Maakt niet uit waar je de uitlaatklemmen vastzet en hoe strak je ze vastzet, er blijft daar wel wat gas ontsnappen. Zou vloeibare hittebestendige pakking daartussen helpen of blaas je dat er toch wel weer tussenuit? Het zijn natuurlijk niet 2 mooie vlakke flenzen waar de vloeibare pakking tussen opgesloten wordt maar het is eigenlijk meer bedoeld om de ruimte op te vullen.

Ik denk dat vloeibaar metaal niet verstandig is want de boel moet natuurlijk wel weer gedemonteerd kunnen worden.

https://www.permatex.nl/product/permate ... one-gasket
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door RC roadster »

EasyWim schreef: 17 jan 2021 10:33 Zou vloeibare hittebestendige pakking daartussen helpen of blaas je dat er toch wel weer tussenuit?
Ik heb dit verschillende keren gebruikt als lap middelen om auto's door de technische keuring te laten geraken.Je moet het wel goed laten uitharden.
Maar daarachter als je het weer moet lossen is het soms wel een ander verhaal. Wringen en los kloppen en zelfs afslijpen omdat je er geen beweging in krijgt,... .

Je kan misschien proberen met dunne afdichting kachelkoord of Keramisch vilt/papier. Is ook wat te zien, hoeveel speling dat je hebt natuurlijk. Als je bijna niks van speling heb, is dit zeker geen oplossing.

En wat voor beugel gebruik je? Is dit zo een brede beugel zoals in bijlage. Of kan je deze niet gebruiken, omdat je te weinig plaats hebt? Want deze sluiten normaal altijd goed af.
Bijlagen
IMG_5162.JPG
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik gebruik inderdaad dezelfde OEM beugel als op de foto. De dempers zijn precies 2mm groter in diameter dan de bochten, ik moet dus 1mm rondom dicht zien te knijpen met de beugels. Als ik de beugels op de 'juiste' plek monteer knijp ik de boel simpelweg niet voldoende samen om hem lekdicht te maken. Ik moet de beugels wat meer richting de bochten verschuiven om de boel goed bij elkaar te kunnen knijpen. Hierdoor komen wel de sleuven in de dempers deels bloot te liggen waar toch wel gas uit ontsnapt. Ik heb van mijn werk al wat latoenkoper meegenomen om om de bochten te kunnen wikkelen voor ik de dempers erop schuif maar daarmee dicht ik nog steeds die ene millimeter niet mee af. Ik heb ook weleens aluminiumtape geprobeerd, bij één demper ging dat aardig, bij de andere verdween alles in de demper en verstopte het de doorstroming enigszins.

Ik heb al een tijdje op internet lopen zoeken naar een buigzame (aluminium/koper) vulplaatje van iets van 0,8 a 0,9mm dik (1mm dikte zal heel moeilijk monteren worden) maar niet echt gevonden.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door RC roadster »

Hey wim,

Ik heb hier een voorbeeld van een beugel dat u misschien wel kan helpen,... . Ik denk wel dat je ze gaat moeten in korten met een slijpschijf en de beugels korter bij elkaar moet brengen. Maar jij heb gebogen uitlaten zeker ,... . ?

https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/ ... 85614.html
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

RC roadster schreef: 17 jan 2021 17:29 Hey wim,

Ik heb hier een voorbeeld van een beugel dat u misschien wel kan helpen,... . Ik denk wel dat je ze gaat moeten in korten met een slijpschijf en de beugels korter bij elkaar moet brengen. Maar jij heb gebogen uitlaten zeker ,... . ?

https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/ ... 85614.html
Ik wissel af en toe nog weleens tussen de originele dempers en de V&H Slash Twin, ik wil daarom sowieso niets veranderen aan de bochten. De buiten diameter van de bochten is (dacht ik) 44mm, de OEM dempers hebben een buitendiameter van 48mm en de V&H 50mm. Als ik zo'n pijpverbinding zou gebruiken moet ik met de V&H dempers dus verlopen van 44 naar 50mm. Ook heb ik de ruimte niet, want de dempers zitten al bijna tegen de op de bochten gelaste balanspijp aan. Ik moet dus de binnendiameter van de V&H dempers met 2mm zien te verkleinen of de buitendiameter van de bochten met 2mm vergroten. Oplassen in de dempers zou kunnen maar dan beschadig je natuurlijk ook wel het chroom, ik denk dat opvullen het makkelijkste is.

