Pagina 3 van 5

Re: De Snorkel

Geplaatst: 03 dec 2017 09:50
door scheurneusje
Volgens mij bedoeld tjolk wat bendix ook snapt dat het vast aan elkaar zit... :lol:

Re: De Snorkel

Geplaatst: 03 dec 2017 10:14
door bendix
:roll:

Re: De Snorkel

Geplaatst: 04 dec 2017 22:10
door bendix
Afbeelding

Veel werk om een motor bij de kleur van een knipperlicht te laten passen. Heb dus besloten voorlopig voor de oranje uitvoering te gaan maar laat de zwarte olietank wel zitten. Moet niet te gek worden en er komt een chromen voorspatbord op. Niet origineel maar wel mooi. Hierboven even gekeken of alles gaat passen voordat de fenderstruts een polijst behandeling krijgen. Ook die moeten glimmen. Twijfel nog of de bovenkant zwart moet blijven want dat is origineel. De sissybar past perfect en een chromen kentekenplaathouder is nooit lelijk. De lak heeft wat kleine beschadigingen maar die vallen niet op en hij lijkt daardoor lekker origineel.

Het luchtfilter blijkt na jaren ineens onvindbaar en duur. Dus alles maar bij elkaar gesprokkeld. Maar hij is zo compleet alleen past hij niet op de S&S carburateur. Ga ik nog wat aan doen.

Afbeelding

Re: De Snorkel

Geplaatst: 04 dec 2017 23:18
door bendix
Zitje is niet in twee delen. De onderplaat loopt door.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 05 dec 2017 15:04
door bendix
Afbeelding

VRAAG OVER DE CARBURATEUR

Op de brommert zit nu een S&S Shorty. Ziet er prachtig uit maar ik heb er geen ervaring mee. Vind het luchtfilter afschuwelijk lelijk. Als ik het mij goed herinner hoort er een KEIHIN of BENDIX (Whats in a name) op te zitten. Brommert is uit 1981.

Wie heeft er ervaring met de "shorty" en waarom zou ik hem vooral niet vervangen voor een Keihin of Bendix? Graag advies.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 05 dec 2017 16:34
door kruisje
zijn rotdingen, ga maar mooi voor origineel, en stuur dat rotding aub maar naar mij op


.........

ik vind ze fantastisch, start geweldig, loopt er ook goed op, makkelijk af te stellen, maar hij gebruikt ietwat meer peut

Re: De Snorkel

Geplaatst: 05 dec 2017 18:21
door bendix
Ok. Nou dan gooi ik hem wel weg hoor. Zo’n rotding. Zonde van de verzendkosten.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 05 dec 2017 19:11
door bendix
Ahhh. De S&S is dus goed. Begrijp ik. Laat ik hem lekker zitten. Maar waarom zit hij er op? Meer vermogen? Beter lopen? Wie?

Afbeelding

Vanmiddag toch maar even zijn "strutjes" helemaal gepolijst en gemonteerd met knipperballen. Als ik een paar andere struts tegenkom ga ik ze scheren en erop zetten.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 06 dec 2017 06:43
door bow
Makkelijker afstellen dan cv of mikuni

Re: De Snorkel

Geplaatst: 06 dec 2017 09:58
door kruisje
bendix schreef: 05 dec 2017 18:21 Ok. Nou dan gooi ik hem wel weg hoor. Zo’n rotding. Zonde van de verzendkosten.
nee hoor, betaal ik wel, wil je er nog 2,50 bij voor het doosje ?

Re: De Snorkel

Geplaatst: 06 dec 2017 10:23
door bendix
Krijg de indruk dat het hier om een liefhebbers carburateurtje gaat. Als ik de prijzen op ebay bekijk dan wordt er grof geld voor betaald. Maar nu weet ik nog steeds niet waarom ik hem erop zal houden.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 06 dec 2017 12:48
door kruisje
eigenlijk Ben, is het een carburateur, zoals een carburateur moet zijn,

één pijp, kleppie erin, luchtschroef, en twee sproeiers, niets meer, niets minder.
geen vacuum toei, geen membranen, geen veren, geen bullshit

Ik heb er zeer goede ervaring mee, bij mij staat alles op S&S, koop ik n fiets die niet lekker loopt op de originele carb, bestel ik gewoon n nieuwe S&S.

de fiets loopt er perfect op, mijn gevoel zelfs beter, maar hij verbruikt iets meer,
de meeste oldtimers vinden dat wel lekker

Re: De Snorkel

Geplaatst: 06 dec 2017 23:13
door bendix
Carb blijft maar lekker zitten denk ik, pas het luchtfilter wel aan.

