Pagina 1 van 1

883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 12:37
door OneyedK
Haal ik zonet m'n beestje op. Ik dacht, dubbele schijven voor, lekker, kan ik een fijn stoppie maken indien nodig.

Helaas pindakaas, de remkracht is dan misschien voldoende, maar doseerbaarheid nul.
Blokjes gechecked en die zijn goed, er zit ook geen lucht op de leidingen en olie is vers.
Dealer claimt dat het door de aftermarket levers komt, dus heb maar nieuwe originele besteld,
maar gerust ben ik er niet in.
Supergeconcentreerd rijden en dan lukt het wel, maar prettig is anders en bij een noodstop zie ik dat echt niet goedkomen.

Wat zijn m'n opties als m'n officiële dealer het niet opgelost krijgt?
(blahblah, dat was zo bij die modellen, blahblah)
Moet ik m'n verlies incasseren, ding doorverkopen en een recenter model aanschaffen???

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 13:18
door charlesb52
Geen originele, maar gesinterde remblokken van SBS, BREMBO oid monteren!!
Stalen remleiding helpt een beetje; op Sportzilla1 monteerde ik een zeszuigerige Billet remklauw en 33cm schijf en dat werd er tweevinger-rem!!!!

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 13:53
door OneyedK
Dank voor de tip, volgende remblokken worden zeker gesinterde...

Maar over het aangrijpen, kan het zijn dat de pomp (master) één is voor een enkele schijf terwijl de 883R uitgerust is met een dubbele?
'kan me inbeelden dat dat zo ongeveer het effect moet geven dat ik heb.
Tweederde van de remweg doet helemaal niks.

Zodadelijk nog even naar dealer (met de auto) om zaak te bespreken, zal alle energie nodig hebben om beleefd te blijven,
welke @#°*$ verkoop er nu een moto die niet stopt... Ben behoorlijk in m'n gat gebeten...

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 14:22
door charlesb52
De 883R is standaard met een dubbele schijf; zou goed moeten zijn.
Als hij het eerste gedeelte niets doet, dan is er wat anders aan de hand! Even laten nakijken idd!!

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 15:28
door OneyedK
Net terug van dealer, hij krijgt nieuwe remleidingen en de master cylinder wordt vervangen/gereviseerd.
Morgen terugbrengen...

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 20:22
door bow
Heb je niet proef gereden dan voor je hem kocht. Remmen op een Harley zijn 9 van de 10 x drama. Dat is vaak wel een kleine inverstering waard.

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 31 mar 2017 23:18
door OneyedK
bow schreef:Heb je niet proef gereden dan voor je hem kocht.
Nope, beetje naïef geweest, ZE zouden hem wel in orde stellen en ZE geven 1 jaar garantie...
Mijn fout, had ik van een particulier gekocht, had ik een proefrit geëist :oops:
bow schreef:Remmen op een Harley zijn 9 van de 10 x drama.
Niet echt mijn ervaring, m'n oude Hugger stopte prima (je moest wel doorknijpen, maar daar zit ik niet mee. Doseerbaarheid was goed.
En op de dyna van m'n maat was dat net zo.
Maar ik begrijp je punt, de Italianen en de Japanners zijn nagenoeg probleemloos op remgebied...
bow schreef:Dat is vaak wel een kleine inverstering waard.
Absoluut... Eens ze de fout hebben hersteld en alles (naar Harley normen) normaal werkt,
komen er:
http://www.helperformance.com/harley-da ... -2002-2005
en
gesinterde blokjes op...

Met remmen ben ik wel geen aas, daar zal ik wat hulp moeten voor vragen.
Basismechanica en elektriciteit en electronica is geen probleem.
Lucht is altijd van de partij als ik aan de hydraulica begin te prutsen :s

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 01 apr 2017 08:35
door bow
Je hebt hele mooie setjes op de markt om je rem te ontluchten. Werkt prima en zijn niet duur,kosten een man uur van de dealer

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 01 apr 2017 10:20
door OneyedK
bow schreef:Je hebt hele mooie setjes op de markt om je rem te ontluchten. Werkt prima en zijn niet duur,kosten een man uur van de dealer
Ik heb een degelijk setje, gebruikt voor het verversen van de remolie van m'n duc M900ie, ook met dubbele schijven.
't Is niet dat het niet gelukt is, maar het heeft tijd gekost (en wat bloed en wat zweet),
zou het de volgende keer liever doen terwijl een ervaren rot meekijkt.

De remblokken heb ik ondertussen al besteld, die monteren is geen probleem, da's niet bepaald m'n eerste keer ;)
(Brembo, de gesinterde voor vooraan en de carbon ceramic voor achteraan, meteen extra setje gesinterde bijbesteld voor als de CC's niet bevallen)

Update: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 01 apr 2017 17:26
door OneyedK
Zo ondertussen terug van de dealer, 't was blijkbaar toch nog lucht :cry:

Hij lijkt me nu te stoppen zoals oorspronkelijk, al heb ik geen doorgedreven stoppers kunnen doen wegens gietende regen...
Ik hou jullie op de hoogte bij verdere ontwikkelingen (blokken enzo).

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 01 apr 2017 23:59
door OneyedK
Tjolkman schreef:5/8 of 11/16 mastercilinder?
11/16 staat er in gegraveerd...

Op 't eerste gevoel is het nu wel goed, maar zal een droge dag moeten hebben om deftig te testen en te wennen.
De sporty staat ook nog op Dunlops (achteraan nieuw)...

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 13 mei 2017 16:08
door Sporty
Een 11/16 rempomp is wel rijkelijk groot, ik rijd zelf met dubbele klauwen en een 9/16 rempomp, prima te doseren en kracht genoeg, hoe kleiner de zuiger van de pomp hoe hoger de druk op de klauw!

Re: 883R '02 voorrem grijpt (te) laat aan

Geplaatst: 13 mei 2017 16:58
door OneyedK
Zou het verschil niet weten :oops:
Maar hij remt goed en prima doseerbaar, me happy...