2022 Street Glide Special

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 29 jun 2023 10:50 Weeral mooi gedaan ;-).
Thanks
Niet te begrijpen dat ze dit er niet standaard opzetten,... . En natuurlijk in de ecu de optie blokkeren,... De ventilator kost dan 400€ met uitlezen en monteren er bij zal je toch een 7 a 800€ intotaal mogen rekenen,... .
Beetje afhankelijk van de dealer denk ik, als je bij hen koopt en zelf monteert denk ik wel dat ze het gratis flashen maar indien je laat monteren denk ik inderdaad in de richting van
een kleine 700€
Dat uitlees toestel dat je daar hebt. Is ook kostelijk zeker ?
Het is niet enkel uitlezen dat je hiermee kan, is eigen een zakformaat van het dealer toestel.

Beetje afhankelijk waar je het toestel koopt en van het aantal licenties die je erbij koopt, ik heb die voor Harley, Honda, Suzuki, KTM en Can-Am. Dit toestel is op bijna
ieder merk te gebruiken mits aanschaf van de licentie. Er is regelmatig ook een software update voor nieuwe modellen maar die zijn NIET gratis, heb ik de eerste keer met pijn in de portefeuille ondervonden :lol: .

Ik deed een software update die ze mij doormailde en plots werkte geen enkele licentie nog, bleek dat je die dan opnieuw moest aankopen omdat die zogezegd niet
compatibel waren met de nieuwe software versie. Na wat gezever heen en weer heb ik 50% korting gehad op de licenties maar doe dus nu geen update meer want niet
één maar alle licenties vervallen in dit geval. Dus update je voor Harley 2023 wil dat zeggen dat meteen ook alle andere licenties ongeldig zijn en je die opnieuw moet
aankopen. Je moet rekenen als je een beetje zoekt ze vind voor +- 2500€ en +- 200€ per licentie + 90€ per kabel. Staat momenteel op Ebay eentje voor 4.000€ met een boel licenties en kabels erbij.

Neemt niet weg dat dit een zeer goed toestel is dat alles kan wat de dealer kan doen en dat moest ik hebben natuurlijk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door RC roadster »

Is wat geld,... . Ik heb ook een toestel voor de auto's en daar is het zelfde verhaal met die update,... .
uiteindelijk als je origineel een ventilator koopt en ze willen bij den dealer de software gratis aanpassen zou ik dit doen.
2500€ voor 1 a 3 moto haal je er nooit uit. Maar ja, ik begrijp u wel ze,... . Ben ook de persoon dat het liever zelf doet en uitzoekt wat kan en niet kan.

Kan je dan bij den dealer u software bestellen? Dan via u toestel de software laden in de moto? Of is dit via het merk van u toestel dat je de software moet bestellen?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 29 jun 2023 13:09 Is wat geld,... . Ik heb ook een toestel voor de auto's en daar is het zelfde verhaal met die update,... .
uiteindelijk als je origineel een ventilator koopt en ze willen bij den dealer de software gratis aanpassen zou ik dit doen.
2500€ voor 1 a 3 moto haal je er nooit uit. Maar ja, ik begrijp u wel ze,... . Ben ook de persoon dat het liever zelf doet en uitzoekt wat kan en niet kan.
Ik heb het nu niet gekocht voor deze ventilator he ;) , heb het al een jaar of 3 .. 4 nu denk ik maar ik koop nooit iets om het eruit te halen want dat lukt nooit, idem met
mijn bandenmontage en balanceer apparaat voor wat dat kost kon ik de rest van mijn leven banden laten monteren en zelfs de kinderen die ik niet heb ook :lol: Mij gaat
het er altijd om dat ik niemand nodig wil hebben om iets te kunnen doen ;)
Kan je dan bij den dealer u software bestellen? Dan via u toestel de software laden in de moto? Of is dit via het merk van u toestel dat je de software moet bestellen?
De software komt van Byterd Srl , de huidige eigenaars van Motorscan zij maken die voor ieder merk ( of toch bijna ieder merk ) , de licenties die je dan koopt omvatten de software van dat desbetreffende merk en je laad dat op via je pc in het toestel. Nu voor die 5 merken die ik heb zit alles in het toestel en moet ik niets meer opladen in het toestel, ga je voor meerdere merken waarschijnlijk wel. Ik hoef enkel een update ( dat ik nu dus niet meer doe zolang ik geen recenter model koop ) te uploaden naar het toestel maar momenteel heb ik alles al tot en met 2022.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik begrijp u,... . Als je het zelf kunt doen zonder iets te moeten vragen aan een ander. Is altijd leuk en je weet ook exact wat er juist gebeurt is.

