Mijn eerste indrukken

Het Genieten.
Gebruikersavatar
jeroen1955
50-99
50-99
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:08

Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door jeroen1955 »

Gisteren (donderdag 16 maart) was het dan zo ver. Via een spoedaanvraag was ik in een mum van tijd in het bezit van mijn rijbewijs. En kon het feest beginnen. Wat een ervaring! Bevrijd van de wil van de instructeur (die het overigens geweldig gedaan heeft!) geheel op eigen kracht op de Harley. Wat een verschil met de lesmotor. Geen venijnig gezoem bij 9000 toeren maar een gezapig gebrom bij 2500 toeren, een prettige vibratie (....), de vorstelijke zit en een waanzinnig weggedrag in de bochten. En gewoon een richtingaanwijzer bediening links en rechts met automatische afslag. Ik heb zo'n beetje de hele dag gereden, het was ook prachtig weer. Harleypleats in Exmorra en Last Rebel in St. Annaparochie. De eerste tank zit er op.

Vandaag weer grote plannen maar bij wegrijden ontdek ik een lege voorband. Schroef in de band. Na oppompen bleef de band hard, dus maar naar een bandenbedrijf gereden (zelfde waar ik de nieuwe voorband had gekocht). Moest volgens hun een nieuwe buiten- en binnenband om. Want een buitenband repareren kon niet. Dat ging mij wat ver. Dus een second opinion bij een plaatselijke HD-reparateur. En volgens hem was een nieuwe binnenband voldoende. Na loshalen van de buitenband was ter plaatse van de schroef eigenlijk geen beschadiging te zien. Alleen het uiterste puntje van de schroef had de binnenband lek gemaakt. Dat was dus een meevaller.

Nog wat in de directe omgeving rond gereden maar toen begon het reeds licht te regenen. Maar even zien wat er het weekend nog van komt (zondag een oldtimermotorbeurs in Leek).

Zoals gezegd, een opvallend goed rijgedrag in de bochten als ik dat vergelijk met de lesmotor (Yamaha 400 ZX oid geloof ik....). De Harley nodigt uit om de bochten wat spannender te maken. Het schakelen voelt als het roeren in een pot stroop en dat vind ik prettiger dan het directe karakter van de lesmotor. En wat een geluid als je het gas opendraait. Het overtreft ruimschoots wat ik er van verwacht had :D .
Sportster hugger 883 1991
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door Peke »

Goed te horen Jeroen.
We gaan elkaar tegen komen.
Harliepleats goed adres leuke lui.
Gebruikersavatar
jeroen1955
50-99
50-99
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:08

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door jeroen1955 »

Inmiddels 4 maanden en 6400 km verder. Het blijft gelukkig leuk.... Het is niet geheel scheuren zonder te bekeuren want daar had ik er binnen een maand twee van. Dus maar iets rustiger aan. Een rondje Nederland van ca 500 km, de elfstedentocht van 250 km en het nodige woon-werk verkeer (Leeuwarden-Heerenveen). Vaak 's avonds een blokje om en je bent zo 80 km verder. Ook spannend was een rit in een onweersbui: binnen 1 minuut zeiknat en de nodige foto's van boven genomen. Het was na een lange droge periode en door de regen leek er een soort schuim op de weg te liggen. Dus rustig aan. Volgende week zondag 5 dagen naar de Harz, de eerste 'berg'ervaring. Lekker 5 dagen alleen op pad.

Oh ja, en de ANWB heeft mij uit de problemen geholpen toen ik een lekke band had in Steenwijk. Kon ter plaatse niet gerepareerd worden dus op transport naar de thuishaven!
IMG_1458.JPG
IMG_1458.JPG (112.78 KiB) 11554 keer bekeken
Sportster hugger 883 1991
Gerrine
25-44
25-44
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 sep 2015 11:13
Been thanked: 15 times

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door Gerrine »

Leuk om te lezen :D Je maakt in elk geval meer kilometers dan ik :roll:
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Geweldig hoe enthousiast je bent en schrijft...
Heb inmiddels 3 verschillende jappen en een 883 en nu 1200 sportser mogen rijden en inderdaad dat geluid sls je het gas opendraait.. ..

Op motorvakantie gaan is het leukste wat er is de bergen induiken en passen rijden en kleine weggetjes en cultuur snuiven...heerlijk
Ik wens je heel veel plezier in de harz en daarna moet je echt eens naar de Alpen en de Dolomieten etc of begin maar in het zwarte woud om alvast te wennen...blijft ook mooi..
Wij vertrekken 17 augustus weer voor 14 dagen heerlijk.....
Groetjes Karin
Never Give Up💀😁
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door Peke »

Hebben jullie allemaal originele uitlaten?
Hoorde dat ze streng zijn in buitenland als he uitlaat niet een type goedkeuring heeft en te veel decibels.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Bedankt voor je enthousiaste verhaal!!
Ja Peke, DB-killers erin!
Monique kreeg in Frankrijk een bekeuring met de open Monsteruitlaat en had het voordeel dat ze na betaling door mocht rijden.... Duitsland: betalen en motor laten staan tot de stille uitlaat gemonteerd is!!!🤑
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door scheurneusje »

oke even offtopic dan Peke jazeker dempers maar met S&S uitlaten klinkt dat nog goed...wij zijn in duitsland ook aangehouden toen ik nog mijn brandweerbike had,en mochten daarna netjes door.. :D
Never Give Up💀😁
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Mijn eerste indrukken

Ongelezen bericht door Peke »

charlesb52 schreef: 20 jul 2017 08:45 Ja Peke, DB-killers erin!
Maar met en killer heb je nog geen type goedkeuring.
Heb vance and hines en daar zijn wel db killers voor.
Type goed keuring belangrijk?
Plaats reactie