1996 883 sportster slaat stationair af als hij warm is.
Geplaatst: 26 aug 2016 21:57
Mijn 883 sportster uit '96 slaat dus af als hij warm is en stationair moet draaien.
Vrij lastig bij stoplichten etc.
Verder draait hij tijdens het rijden ook niet echt lekker, bij het gasloslaten/terugschakelen en langzaam door de stad rijden bijvoorbeeld. Knalt hier en daar wat, moeilijk een vinger op te leggen wat je hoort met een helm op.
Nu heb ik het ondersteboven zittende stelschroefje onder de carburator gevonden en geprobeerd af te stellen.
Met warme motor filter en huis eraf gehaald, schroevendraaiertje erbij en met stationair draaiende motor iets ingedraaid.
Ik denk een kwartslag.
Ineens een klap en vuur uit de carburator, motor stopt.
Schroefje terug gedraaid en weer gestart.
Weer gestart, stationair draaien. Knal zegt ie weer, heel de carburator eraf.
Schroefje iets uitgedraaid, ook weer een kwartslag.
Hup knalt weer de carburator eraf. Schroefje terug gezet zoals ik het gevonden heb.
Heeft pas een beurt gehad bij een Harleyman, knallen in de inlaat wat hij al deed besproken en zou verholpen zijn.
Ergste knallen bij het op de motor remmen in de uitlaat is wel over.
Toen is het uitvallen begonnen, ben terug geweest. Heeft hij aan dat schroefje gedraaid, zou verholpen zijn. Leek ook zo maar niet dus.
Na deze laatste handeling, rookte hij licht uit beide uitlaten toen ik thuiskwam.
IEMAND ERVARING MET DIT PROBLEEM??
Ps, ik kan en zal ook wel terug gaan naar de monteur, maar wil zelf leren en weten wat er aan de hand is en de remedie weten.
Ik heb al gevonden dat je dat schroefje er helemaal in moet draaien en 1,75 slag terug moet draaien om op de basisinstelling te komen van waaruit je gaat fijntunen. MAAR IS DIT OOK WAT ER MOET GEBEUREN??
Vrij lastig bij stoplichten etc.
Verder draait hij tijdens het rijden ook niet echt lekker, bij het gasloslaten/terugschakelen en langzaam door de stad rijden bijvoorbeeld. Knalt hier en daar wat, moeilijk een vinger op te leggen wat je hoort met een helm op.
Nu heb ik het ondersteboven zittende stelschroefje onder de carburator gevonden en geprobeerd af te stellen.
Met warme motor filter en huis eraf gehaald, schroevendraaiertje erbij en met stationair draaiende motor iets ingedraaid.
Ik denk een kwartslag.
Ineens een klap en vuur uit de carburator, motor stopt.
Schroefje terug gedraaid en weer gestart.
Weer gestart, stationair draaien. Knal zegt ie weer, heel de carburator eraf.
Schroefje iets uitgedraaid, ook weer een kwartslag.
Hup knalt weer de carburator eraf. Schroefje terug gezet zoals ik het gevonden heb.
Heeft pas een beurt gehad bij een Harleyman, knallen in de inlaat wat hij al deed besproken en zou verholpen zijn.
Ergste knallen bij het op de motor remmen in de uitlaat is wel over.
Toen is het uitvallen begonnen, ben terug geweest. Heeft hij aan dat schroefje gedraaid, zou verholpen zijn. Leek ook zo maar niet dus.
Na deze laatste handeling, rookte hij licht uit beide uitlaten toen ik thuiskwam.
IEMAND ERVARING MET DIT PROBLEEM??
Ps, ik kan en zal ook wel terug gaan naar de monteur, maar wil zelf leren en weten wat er aan de hand is en de remedie weten.
Ik heb al gevonden dat je dat schroefje er helemaal in moet draaien en 1,75 slag terug moet draaien om op de basisinstelling te komen van waaruit je gaat fijntunen. MAAR IS DIT OOK WAT ER MOET GEBEUREN??