Maar ja,... eens bepaalde mensen dit weten dat je dit hebt of kunt,... . lopen ze u deur plat. Als je me begrijpt,... . En hebben ze onbegrip als je hun weigert om hen te helpen,... . Je zult dit waarschijnlijk ook wel kennen ;-). Heb het gisteren nog voorgehad om 22.00 u telefoon voor een auto uit te lezen. Ik moest daarvoor bijna 100km rijden en dan moest het nog op zondag namiddag gebeuren,... . Ken je dit? Een vriend van een vriend,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 30 jun 2023 10:37 ,... . Ken je dit? Een vriend van een vriend,... .
Klinkt inderdaad bekend ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel heb gisteren de luidsprekers in de batwing vervangen, had met de Goldwing op de baan geweest en dan merk je toch echt het verschil in geluidkwaliteit van de speakers.
Het moet geen discobar worden maar een iets voller en warmer geluid in plaats van het blikken tinnen geluid mocht het wel worden dus dan maar de Hertz SX 165 Neo SPL 6,5" aangeschaft. Zijn speakers die 1op1 plug & play passen in de voorziene ruimten van de batwing zonder enige vorm van aanpassing. Het verschil in magneet is enorm + dat het ook een neodymium magneet is, ook de speakerdoek zelf is al een groot verschil op de relatief kleine speaker maakt dit een groot verschil.


Screenshot_5.png
Screenshot_5.png (1.54 MiB) 374 keer bekeken
Screenshot_9.png
Screenshot_9.png (1.53 MiB) 374 keer bekeken

Het is wel geen werkje dat je voor je plezier moet doen, je moet bijna gans de batwing slopen ( idem zoals je het stuur vervangt ). In verschillende touring forums laten ze zien dat ze langs de voorzijde van de motor tussen de vorkbenen en triple-tree liggen te wringen en te doen met allerlei verlengstukken om maar aan de bouten te geraken. Als je het doet zoals ik heb gedaan en je maakt de complete kuip los en klikt ze naar voren dan kan je er gewoon aan. Heeft me al bij al net geen 2uur werk gekost op deze manier en al het vel hangt nu nog aan mijn handen ook :lol: Ik kwam dan ook meteen te weten dat er langs de linkerzijde een boutje ontbrak in de speakerbehuizing, dus had hiermee ook de oorzaak van het getril gevonden dat me van in het begin heeft geërgerd en is bij deze meteen in orde gemaakt.

.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 23 jul 2023 11:13 Wel heb gisteren de luidsprekers in de batwing vervangen, had met de Goldwing op de baan geweest en dan merk je toch echt het verschil in geluidkwaliteit van de speakers.
Het moet geen discobar worden maar een iets voller en warmer geluid in plaats van het blikken tinnen geluid mocht het wel worden dus dan maar de Hertz SX 165 Neo SPL 6,5" aangeschaft. Zijn speakers die 1op1 plug & play passen in de voorziene ruimten van de batwing zonder enige vorm van aanpassing. Het verschil in magneet is enorm + dat het ook een neodymium magneet is, ook de speakerdoek zelf is al een groot verschil op de relatief kleine speaker maakt dit een groot verschil.
Harley davidson is gewoon gemaakt om aan te passen. Het syndroom "juist niet gevoel,..." hehe. Maar dit maakt het misschien juist zo aantrekkelijk ;-). Dat je hem volledig naar uw hand kunt zetten.
MoneyFor schreef: 23 jul 2023 11:13 Ik kwam dan ook meteen te weten dat er langs de linkerzijde een boutje ontbrak in de speakerbehuizing, dus had hiermee ook de oorzaak van het getril gevonden dat me van in het begin heeft geërgerd en is bij deze meteen in orde gemaakt.

Je hebt mij ooit de opmerking gemaakt dat Harley Davidson motoren in een schuur gemaakt worden,... . wordt hierdoor weer eens bevestigd ;-).