Hier een kort filmpje over het teveel aan ruimte tussen bochten en dempers:
https://youtu.be/aYe_3elabOE

Toegevoegd in 5 minuten 34 secondes:
De balanspijpen (zie rode pijl) zitten direct na de uitlaatklem, veel ruimte is er niet.
Bijlagen
balanspijp.jpg
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik heb het vulblok uit de uitlaatklemmen moeten halen omdat ze anders niet ver genoeg dicht konden:
Bijlagen
IMG_5346.JPG
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Als je de demper rechts (op de foto) tegen de bocht aanduw zie je links de 2mm speling die ertussen zit. De sleuven in de dempers zijn vrij breed, hier lekt toch wel aardig wat lucht tussenuit. Ik kan ook eens proberen of ik een slangenklem direct naast de uitlaatklem kan plaatsen over de openstaande sleufgaten heen.
Bijlagen
IMG_5348.JPG
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door Dorski »

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de V&H dempers niet voor jouw sportster bedoeld zijn. Maw, dat je een verkeerde set hebt opgestuurd gekregen.

Terug naar het probleem;
Met het MTB-en is er ook wel eens een probleem om een zadelpen passend te krijgen in de zitbuis. Als het diameter verschil groot is dan zijn daar adaptors voor.
Echter als het verschil kleiner is, zoals bij jou dat je een mm moet overbruggen wordt eer vaak een blikje gebruikt. Je kunt een cola blikje openknippen en dan kun je kleine ruimtes opvullen.
Pak wel een stalen blikje en geen alu.
Laatst gewijzigd door Dorski op 17 jan 2021 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door RC roadster »

Dorski schreef: 17 jan 2021 21:14 Echter als het verschil kleiner is, zoals bij jou dat je een mm moet overbruggen wordt eer vaak een blikje gebruikt. Je kunt een cola blikje openknippen en dan kun je kliene ruimtes opvillen.
Pak wel een stalen blikje en geen alu.
Dit wou ik ook juist schrijven van het cola blikje maar je was mij voor :thumbs: !
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Dorski schreef: 17 jan 2021 21:14 Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de V&H dempers niet voor jouw sportster bedoeld zijn. Maw, dat je een verkeerde set hebt opgestuurd gekregen.

Terug naar het probleem;
Met het MTB-en is er ook wel eens een probleem om een zadelpen passend te krijgen in de zitbuis. Als het diameter verschil groot is dan zijn daar adaptors voor.
Echter als het verschil kleiner is, zoals bij jou dat je een mm moet overbruggen wordt eer vaak een blikje gebruikt. Je kunt een cola blikje openknippen en dan kun je kleine ruimtes opvullen.
Pak wel een stalen blikje en geen alu.
Dat is een goed idee zo'n cola blikje! Ik zal een magneet meenemen naar de supermarkt om zeker te weten dat ik geen stalen blikje pak :mrgreen:

