Forty-Eight actieradius

Alle andere technische zaken.
ramonnmgn
5-9
5-9
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2023 10:22
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door ramonnmgn »

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar real-life metingen vanuit de rijders zelf wat betreft de actieradius van de Forty Eight.
Ik bezit zelf een 48 uit 2017 met een 7.9 liter tankje, maar ik heb "nog" geen metingen kunnen doen.

- Welke aanpassingen aan de bike heb je gedaan (uitlaat, luchtfilter, stage 1)?
- Welk bouwjaar is je 48?
- Is de tank verhoogd?
- Bij hoeveel km's gaat het lampje branden?
- Hoeveel km kunnen jullie nog rijden nadat het lampje is gaan branden?
- Met welk rijgedrag en soort rit heb je dit gemeten? (agressief en 50-wegen bijv., of cruising over 80 wegen etc.)

Ben graag benieuwd naar jullie ervaringen!
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Het gaat niet om het model maar om het bouwjaar/motorblok.
Zoals ik eerder in je ander topic aangaf: reken zelf je gemiddeld gebruik uit en dan weet je je actieradius.
Bij 1:20 is de tank na 160km leeg; dus zou ik met dat gebruik na 125 km gaan uitkijken naar een tankstation.
Zo houdt je altijd een reserve over 🤞🏼.
ramonnmgn
5-9
5-9
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2023 10:22
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door ramonnmgn »

Bedankt, ik ga zeker binnekort even mijn gemiddelde verbruik meten.

Ik ben meer benieuwd naar real-life metingen van rijders zelf, zodat het ook kan vergelijken met mijn eigen verbruik.

160km klinkt mij, naar wat ik hier en daar lees, te mooi om waar te zijn (?) Als ik daadwerkelijk om de 125 kan tanken zonder zorgen, zou dat perfect zijn!
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door ronnie »

- supertrapp 2in1, K&N filter en pure toverij met een laptop
- 2020
- nee
- ergens tussen de 90 en 130 km
- ik hoor het graag van je als je het getest hebt ;)
- bij 90 km heb ik me misschien wel een ietsje misdragen, bij 130 km heb ik een dagje voorop gereden als we met wat vrienden zijn rijden en de vrouwen zijn erbij.

Het valt me op dat het verbruik op de snelweg hoger is dan op N-wegen, beide met de legale snelheid
ramonnmgn
5-9
5-9
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2023 10:22
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door ramonnmgn »

Super! Ik maak me namelijk zorgen als ik met een groep ga rijden dat ik het tankstation niet ga redden aangezien die lui altijd om de 100 a 120 km stoppen.

Als ik met voorzichtig rijgedrag op de n-wegen 130 kan halen, zou ik zeer tevreden zijn.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door botoo »

Afhankelijk van hoeveel je aan het gas gaat hangen en nadat ik nieuwe banden met de juiste bandenspanning had, kon ik met de Sportster soms 1:25 halen, 1:22 was meer gangbaar met vlot rijgedrag.
Ik heb toen een 1 ltr benz fles meegenomen en nooit nodig gehad, geeft je wel meer rust als je reserve lampje gaat branden.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Je gaf bij het voorstellen al aan :
“Ik ben Ramon, 29 jaar uit Nijmegen. Ik bezit sinds deze winter een Forty-Eight 2017, tevens mijn eerste motor nadat ik afgelopen zomer mijn rijbewijs heb behaald.
Gezien ik nog een "newbie" ben wat betreft motoren en de techniek hiervan, zal ik zeker in de toekomst wat posten om vragen te stellen over van alles en nog wat.”

Zoals ik zei: je gemiddelde gebruik onderzoeken.
Je vraag is gewoon te breed.
Sorry, maar ga eerst eens gewoon rijden, meten en dan je eigen conclusies trekken.
Je hoeft niet eerst “real life” metingen van anderen te hebben maar “real life” metingen van jezelf 🤞🏼.
Maak het simpel door je in te lezen, te beginnen te rijden en m’n raad op te volgen en dan meer vragen te stellen. Één voor één a.u.b.
Succes, met 32 jaar Sportster-ervaring 😉
ramonnmgn
5-9
5-9
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2023 10:22
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door ramonnmgn »

charlesb52 schreef: 23 feb 2023 23:06 Je gaf bij het voorstellen al aan :
“Ik ben Ramon, 29 jaar uit Nijmegen. Ik bezit sinds deze winter een Forty-Eight 2017, tevens mijn eerste motor nadat ik afgelopen zomer mijn rijbewijs heb behaald.
Gezien ik nog een "newbie" ben wat betreft motoren en de techniek hiervan, zal ik zeker in de toekomst wat posten om vragen te stellen over van alles en nog wat.”

Zoals ik zei: je gemiddelde gebruik onderzoeken.
Je vraag is gewoon te breed.
Sorry, maar ga eerst eens gewoon rijden, meten en dan je eigen conclusies trekken.
Je hoeft niet eerst “real life” metingen van anderen te hebben maar “real life” metingen van jezelf 🤞🏼.
Maak het simpel door je in te lezen, te beginnen te rijden en m’n raad op te volgen en dan meer vragen te stellen. Één voor één a.u.b.
Succes, met 32 jaar Sportster-ervaring 😉
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp zeker wat je bedoeld, excuses voor mijn vele vragen.
Uiteindelijk gaat het inderdaad om real-life metingen van mezelf, en dat ga ik ook zeker uitproberen, ik vond het ook gewoon interessant om andermans ervaring hierover te horen.

32 jaar sportster ervaring is lang, heb je daarin ook Forty-eight's gereden?
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door bow »

Misschien heb Charles wel een 48 van 1 van de forum leden heeft geleend. Maar verder is erg trouw aan zijn eigen motors
ramonnmgn
5-9
5-9
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2023 10:22
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door ramonnmgn »

bow schreef: 24 feb 2023 11:50 Misschien heb Charles wel een 48 van 1 van de forum leden heeft geleend. Maar verder is erg trouw aan zijn eigen motors
Ik bedoelde oprecht (niet cynisch, excuus als dat zo overkwam) of hij weleens Forty-eights heeft gereden :)
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Forty-Eight actieradius

Ongelezen bericht door bow »

Lees je eens lekker in , dan vallen veel dubbeltjes op hun plek :clap2:
Plaats reactie