Waarde van je bike behouden?

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
Christian
10-24
10-24
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2023 18:21
Locatie: Deurne - Antwerpen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Waarde van je bike behouden?

Ongelezen bericht door Christian »

@MoneyFor

In bijlage zie je hoe slordig de heren/vrouwen tewerk gaan... :shock:
Zal later frame demonteren en de VIN proberen te ontcijferen, dan kan ik wie weet de eigenaar vinden.
Er moet in de handel een toestel te vinden zijn om samengedrukt metaal te onderscheiden van de rest.
We zien vooraan zeker een 1 staan.
Linksonder zie je laatste ingeklopte 2

Voor de moraalridders :
Probleem is dat de maatschappij een linkse pampermentaliteit heeft en de misdadigers bijna belonen.
En de slachtoffers achterlaten met veel ellende en oldtimers in hun tuin.
Ze moeten een persoon belonen die bereid is een louche bike toch nog nieuw leven in te blazen, dat is duurzamer.

VIN.jpg
.
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 543
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 225 times
Been thanked: 369 times

Re: Waarde van je bike behouden?

Ongelezen bericht door Johan m »

Christian schreef: 21 aug 2023 20:22
De politie zal met mijn uitleg ook niet ver geraken want ik heb NIKS gestolen.
Dat zeg ik ook niet.
Gebruikersavatar
Christian
10-24
10-24
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2023 18:21
Locatie: Deurne - Antwerpen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Waarde van je bike behouden?

Ongelezen bericht door Christian »

Johan m schreef: 21 aug 2023 21:58 Dat zeg ik ook niet.
Dat klopt Johan, ik bedoel daarmee dat zowel in Nederland als België de politie weinig heeft aan mijn hele uitleg en beide partijen veel tijd zullen verliezen omdat ik die bike niet gestolen heb maar wel gekocht.
Enige wat ze wel kunnen is zeggen dat ik mijn huiswerk beter had moeten maken vooraleer die te kopen.
Maar de verkoper treft hier ook schuld want mag geen gestolen goederen verkopen.
Ik ga die weduwe(verkoper) daarmee niet lastig vallen, die heeft nu genoeg zorgen en kon niet weten dat het een louche bike is.

Hoop dat het nu duidelijker is.
Gebruikersavatar
Christian
10-24
10-24
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jul 2023 18:21
Locatie: Deurne - Antwerpen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Waarde van je bike behouden?

Ongelezen bericht door Christian »

Even snel kanttekening voor de plichten van de koper die zijn huiswerk moet maken want dit lijkt in de praktijk niet zo simpel.

Je ziet ergens je droombike aan een spotprijsje en haast je om die te gaan kopen en maak snel een afspraak.
Je weet heel goed dat vanaf nu elke minuut telt want wie eerst is kan hem (meestal) kopen.
Na paar rondjes rond de bike ga je niet zeggen tegen de verkoper dat je de nodige tijd wilt om alles eens diep te onderzoeken.
De verkoper verkoopt liever aan de snelle beslissers die geen lastige vragen stellen en verkoopt je droombike wel aan de volgende tijdens je huiswerk.
Maak dus op voorhand een waterdichte verkoopovereenkomst waarin je duidelijk beschrijft dat bij bepaalde problemen de verkoper je geld of voorschot zonder morren terug moet geven.
Je kan dan wel snel beslissen en als de verkoper je document niet ondertekent dan kan je beter wel de nodige tijd vragen.

De wet kan je met een eigen document niet snel omzeilen maar het geeft je meer zekerheid.
.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Waarde van je bike behouden?

Ongelezen bericht door brede aap »

Nu je duidelijk bewijs hebt, is het juist makkelijker teruggaan naar de verkoper. Geld terug. Ben jij van de crisis af.
Plaats reactie