Ik heb een hele discussie gehad met Harliepleats waar ze vandaan komen. Mij motor is 100% zeker uit 2014 en ik heb het model 2014 - 2020 besteld. Ze zijn het nog nagegaan aan de hand van de bestelnummers en Harley nummers maar volgens hen ligt het aan mijn motor en hebben zij de juiste dempers opgestuurd. Ze wilden het zelf wel even opmeten maar dan moest ik met de motor (op een trailer?) en de losse dempers daar even langsrijden (paar honderd km heen en weer). Dat opmeten kan ik zelf ook wel als werktuigbouwkundige. Iets klopt er dus niet. Op hun site stond nog wel als opmerking: 'past niet op de uitlaatbochten van 2017 & later HDI|EU sportster modellen. Deze motoren hebben een uitlaatbocht met een kleinere diameter. HDI|EU zijn de modellen die standaard in europa waaronder dus ook in nederland af fabriek geleverd zijn. Is de buitendiameter van de uitlaatbocht kleiner dan de binnendiameter van de Vance & Hines demper, dan is het niet mogelijk om deze te monteren op uw uitlaatbocht. Bekijk dit eerst voordat u de dempers monteert' Jammer dat ze niet even de moeite hadden genomen om de diameters erbij te zetten, dan had ik het kunnen checken voor ik ze bestelde.
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door Roland- »

EasyWim schreef: 17 jan 2021 21:05 Als je de demper rechts (op de foto) tegen de bocht aanduw zie je links de 2mm speling die ertussen zit. De sleuven in de dempers zijn vrij breed, hier lekt toch wel aardig wat lucht tussenuit. Ik kan ook eens proberen of ik een slangenklem direct naast de uitlaatklem kan plaatsen over de openstaande sleufgaten heen.
Wat nou als je gewoon een verloop er tussen zet met een extra uitlaat klem op de uitlaatbocht? Hoef je niets te lassen en is je lek weg. Kijk maar eens op deze site: https://rvsuitlaatdelen.nl/product/redu ... rsQAvD_BwE

Staan allerlei maten uitlaat verloopstukken van RVS.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Roland- schreef: 18 jan 2021 19:06
EasyWim schreef: 17 jan 2021 21:05 Als je de demper rechts (op de foto) tegen de bocht aanduw zie je links de 2mm speling die ertussen zit. De sleuven in de dempers zijn vrij breed, hier lekt toch wel aardig wat lucht tussenuit. Ik kan ook eens proberen of ik een slangenklem direct naast de uitlaatklem kan plaatsen over de openstaande sleufgaten heen.
Wat nou als je gewoon een verloop er tussen zet met een extra uitlaat klem op de uitlaatbocht? Hoef je niets te lassen en is je lek weg. Kijk maar eens op deze site: https://rvsuitlaatdelen.nl/product/redu ... rsQAvD_BwE

Staan allerlei maten uitlaat verloopstukken van RVS.
Ik heb daar ook weleens naar gezocht. Probleem is dat er geen ruimte over is voor montage, het moet allemaal op de bestaande plek gebeuren. Meer richting de cilinders gaat niet omdat daar de balanspijp al gelijk begint, de dempers verder naar achteren monteren lukt ook niet echt omdat de voorste demper niet naar achteren kan vanwege de achterste uitlaatbocht die daar in de weg zit. Blijft eigenlijk alleen de optie van een vulbus over waarbij alles op de oorspronkelijke plek gemonteerd kan worden. Ik ga het eerst eens even met het blik van een cola blikje proberen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wim ik heb al montage pasta gebruikt op grotere openingen dan dat hoor, het enige probleem als je het een probleem vind natuurlijk is dat de
demontage een stukje moeilijker wordt omdat dit spul aardig kleeft. De laatste die ik had was echt geweldig, zal straks eens kijken van welk
merk die was.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wim dit is de pasta, van het merk Permatex, echt een heel goed ding en kan je goed dik smeren en alles sluit af.


Permatex.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Dankje! Op internet staat dat deze tot 200 graden te gebruiken is, zou het aan het einde van de bochten niet nog warmer kunnen worden? Heb jij hem ook weleens op hete oppervlakken gebruikt?
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik zie dat Permatex ook andere producten heeft die misschien nog wat geschikter zijn: Muffler and tailpipe sealer. Deze gaat tot zo'n 1.000 graden. Bij andere merken zie je vaak ook tussen de 700 en 800 graden staan. Maar in mijn geval moet de boel ook wel weer redelijk makkelijk te demonteren zijn en dan lijkt Form a gasket 2 weer geschikter.