Gisteren ben ik vreemd gegaan,... . Heb met een Sport Glide en een Street Glide gereden,... . Het waren demo dagen in Antwerpen,... . Ja,... . Ben wat verkocht aan de Street Glide,... . Rijdt enorm goed, had zo wat schik van het gewicht van het stuur door de batwing. Maar dit viel enorm goed mee,... . Het enige wat ik kon aanmerken was dat de koppeling voor mij persoonlijk te hard was en het ontkoppelingspunt te ver lag voor mij. Moest maar iets induwen en hij was al ontkoppeld.
Bij mijn Roadster ligt het ontkoppelingspunt veel korter tegen het stuur,... . Wat voor mij persoonlijk prettiger aanvoelt,... . Ik kreeg direct een antwoord van de verkoper dat daarvoor speciale hendels bestaan, die je zelf kunt afregelen naar u persoonlijke voorkeur. Maar dit kan je volgens mij ook wat regelen door de afstelling te verander van de koppeling zelf. Niet de hardheid maar wel het ontkoppelingspunt te verleggen (kabel uitvoering).
Na de test rit, terug naar de Roadster toegestapt met in het achterhoofd wat ik juist gevoeld hebt van comfort en luxe van de Street Glide,... . Dan sta je wat te kijken naar uwe Roadster,... . En dan gaan er vele vragen door je hoofd wat je juist gaat doen,... . De Roadster Staat volledig naar mijn hand,... geluid,looks,ruwheid. Wat dat deze Sportster zo speciaal maakt. De toekomst zal het wel uitmaken,... . Maar eerst nog een stuk verbouwen en dan wel zien wat ik ga doen,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 23 jul 2023 21:39 .... Het enige wat ik kon aanmerken was dat de koppeling voor mij persoonlijk te hard was en het ontkoppelingspunt te ver lag voor mij. Moest maar iets induwen en hij was al ontkoppeld. Bij mijn Roadster ligt het ontkoppelingspunt veel korter tegen het stuur,... . Wat voor mij persoonlijk prettiger aanvoelt,... . Ik kreeg direct een antwoord van de verkoper dat daarvoor speciale hendels bestaan, die je zelf kunt afregelen naar u persoonlijke voorkeur. Maar dit kan je volgens mij ook wat regelen door de afstelling te verander van de koppeling zelf. Niet de hardheid maar wel het ontkoppelingspunt te verleggen (kabel uitvoering).
,... .

Wel ik moet zeggen dat ik hetzelfde gevoel had :lol:

20230724_061419.jpg
20230724_061419.jpg (180.97 KiB) 351 keer bekeken

Een andere lever lost dit zo op, ik ben zelf echt een fan van die verstelbare hendels maar tot op heden vond ik ze nooit naar mijn zin wat betreft looks op een Harley met uitzondering dan op de FXFBS. Nu met de nieuwe "Classic" reeks van Rick's geeft dat voor mij visueel meer mogelijkheden op de minder sportieve modellen. Op de SGS heb ik deze op de foto hierboven en vind het kunnen wat betreft uitzicht. Stonden dus eerder op mijn FXFBS en heb ze omgebouwd zoals eerder in dit draadje beschreven zodat ze op een Touring model passen want Softail en Touring delen niet dezelfde onderdelen wat betreft levers.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Had trouwens ook de 12" Bonanza (omdat iedereen al met een Yaffe rondrijd op een SGS) erop gezet maar steeds vergeten foto van te plaatsen, is echt stukken beter wat betreft zit positie .... voor mij dan toch ;) Had al ervaring met dit stuur op de Fat Boy dus was de keuze snel gemaakt, had het al liggen voor ik de SGS had maar zag steeds op tegen het werk wat ik dus dit weekend nog eens voor een tweede maal heb gedaan, de kuip volledig losmaken. Gelukkig had ik ook de spiegels van mijn FXSB nog liggen en die waren ideaal om nu hierop te plaatsen.

20230724_062250.jpg
20230724_062250.jpg (115.76 KiB) 349 keer bekeken
20230724_062239.jpg
20230724_062239.jpg (136.92 KiB) 349 keer bekeken

Het enige nadeel was dat de kuipspiegels volledig onbruikbaar waren geworden hierdoor, je zit er gewoon met je armen voor. Een 14" zou dit probleem niet hebben gehad
maar dan was ook een nieuwe remleiding nodig geweest maar over het algemeen zit een 12" net goed voor mijn nek en schouders. Nu met deze 12" was het enkel nodig om het upper gedeelte van de koppeling kabel en bedrading te veranderen.

