HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door EasyWim »

Kort stukje van TopGear. Enige goede nieuws, onze Sportsters worden geld waard! :think:

https://topgear.nl/autonieuws/harley-da ... ts-vinden/
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door Patman »

Dat we die kant op gaan is te verwachten. Wat ook te verwachten is dat ze ‘onze’ benzinebrommers gaan weren in zones. Die zones worden alleen maar meer, dus kun je er straks nog niet mee rijden….
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door bow »

Erg jammer dat Is het wel, Ford gaat de zelfde kant op. Rij mijn hele leven al Ford maar straks niet meer. Wil gewoon geen batterijen voertuig
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Voor het geluid is er al een oplossing, heb deze week de elektrische Abarth 500 gehoord. Is met een soundgenerator helemaal nagebootst en ik moet zeggen
dat het nog geweldig klonk ook. In mijn M3 zat dat ook maar dat kwam dan door de luidsprekers in de wagen om de "beleving" nog intenser te maken, gelukkig
kon je dat uitschakelen want het was leuk voor even maar begon op den duur gewoon lastig te worden. Maar bij de Abarth was het leuk om horen omdat het
gewoon buiten de wagen klonk. Nu voor het getril en gedaver zal Harley dan ook wel een oplossing vinden ... er zijn tenslotte al vibrators :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Patman schreef: 21 jan 2023 14:03 Dat we die kant op gaan is te verwachten. Wat ook te verwachten is dat ze ‘onze’ benzinebrommers gaan weren in zones. Die zones worden alleen maar meer, dus kun je er straks nog niet mee rijden….
En dat is helemaal geen toekomst muziek, in Gent zijn ze nu na de auto al bezig met bromfietsen op benzine te weren in sommige zones, volgende stap is de motorfiets.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Christian
10-24
10-24
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2023 18:21
Locatie: Deurne - Antwerpen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door Christian »

Klopt 100% dat alles stilaan elektrisch moet worden!
Je zal je eerst niet meer mogen verplaatsen verder dan je dorp of gemeente.
Nog wat later zal je alles moeten huren… gedaan met kopen.
Dus niet alleen je bike maar ook wasmachine, droogkast tot zelfs je fiets.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door brede aap »

T probleem is niet een nieuwe kopen. Het probleem is de occasionmarkt.
Ik heb meegereden in de tesla van mijn baas in 2 uitvoeringen. Het rijd geweldig.
De electrische heftrucks die ik in 20 jaar tijd heb gereden waren ook allemaal geweldig. Scootmobiels rijden ook goed op de motor..
Maar je koopt een harley vanwege de diamant in het doosje, De ronkende heartbeat; het V-twin blok.
Motorrrijden is vooral emotie. Denk je dat ik eige emotie voelde tijdens het rijden met deze voertuigen, vanwege de motor? Op geen enkel moment. Ja, het asociale koppel waarmee je straatstenen wegtrekt, of een flinke rij volle houten pallets wegduwt. Maar harley heeft iets opgebouwd wat andere merken niet makkelijk konden evenaren.
En als je ergens een electromotor in gaat leggen, is je hoeveelheid fans weg als een klappende ballon.
En welk merk en dan opstaat op de tank, who cares. Weg is het karakter.
Ik heb op de scootmobiel ook een harleysticker geplakt. Dat kan dus gewoon, want harley gaat toch electrisch, niemand gaat er meer vanuit dat daar een mooie glimmende V-twin in hoort te hangen.
In de toekomst gaat iedereen zich afvragen of die scootmobiel werkelijk van Harley-Davidson is. (even wat steken onderwater hoor, maar ja-toch).
Follo64
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2023 19:12
Has thanked: 3 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door Follo64 »

Iemand al ervaring met de lifewire? Ik weet het niet hoor. De hele beleving van het motorrijden is er niet meer toch?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Follo64 schreef: 12 nov 2023 14:43 Iemand al ervaring met de lifewire? Ik weet het niet hoor. De hele beleving van het motorrijden is er niet meer toch?
Heb je er al mee gereden ?