Toegevoegd in 4 minuten 53 secondes:
EasyWim schreef: 17 jan 2021 23:11 Dat is een goed idee zo'n cola blikje! Ik zal een magneet meenemen naar de supermarkt om zeker te weten dat ik geen stalen blikje pak :mrgreen:
Waar ik 'geen' heb geschreven had 'een' moeten staan :oops: :zzzz:

Alle blikjes in de supermarkt bleken van staal te zijn dus dat is makkelijk. Zolang ik aan het uitproberen ben wil ik dat dunne staal ertussen gaan doen, als ik klaar ben met experimenteren doe ik er zo'n afdichtingspasta tussen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wim ik gebruik deze enkel voor het aan elkaar zetten van de bochten en einddempers, staan er nu een kleine 3jaar op en zit er nog steeds tussen
zonder lekken maar uiteraard kan je beter een hogere temp weerstand nemen als dat wordt aangeboden. Ik heb deze opgepikt in een lokale auto
shop en dat hadden ze me meegegeven. Voorheen had ik die van Liquimoly en die was ook goed maar zoveel gebruik ik dat nu ook weer niet ;)

Ik zal voor de aardigheid bij gelegenheid eens meten, ik heb toch zo'n infrarood temperatuurmeter.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 20 jan 2021 07:56 Ik zal voor de aardigheid bij gelegenheid eens meten, ik heb toch zo'n infrarood temperatuurmeter.
Is er iets dat jij niet hebt?! :thumbsup:

Ik moet ook altijd wel een beetje lachen om die zogenoemde hitte schilden. Ze hadden ze beter sier schilden of zoiets kunnen noemen want ook die dingen worden bloedheet (daar ben ik zoals wel meer waarschijnlijk pijnlijk achter gekomen toen ik hem net had :grrr: ).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 20 jan 2021 08:27 Is er iets dat jij niet hebt?! :thumbsup: ........

Hahaha geld he want dat geef ik altijd uit, heb de temperatuur meter nog van uit mijn verleden als gerechtsexpert voor parketvloeren, was om de temperatuur te
meten van de vloerverwarming.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 20 jan 2021 08:41
EasyWim schreef: 20 jan 2021 08:27 Is er iets dat jij niet hebt?! :thumbsup: ........

Hahaha geld he want dat geef ik altijd uit, heb de temperatuur meter nog van uit mijn verleden als gerechtsexpert voor parketvloeren, was om de temperatuur te
meten van de vloerverwarming.
We zien het dit keer door de vingers :lol: :lol: :lol:

Maar als je op sommige video's ziet dat uitlaatbochten zelf rood kunnen gloeien, dan denk ik niet dat het bij 200 graden ophoud (bij de overgang bocht/demper) :think:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 20 jan 2021 11:22 We zien het dit keer door de vingers :lol: :lol: :lol:

:D

EasyWim schreef: 20 jan 2021 11:22 Maar als je op sommige video's ziet dat uitlaatbochten zelf rood kunnen gloeien, dan denk ik niet dat het bij 200 graden ophoud (bij de overgang bocht/demper) :think:
Wel ik had deze discutie ook al eens enkel jaren geleden toen ik de hitteschilden heb laten poederlakken, poederlak bakken wordt gedaan bij 180-200°c en ik heb de hitteschilden van mijn Breakout laten poederlakken toen in gloss black zodat die niet zo'n dulle zwarte kleur hadden, vond dit niet staan bij de Break. Ik heb toen op vraag van de lakker de hitteschilden gemeten na een deftige rit en dan even laten stilstaan terwijl de motor nog draaide kwam ik om en bij de 200°c, hij had zijn twijfels over de haalbaarheid omdat bij die 200° de poederlak terug vloeibaar zou kunnen worden we spreken hier over de gewone en niet de hittebestendige. Wel we zijn verschillende jaren verder en de lak is nog als nieuw, wel had ik laat ons zeggen de eerste 10 ritjes dat die grijzig uitsloeg maar na het afkoelen kon je dit gewoon met een vod wegpoetsen. Nu heeft die dat niet meer, dus een lang verhaal kort, de hitteschilden vooraan aan de uitlaatbochten worden een 200°c.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik heb wel een product van Permatex gekocht maar dan een ietwat andere variant: Permatex® Ultra Copper® Maximum Temperature RTV Silicone Gasket Maker 35145