Afbeelding

Vanavond dacht ik "even" het petje te vernieuwen en de tellers van wat chroom te voorzien. In het petje zit een scheur en dat is niet zo mooi. Nieuw petje was al in huis dus de boel gedemonteerd. Alle draden komen uit in een plastic stekker die achter op de koplamp zit. De afzonderlijke draden kun je daar met een truukje uit halen zodat je alles weer snel in elkaar kunt zetten. Nou, dat heeft dan drie uur geduurd en lukte niet zonder de hele zaak te slopen. Komt allemaal wel weer goed maar wat een ongeloofelijk waardeloze constructie. Maar goed, nieuwe petje is klaar dus morgen maar de tellers.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 07 dec 2017 08:32
door kruisje
bendix schreef: 06 dec 2017 23:13 Carb blijft maar lekker zitten denk ik, pas het luchtfilter wel aan.
U bent een wijs man meneer Ben , mooi laten zitten

*biertje*

Re: De Snorkel

Geplaatst: 07 dec 2017 10:26
door bendix
Afbeelding

Re: De Snorkel

Geplaatst: 07 dec 2017 21:45
door bendix
Afbeelding

Horlogemakers nachtmerrie of sleutelvriendelijk projectje. Bleek gelukkig het laatste te zijn. Even lekker zitten stoeien met de twee klokken en wat chromen kapjes toegevoegd. De beugel was krom dus die ook maar even recht gezet. Weer wat glans aan een foeilelijke brommer aangebracht. Nog even wachten op de juiste stekkertjes en dan kan het petje weer op de stekker aangesloten worden en hele zaakie op de motor gezet.

Afbeelding

Re: De Snorkel

Geplaatst: 07 dec 2017 23:15
door bow
Ziet er weer goed uit

Re: De Snorkel

Geplaatst: 12 dec 2017 14:31
door bendix
Afbeelding

Glimmende voorspatborden, daar heb ik wat mee. Trouwens met chroom in het algemeen. Ben helemaal matzwartmoe geworden. De keuze was tussen het originele spatbord spuiten of een nette replica in chroom. Werd dus de laatste maar wel van het oude model. Made in India and sold in the UK. Wat een mooie wereld leven we toch in. Natuurlijk moest er hier en daar wat aangepast worden maar uiteindelijk zit hij er op. De brackets zijn geklonken en dat wilde ik eigenlijk niet maar met boutjes loopt de band tegen het spatbord. Toch maar geklonken dus. Nog meer om te poetsen.

Afbeelding

Re: De Snorkel

Geplaatst: 12 dec 2017 14:46
door scheurneusje
Mooiiiii....hoor...

Ik ben ook klaar met zwart ik zeg meer kleur of blinkend op de weg🌞 hmmm ben mijn motorke als smiley kwijt🤔

Re: De Snorkel

Geplaatst: 13 dec 2017 21:56
door bendix
Afbeelding

Maar eens gaan zoeken naar de geschiedenis van deze brommert aan de hand van het VIN nummer. Kwam zowaar een foto bovendrijven van een sloperij waar hij stond. De trouwe lezer heeft al gezien dat er nogal wat water in de motor en olie zat. Nu weet ik waarom. In augustus 2016 waren er in Louisiana enorme overtromingen en daar kwam ons Sportsterretje nou net vandaan. Op 12 oktober 2016 stond hij in Geismar, vlakbij New Orleans bij een veilingbedrijf annex sloperij te koop. Hoe hij naar Nederland is gekomen ontdekken we ook nog wel een keer. Je kunt op internet alles vinden dus heb ik zijn geschiedenis gevonden en weet ik nu dat er twee eigenaren zijn geweest.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 13 dec 2017 22:04
door Peke
Goed speurwerk

Re: De Snorkel

Geplaatst: 14 dec 2017 05:27
door scheurneusje
Nou inderdaad...🖒

Re: De Snorkel

Geplaatst: 14 dec 2017 09:02
door kruisje
ja, en al dat verzopen spul komt allemaal deze kant op, ook zeer exclusieve oldtimer auto's,

heb er al van een paar gehoord met mayonaise in het carter, worden alle verkocht met de aanduiding " doesnt run "

oppassen dus....

Re: De Snorkel

Geplaatst: 14 dec 2017 09:43
door bendix
Er staan meer dan 650.000 te koop met waterschade. Mogen in de us de weg niet meer op. Google even “Louisiana flood” dan krijg je prachtige foto’s van velden vol auto’s en motoren.

Re: De Snorkel

Geplaatst: 16 dec 2017 22:13
door bendix
Afbeelding

Even de klokken gemonteerd en de nieuwe stuurklem bijgewerkt. Lekker veel chrome on top. Tenslotte kijk je daar op uit als je in het zadel zit. Even proefgezeten en dat moet gaan lukken zo. Komende week de carburateur nakijken en hem eens laten lopen en flink doorspoelen met dunne olie. Veel kleine dingen nog maar daar komen niet veel foto's van.