Ik zelf hou van snelheid en acceleratie, een elektrische motorfiets beantwoord in zekere mate die drift van mij. Je hebt het volle koppel onmiddellijk tot
je beschikking en dat geeft een kick. Het enige nadeel wat ik hierin ondervind is dat de fun van korte duur is zoals ik er mee rijd ( op volle vermogen ). Je
ziet de batterij meteen slinken en tegelijkertijd ook de prestaties.

Ik blijf het tot op heden een gadget vinden, heb er zelf 2x mee gereden dit jaar en voor de rest hangt die aan de lader en neem ik een benzine slurper gewoon
omdat ik ook geen zin heb om onderweg te gaan laden en daar 40min te staan geelogen tot dat ding 80% volzit. Dus ik laad die enkel thuis en bekijk of de rit
die ik wil maken het toelaat heen en terug te komen of niet... meestal is dat niet en neem ik een andere :lol:

Maar het gelul dat er geen beleving meer is, vind ik dikke zever, je blijft de vrijheid van de motor hebben, je komt niet vast te zitten in de files en kan overal
tussen door. Zoals de meeste hier rijden denk ik zelfs dat de elektrisch volledig aan hun noden kan voldoen wat betreft afstand die ze af leggen op zon en feest
dagen en dan nog enkel met mooi weer.

Zou ik enkel elektrisch gaan, neen zeker niet, nu nog niet omdat er nog teveel negatieve punten zijn voor mij, idem met de wagen, blijf ook beide houden
zolang het kan en dan heb ik zelfs nog een REX genomen ... just in case :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Follo64
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2023 19:12
Has thanked: 3 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door Follo64 »

Nee, ik heb er nog niet mee gereden! Ik begrijp de transitie die gaande is, maar de funfactor van het motor rijden zit ook in het bedienen van de motor. Als ik de reguliere motorbike niet meer mag rijden, ga ik wel fietsen. Nee, dan stop ik er per direct mee! :lollig: :kweenie:
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door bow »

Follo64 schreef: 12 nov 2023 14:43 Iemand al ervaring met de lifewire? Ik weet het niet hoor. De hele beleving van het motorrijden is er niet meer toch?
Er staat een test in de motor 73 over de live wire 2.0
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Follo64 schreef: 15 nov 2023 11:00 Nee, ik heb er nog niet mee gereden! Ik begrijp de transitie die gaande is, maar de funfactor van het motor rijden zit ook in het bedienen van de motor. Als ik de reguliere motorbike niet meer mag rijden, ga ik wel fietsen. Nee, dan stop ik er per direct mee! :lollig: :kweenie:
Vind ik persoonlijk gewoon onzin, motorrijden is niet alleen wat lawaai maken maar je ook op een makkelijke manier kunnen verplaatsen zonder in een kooi 'auto' genaamd te gaan zitten om dan netjes met de rest in de rij mee aan te schuiven in de file. RER is al een elektrisch model met schakel mogelijkheden dus.... De fiets kan een oplossing zijn maar ik zie je niet enkele honderden km's gaan rondbollen .
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door Johan m »

MoneyFor schreef: 16 nov 2023 07:59
Vind ik PERSOONLIJK gewoon onzin
We kunnen hele discussies houden, maar jouw eerste zin geeft precies aan waar deze om gaat en daarom hoeven wij elkaar niet van onzin te betichten.
Ik heb sinds kort een EV als personenauto, het ding rijdt geweldig maar er zit mijnziens geen millimeter beleving in.
Als ik mijn ICE motorfiets niet meer zou mogen gebruiken ga ik dus geen elektrische kopen en stop dan met motorrijden.
Dat is mijn persoonlijke mening, als jij daar anders over denkt is dat prima.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: HD wordt (volledig) elektrisch motormerk

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Motor beleving is inderdaad voor iedereen anders, voor mij is het een middel om me te verplaatsen zonder kooi om me heen, makkelijk, snel en zonder file.
Dus vind ik het onzin dat je liever in de file gaat staan dan met een elektrische motorfiets het je makkelijk te maken, maar ieder doet en denkt wat die wil.
Voor mij mag het nog lang duren alvorens het verboden wordt om met ice te rijden, hopelijk nog een jaar of 15, dan heb ik al zeker gedaan met zingen :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie