Achterpatbord '99 sportster past niet

Wat laat de motor ons zien?
Pat1200
10-24
10-24
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2023 00:35
Been thanked: 14 times

Achterpatbord '99 sportster past niet

Ongelezen bericht door Pat1200 »

Hallo allemaal,

Ik heb een eigenbouw sportster(blok in een legend frame @matz) van '99 en ik wil daar het achterspatbord van inkorten. Aangezien ik dat nog nooit gedaan heb ben ik op zoek naar een ander achterspatbord zodat ik die eventueel kan verprutsen. Ik heb er 1 op marktplaats gekocht, van een '99er, maar die past niet (is te smal).
Hoe kan ik bepalen/uitzoeken welke ik nodig heb? Hetzelfde "probleem" heb ik met het zadel, ik neem aan dat er een zadel op past die bij een legend frame horen. Nu is dit mijn eerste Harley en ik ben nog niet thuis in de HD wereld zodoende weet ik niet bij welke types een legend frame zijn gebruikt, dit zou mijn zoektocht wat makkelijker maken.
Het zou fijn zijn als iemand hier mij hiermee zou kunnen helpen of in de juiste richting kan sturen.

bvd Pat
rotboer
100-199
100-199
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2016 20:20
Locatie: rijssen
Has thanked: 144 times
Been thanked: 49 times

Re: Achterpatbord '99 sportster past niet

Ongelezen bericht door rotboer »

Gewoon beginnen,al doende leer je. Eerst 10 x kijken en meten voor je gaat slijpen. Bezoek swap meats of motor sloperijen,ideaal voor zulk soort verbouwingen.Als het van H D toch al niet past,zoek bij japans ijzer,sowieso al goedkoper. Vaak hebben die wel verknoeide of beschadigde delen liggen waar niemand wat aan heeft behalve de zelfbouwert.... Veel succes!
Pat1200
10-24
10-24
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2023 00:35
Been thanked: 14 times

Re: Achterpatbord '99 sportster past niet

Ongelezen bericht door Pat1200 »

rotboer schreef: 30 apr 2023 08:56 Gewoon beginnen,al doende leer je. Eerst 10 x kijken en meten voor je gaat slijpen. Bezoek swap meats of motor sloperijen,ideaal voor zulk soort verbouwingen.Als het van H D toch al niet past,zoek bij japans ijzer,sowieso al goedkoper. Vaak hebben die wel verknoeide of beschadigde delen liggen waar niemand wat aan heeft behalve de zelfbouwert.... Veel succes!
Thnx!
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 451 times
Been thanked: 170 times

Re: Achterpatbord '99 sportster past niet

Ongelezen bericht door choco »

Pat1200 schreef: 09 apr 2023 11:51 Hallo allemaal,

Ik heb een eigenbouw sportster(blok in een legend frame @matz) van '99 en ik wil daar het achterspatbord van inkorten. Aangezien ik dat nog nooit gedaan heb ben ik op zoek naar een ander achterspatbord zodat ik die eventueel kan verprutsen. Ik heb er 1 op marktplaats gekocht, van een '99er, maar die past niet (is te smal).
Hoe kan ik bepalen/uitzoeken welke ik nodig heb? Hetzelfde "probleem" heb ik met het zadel, ik neem aan dat er een zadel op past die bij een legend frame horen. Nu is dit mijn eerste Harley en ik ben nog niet thuis in de HD wereld zodoende weet ik niet bij welke types een legend frame zijn gebruikt, dit zou mijn zoektocht wat makkelijker maken.
Het zou fijn zijn als iemand hier mij hiermee zou kunnen helpen of in de juiste richting kan sturen.

bvd Pat
De ervaring is dat de meeste aftermarket frames ge-ent zijn op maten van een bigtwin. Kijk daarom eens bij bigtwin modellen voor onderdelen. Voorbeeld: mijn softail sportster chopper heeft voor zadel, spatbord etc de maatvoering van een '84 Evo softail.
Keep the rubber side down
Plaats reactie