Axle covers voor installeren

Welke extra's voor je motor, kleding, helmen, niet horend bij de andere technische forums.
Shout
1-4
1-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2023 19:21
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door Shout »

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een sportster 72 uit 2012. Nu heb ik axle covers besteld via Harley (ook geschikt voor mijn motor) maar ik krijg ze er maar niet op. Vooral degene aan de bout kant, daar waar die lange stelbout in moet. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat ik ook doe, als je er iets tegen aan zit is het weer los. Hebben jullie wellicht goede tips over andere covers?
Bijlagen
20230329_200342.jpg
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door ronnie »

Mijn covers (€8,- Ali express) zitten vast met 2 kleine schroefjes aan de zijkant, en zitten muurvast..
Als de bevestiging bij de jouwe hetzelfde is, kan ik niks anders bedenken dan ze een klein stukje verdraaien :think:
Shout
1-4
1-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2023 19:21
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door Shout »

Dank je wel voor je berichtje, heb je hier nog een linkje van?
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door Johan m »

Volgens mij moet je die dingen vastzetten met het inbusje wat er in zit, nieuw levert Harley zelfs het sleuteltje er bij.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Die van Harley moeten passen hoor, je krijgt ze over de moer toch ? zo ja en je krijgt ze niet vast dan zijn de stelboutjes te kort. Dit los je
op door ofwel langere stelboutjes erin te doen wat logisch lijkt maar niet zo 1 2 3 te bekomen dan kan je het oplossen door een stukje alu
van laat ons zeggen 2mm er tussen te steken. Je maakt dit even op maat van de platte kant van de moer en klaar.

Op je foto zie ik een "beschadiging" van de moer, is dit van het stelboutje ? er zitten er normaal 2 in eentje dat wat verder naar achteren zit
en eentje wat meer naar voren. Je gebruikt dan datgene wat het meest naar achteren zit, dus het dichtst bij de vorkpoot en dat moet op een
platte kant van de moer persen. Is het te kort dan doe je wat ik eerder al omschreef.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Shout
1-4
1-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2023 19:21
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door Shout »

Het mystery is opgelost. Die beschadiging is idd van de stelbout die erbij zat. Gelukkig was het maar oppervlakkig en kon ik de rest " eraf vegen" Gisteren terug gegaan naar de dealer maar ze passen op geen enkele sportster. Het gat waar die stelbout doorheen moet om hem aan te draaien zit namelijk te hoog. Dit betekent dat als je hem aandraait hij precies op de rand van de moer komt. Vandaar die beschadiging. Het staat dus helaas fout op de website van Harley. Enige oplossing is zelf een ander gat erin tappen zodat je de stelbout hoger kan vastzetten op de moer. Nu hebben ze een ander model besteld, hopelijk past deze wel en anders toch maar voor een oplossing eventueel van AliExpress kijken.
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Axle covers voor installeren

Ongelezen bericht door ronnie »

Shout schreef: 30 mar 2023 23:15 Dank je wel voor je berichtje, heb je hier nog een linkje van?
Nee helaas.. ze zitten er alweer een jaar of 2 op en het aanbod op Ali verandert met de minuut volgens mij..
Plaats reactie