Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Plaats reactie
Raf cool
5-9
5-9
Verstuurde bedankjes: 8 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Bericht door Raf cool » 03 jan 2020 20:36

Hey,

Ik rij met een roadster van 2016. Heeft er iemand dit probleem al gehad of ervaring mee? Bij mijn hd dealer kunnen ze me niet helpen. Zie link https://drive.google.com/file/d/1-kz-f8 ... p=drivesdk (iets gemakkelijker dan het uit te leggen in een tekst)

Mijn indicator van de grote lichten blijft branden telkens als ik mijn hd met water heb gewassen of als ik in de regen rijd en na een tijd gaat dit weer weg ( vb 20km rijden). Ik heb de indicator strip al volledig gelost + volledig toe gespoten met siliconen, zonder resultaat. hoe ik het zie werkt dit samen met u module speedometer. In mijn speedometer heb ik geen water. Ik heb deze ook al gelost en heb de stekker bekeken en deze is ok (geen water sporen) en hij werkt ook perfect. in de indicator strip heb ik de eerste keer bij het lossen wel water gezien.Ik heb deze dan ook afgeblazen en de behuizing op de speedometer toegemaakt met silicone waar de leds inkomen. maar zelfde resultaat

De stekker onderaan de tank heb ik ook gelost. Maar ik heb daar geen water sporen gezien. Dus volgens mij is dit ook ok.

heeft er iemand raadt of is dit een gekend probleem? ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten Raf

charlesb52
*
*
Verstuurde bedankjes: 786 keren
Ontvangen bedankjes: 320 keren
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Bericht door charlesb52 » 03 jan 2020 21:05

Stel je even voor, we gaan denken ;) !

MoneyFor
1250-1499
1250-1499
Verstuurde bedankjes: 208 keren
Ontvangen bedankjes: 459 keren
Contacteer:

Bericht door MoneyFor » 04 jan 2020 09:52

Wel dit kan vele oorzaken hebben, je hebt een aantal belangrijke reeds nagekeken.

Ik stel voor ook de bedrading "van" en "in" de controller op het stuur ook even na te lopen als ook in de koplamp zelf, er kan bv ook ergens een draadje in deze kabelboom doorgeschuurd zijn ( de isolatie mantel dan ) en met vocht contact maken met de massa ofzo. Loopt je bedrading door je stuur, ook daar kan dan een probleem zitten met
isoltaie van de draad en tegen de binnenzijde van het stuur contact maken, dat kan je uitmeten.

Afbeelding

SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >> KLIK HIER<<

Raf cool
5-9
5-9
Verstuurde bedankjes: 8 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Bericht door Raf cool » 04 jan 2020 17:38

bedankt om mee te denken, ik heb deze bekabeling eens bekeken van de schakelaar en op het eerste zicht geen probleem gevonden, maar denk ook niet dat dit iets gaat doen zie mijn uitleg, ik kan verkeert zijn ook he, dan hoor ik het graag

De stekker schakelaar stuur;
1) voeding (rood/orangje)
2) massa (zwart/groen)
3) en 4) can-bus (wit -zwart) en (rood-wit)

volgens mijn communiceert de schakelaar via het can-bus naar de ecm en de ecm communiceert met de speedometer De speedometer gaat dan zelf de indicator lampen aansturen . Volgens mij ligt het probleem tussen de speedometer en de indicator lamp. of verkeerde communicatie op het can-bus netwerk. mogelijk door de led lamp maar het is een originele van HD. En ik denk ook stel dat het de led lamp is. Dan zo mijn grote licht moeten branden of gedeeltelijk meebranden maar dat doet hij niet. op het eerste zicht merk ik toch niks speciaals aan de led lamp.

Ik heb dan de printplaat nog eens goed bekeken en stel wel vast de de voeding juist naast de indicator ligt van de grote lichten (uitgemeten) dus ja ,... heb bekabeling extra gecontroleerd maar stel geen beschadiging vast. het enige dat ik wel zie is dat er een gat is in de printplaat. En dit gat is gemaakt om u zwarte houder van de indicator te centreren in u printplaat. En ik denk dat er langs daar water binnen komt. Ik heb deze nu toe gedaan met silicone en heb op de printplaat waar de kabel op toe komen ook silicone op gedaan voor de trillingen en water. Momenteel werkt weer alles goed.

indien het terug komt ga ik eerst de indicator veranderen (compleet) , kan ook aan de printplaat liggen. Maar zal jullie dan op de hoogte houden van het resultaat

zie bijlage foto van de printplaat en de schema speedometer hoe ik het denk dat het werkt, ik kan verkeerd zijn ook he. dan hoor ik het graag. of nog een tip weet.
Bijlagen
printplaat.JPG
schema.JPG

MoneyFor
1250-1499
1250-1499
Verstuurde bedankjes: 208 keren
Ontvangen bedankjes: 459 keren
Contacteer:

Bericht door MoneyFor » 04 jan 2020 19:11

Ben benieuwd, hopelijk krijg je het zo opgelost.

Nu als die verder niets nadelig doet zou ik niet meteen het geheel gaan vervangen, je hebt dat ding van groot licht niet nodig, maak het eventueel los
of maak het zwart als het storend werkt.

Afbeelding

SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >> KLIK HIER<<

Plaats reactie