Het enige nadeel was dan weer dat er gaten in de kuip zaten waar de spiegels stonden en dat gaat natuurlijk niet in mijn hoofd :lol: heb er dan maar de Kuryakyn afdekplaatjes op gemonteerd en dat geeft terug rust :D

20230709_180748.jpg
20230709_180748.jpg (119.27 KiB) 349 keer bekeken
20230709_180800.jpg
20230709_180800.jpg (135.56 KiB) 349 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door RC roadster »

Die regelbare hendels gaat de oplossing wel zijn,... . Persoonlijk vindt ik het niet passen bij dit type moto,... . Maar zo rijden is voor mij dan ook weer geen optie. Want als ik de stap zou zetten om een Street Glide te kopen,... . Is het wel de bedoeling om de roadster te houden, krijg het niet over mijn hart om hem te verkopen momenteel,... . Als ik dan eens een wissel doe en ik moet mij dan altijd zo aanpassen van verschil van aangrijpingspunt van de koppeling tussen de 2 motors. Denk ik wel dat dit eens mis ga lopen, Als je me begrijpt. En dit wil ik wel vermijden.

De oplossing voor de opening van u spiegels is wel goed gelukt met die plaatjes . Het heeft nog iets. :thumbsup:. Want ik heb al gezien dat ze de spiegels laten zitten en dat vindt ik dan persoonlijk niet mooi en denk ook dat dit soms storend is tijdens het rijden.

Een stuur is ook nog al iets persoonlijk en enorm verschillend van persoon tot persoon. Eigenlijk zou je eerst een regelbaar stuur er moeten opzetten, zodat je kan zoeken wat voor u de beste positie is. En afhankelijk van deze waardes het juiste stuur aankopen voor uwe Harley,... .
Tijdens de test rit was het stuur van de Street Glide voor mij persoonlijk een stuk beter ten opzichten van de Roadster. Maar dat had ik al verwacht ,... . ;).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 24 jul 2023 11:14 Een stuur is ook nog al iets persoonlijk en enorm verschillend van persoon tot persoon. Eigenlijk zou je eerst een regelbaar stuur er moeten opzetten, zodat je kan zoeken wat voor u de beste positie is. En afhankelijk van deze waardes het juiste stuur aankopen voor uwe Harley,... .
Tijdens de test rit was het stuur van de Street Glide voor mij persoonlijk een stuk beter ten opzichten van de Roadster. Maar dat had ik al verwacht ,... . ;).
Wel dat regelbaar stuur bestaat in "ape hanger" , mooi is het niet vind ik zelf dan :? want het is wel de bedoeling dat het erop blijft in dit geval. Ik had op mijn laatste GSXR zulk een regelbare clip-ons ( Converti-Bars )en heeft ervoor gezorgd dat ik nog iets langer heb kunnen mee blijven rijden dan dat ik deze niet had gehad. Je kon die omhoog, naar achter en onder hoek verstellen. Zeker het omhoog en omlaag was zeer goed voor mij, op een goede dag kon ik op de laagste stand rijden en anders wat hoger naar gelang ik me voelde :D .

Het standaardstuur op de SGS was echt niet goed voor mij, kreeg enorme steken in mijn nek als ik een 50km aan het bollen was, moest dus dringend het stuur aanpassen. Nadeel is ook dat ik tegenwoordig dit ook al krijg op mijn Goldwing, daar is niet direct een ape op te zetten :lol:

Nu moet ik zeggen dat ik het zelf wel mee vind vallen het uitzicht met de verstelbare levers, die nu op de SGS staan, vind ik goed voor dit type motor. De Classic's op mijn Fat Boy vind ik ook goed wat betreft uitzicht. Deze laatste wordt in september aangepakt, ga ik ombouwen met TB fenders en custom zadel. Misschien daarna meer ontchromen ook, zal nog zien. Nu dat mijn Breakout weg is gaat dat want anders maakte ik bijna een tweeling :lol:

De Classic's op de Fat Boy

20230724_113412.jpg
20230724_113412.jpg (130.29 KiB) 338 keer bekeken
20230724_113352.jpg
20230724_113352.jpg (125.73 KiB) 338 keer bekeken

Nu dat aanpassen aan een andere motor ben ik wel gewend ;) , wissel vrij frequent af en iedere motor heeft toch een ander gevoel, bij mij duurt het niet lang of ik ben aangepast. Neem nu gewoon maar de Fat Boy en de Street Glide Special, met de Fatty rijd je precies op betonblokken in vergelijking met de SGS. Het grootste verschil bij mij is dat ik van een Harley naar bv de KTM of de Energica ga, dat is pas even aanpassen maar zoals gezegd na een minuutje of 10 ben ik dat wel weer gewend.


.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: 2022 Street Glide Special

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik wisselen normaal niet van moto dus ja,... . Zal het iets moeilijker zijn voor mij. Kan ook tussen de oren liggen ze,... .Momenteel moet ik er mij geen zorgen inmaken want ik heb momenteel het geld er niet voor en moet nog een stuk verbouwen aan mijn huis. Maar kan al dromen he ;-).
Plaats reactie