ICM / ontstekings unit / Dynatek

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
HupieRockt
25-44
25-44
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2023 09:44
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

ICM / ontstekings unit / Dynatek

Ongelezen bericht door HupieRockt »

Hoi allemaal,

Onze XL1200 Custom uit 2004 is voorzien van semi-open S&S uitlaten, Screamin' Eagle filterplaat met K&N filter en de standaard CV40 carburateur.
De motor loopt ok, maar ik heb sterk het gevoel dat t nog veel beter kan. Het duurt toch altijd even voordat ie start. Regelmatig "carb farts",
waar die in t luchtfilter klapt. En stationair loop is ook niet typisch Sportster.

Naar mijn gevoel is de ontsteking en/of mengsel niet helemaal top. Nu checkte ik de ICM module onder het zadel en dat lijkt de originele versie,
zoals 'ie geleverd is. Na wat speurwerk blijkt er in 2005 en 2006 een software update te zijn geweest met nieuwe onstekings timing, waarbij dat dan ook door dealer op de module moest worden gezet.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft iemand ervaring met zo'n aftermarket instelbare ontsteking? Zoals Dynatek DSPT-1 Dyna TC88 of iets dergelijks?

p.s. ik laat binnenkort ook de carburateur maar een keer afstellen bij Berry Spithoven in Houten.
Plaats reactie