Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Er zou een terugroep actie zijn voor Sportsters 2019 - 2021, het probleem stelt zich blijkbaar in de koplamp.


Harley-Davidson Sportster recalled for headlight failures.jpg



Hoewel het niet zo kritisch is als banden of remmen, zijn koplampen een vrij belangrijk onderdeel van elk gemotoriseerd voertuig. Harley-Davidson is het daarmee eens, aangezien de motorfiets fabrikant 31.346 Sportster-motorfietsen heeft teruggeroepen voor de modeljaren 2019 tot 2021 omdat de koplampen zouden kunnen falen. De terugroepactie heeft ook betrekking op 796 koplampassemblages die mogelijk worden verkocht als vervangende onderdelen voor gebruik op de Sportster 2005-2019, Softail 2005-2017, Dyna 2005-2017 en V-Rod 2005-2011.

Volgens documenten die zijn ingediend bij de National Highway Traffic Safety Administration, heeft de koplampunit een afscherming over de koplampgloeilamp. Dat lampschild kan ervoor zorgen dat de lamp zelf heet wordt in de verkeerde gebieden en mogelijk een gat krijgt en de gloeidraden binnenin doorbrandt, waardoor het licht onbruikbaar wordt. De oplossing is om het schild in deze koplampassemblages te vervangen om ervoor te zorgen dat het probleem niet optreedt.

Harley-Davidson zal de koplampbehuizingen gratis repareren. Eigenaren van de betreffende motoren en onderdelen worden door Harley-Davidson op de hoogte gebracht, maar je kunt ook zelf contact met hen opnemen op 1-800-258-2464 voor details over de reparatie. Als u belt, moet u er rekening mee houden dat het recall nummer 0177 is


.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ongelezen bericht door ronnie »

Gaat het hier om de behuizing of om dat roestig stuk ijzer om de lamp zelf ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ongelezen bericht door MoneyFor »

ronnie schreef: 14 apr 2021 17:03 Gaat het hier om de behuizing of om dat roestig stuk ijzer om de lamp zelf ?
Wat ik begrijp is dat het kapje dat over de lamp zit binnenin voor probleem zorgt en gaat inbranden, lijkt op een parapluutje als je in je door het gals heen kijkt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ongelezen bericht door ronnie »

Dank ! Dat roestig stuk ijzer bedoelde ik.
Dat is bij mij al vervangen door een ledlamp, dus kan ik dit aan me voorbij laten gaan.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ongelezen bericht door EasyWim »

ronnie schreef: 14 apr 2021 18:45 Dat roestig stuk ijzer bedoelde ik.
Ik heb mij altijd afgevraagd of ze daar nu echt niet slimmer zijn of dat er een reden is dat het van pisbakkenstaal is gemaakt :think: :lmthink: :?:
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Recall Sportsters voor koplamp probleem

Ongelezen bericht door RC roadster »

EasyWim schreef: 14 apr 2021 20:36 Ik heb mij altijd afgevraagd of ze daar nu echt niet slimmer zijn of dat er een reden is dat het van pisbakkenstaal is gemaakt :think: :lmthink:
Iets wat niet kan kapot gaan , kan Hd geen geld op verdienen. En Hd gaan hier zeker geen geld op verliezen,... is waarschijnlijk een samenwerking met een of ander bedrijf,... . En dan kunnen ze geld verdienen op de werkuren om dit te vervangen,... weeral winst ,... ;) . + 1/3 van de sportster rijden al met een led koplamp. Dus daar moeten ze niet voor tussenkomen. Maar wees gerust,... ze zullen dit wel door rekenen naar dat bedrijf,... en dat bedrijf dat die koplampen leveren aan HD heeft hiervoor waarschijnlijk een verzekering voorlopen,... . uitkomst van dit verhaal,... is gewoon geld verdienen,... . Buiten voor de verzekeringspremie die gaat iets stijgen en meer niet,... . maar dit is 9/10 al wat berekend bij de prijs bij aankoop van die koplampen ze ;-).
Plaats reactie