In mijn zoektocht naar een vloeibare pakking die tegen hogere temperaturen kan en enigszins flexibel blijft kwam ik erachter dat deze combinatie eigenlijk niet bestaat. Alles wat tegen hitte kan (zeg 400 - 1000 graden) kun je eigenlijk al vloeibaar staal noemen en is voornamelijk bedoeld voor het afdichten van gaten en scheuren. Al dat spul wordt knetterhard na uitharding en zal lastig te verwijderen zijn. Bij sommige producten stond bij vermeld dat de uitlaatdelen alleen te verwijderen zijn door er een flinke klap op te geven (zodat de pakking scheurt). Ik wil de boel fatsoenlijk nog kunnen demonteren en zocht iets dat enigszins flexibel blijft maar dus wel tegen hogere temperaturen kan. In de Permatex Ultra serie zitten meerdere producten, de Copper gaat tot een temperatuur van 371 graden.

Van hun website: Koperkleurige RTV siliconen pakkingmaker. Sneldrogend, sensor veilig, praktisch geurloos en niet corrosief. Vult oneffenheden tot 6 mm na volledige uitharding. Behoud een hoge flexibiliteit en oliebestendig. Temperatuurbereik tot 371⁰C onderbroken. Perfecte kleefkracht.
Gebruikersavatar
ch@rles
200-349
200-349
Berichten: 322
Lid geworden op: 25 sep 2015 23:53
Has thanked: 69 times
Been thanked: 115 times

Evolution Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door ch@rles »

EasyWim schreef: 17 jan 2021 13:36 Ik gebruik inderdaad dezelfde OEM beugel als op de foto. De dempers zijn precies 2mm groter in diameter dan de bochten, ik moet dus 1mm rondom dicht zien te knijpen met de beugels. Als ik de beugels op de 'juiste' plek monteer knijp ik de boel simpelweg niet voldoende samen om hem lekdicht te maken. Ik moet de beugels wat meer richting de bochten verschuiven om de boel goed bij elkaar te kunnen knijpen. Hierdoor komen wel de sleuven in de dempers deels bloot te liggen waar toch wel gas uit ontsnapt. Ik heb van mijn werk al wat latoenkoper meegenomen om om de bochten te kunnen wikkelen voor ik de dempers erop schuif maar daarmee dicht ik nog steeds die ene millimeter niet mee af. Ik heb ook weleens aluminiumtape geprobeerd, bij één demper ging dat aardig, bij de andere verdween alles in de demper en verstopte het de doorstroming enigszins.

Ik heb al een tijdje op internet lopen zoeken naar een buigzame (aluminium/koper) vulplaatje van iets van 0,8 a 0,9mm dik (1mm dikte zal heel moeilijk monteren worden) maar niet echt gevonden.
Ooit (bij mijn oude Triumph) maakte ik gebruik van latoenkoper voor afdichting bij m'n uitlaatbochten......werkte prima.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vloeibare pakking

Ongelezen bericht door EasyWim »

ch@rles schreef: 24 jan 2021 00:16 Ooit (bij mijn oude Triumph) maakte ik gebruik van latoenkoper voor afdichting bij m'n uitlaatbochten......werkte prima.
Dat was mijn eerste plan. Ik heb op mijn werk echter maar een stukje gevonden van 0,05mm dik, dus dat wordt flink wikkelen om bijna 1mm dikte te krijgen. Het cola blikje was ook maar 0,1mm dik staal dus dat schiet ook niet echt op. Zolang ik aan het experimenteren ben gebruik ik wel het latoenkoper en daarna de vloeibare pakking.
Plaats reactie