Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Onzinnige en niet-motorpraat.
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

Afbeelding
Je maakt nog eens wat mee. Ik heb heel wat motoren gekocht en dat ging bijna altijd goed. Maar deze keer niet. Een verhaal om van te leren. Ik zal het kort houden want anders is het niet duidelijk.
Ik verkocht mijn Sportster en ging iets anders kopen. Kwam in België terecht waar een Nederlander woont die zijn Nederlandse privémotor verkocht. Deed netjes een aanbetaling en zou de motor drie dagen later in Eindhoven ophalen. Iets kriebelde in mijn onderbuik dus de volgende dag maar eens op internet op zoek naar de verkoper Ad Devlugge, woonachtig in Neerpelt. Niets over te vinden. Na flink wat zoeken bleek Adje eigenaar te zijn van Groenen Motoren in Luyksgestel. Bekend om de schademotoren maar opgeheven in 2015. Daarvoor had hij MOTORCENTRUM EINDHOVEN. Bekend om de verkoop van 70 gestolen motoren. Met die gegevens maar contact met Ad opgenomen en gevraagd of ik een bewijs kon krijgen dat het geen sloop- of schademotor was en dat de kilometerstand de juiste is. Leek mij niet onredelijk maar daar ging hij niet op in en eiste de rest van de betaling. Ik weigerde de motor op te halen zonder de juiste papieren erbij. Hij heeft de motor toen op 2eHands in belgië gezet en verkocht. Weg is mijn aanbetaling en de motor. Maar soms moet je slikken en ik heb geen tien grote mannen van een motorclub in de buurt wonen.
Wat hebben we geleerd. :muur: Geen grote aanbetaling meer doen. :muur: Eerst meer info zoeken voordat je ja zegt. :muur: Advocaten verdienen 138 euro ex BTW per uur. :muur: Koop nooit een motor van Adrie Groenen die zich ook wel Ad Devlugge noemt en niet van normaal communiceren houd. :oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door Peke »

Wat een klootzak.
Sowieso aangifte doen.

:grrr:
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

Heb ik gedaan maar werd geadviseerd om een advocaat te nemen. Hijkomt er mee weg.
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door Peke »

Geen rechtsbijstand verzekering?
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Ad de Vlugge..... 🤔😪

Heel rot @bendix !!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Klote dit te horen, ik haat zulke gasten en ze komen er nog met weg ook, hopelijk komt die spoedig karma tegen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

De rechtsbijstandverzekering dekt niet dit soort malversaties. Dat is meestal met verzekeringen. Als je ze nodig hebt dan is dat net uitgesloten. De Politie noteert dit geval en doet pas wat als er meer klachten zijn. Adje Groenen woont niet voor niets in België, dat maakt het weer een stuk moeilijker. Het verbaast mij ook dat zo'n type dit al jaren doet en gewoon weer een nieuw bedrijf inschrijft bij de KvK. Vooral zijn truukje met Motorcentrum Eindhoven heeft veel mensen gedupeerd. Hij doet nu dus zaken onder de naam DEVLUGGE uit LUYKSGESTEL en staat ook regelmatig op Marktplaats.

Hij verkoopt overigens nog gewoon motoren op internet onder de handelsnamen Motorcentrum Eindhoven en Groenen motoren terwijl beide bedrijven niet meer bestaan.

:oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door Roland- »

Jezus wat kut, hoop voor je dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen. :grrr:
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door Patman »

En omdát er niks aan gedaan wordt, gaat ie maar door :muur: civiele procedure kun je starten, met andere woorden; zoek het zelf maar lekker uit :evil:

Daders worden beschermd, slachtoffers mogen het zelf uitzoeken. Maar owee als je voor eigen rechter speelt....
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bow »

Ja Ben ik kan niet anders zeggen dat het zwaar klote is. Begrijp alleen niet waarom je een aanbetaling hebt gedaan. Ik heb ook wel eens motoren in onze buurlanden gekocht. Maar gewoon boter bij de vis.
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

Bow, ik heb bijna 100 motoren gekocht in de loop der jaren. Op één na ging het altijd goed, nu dus op twee. De meeste motorrijders zijn prima mensen om wat bij te kopen en veel motorzaken zijn ok. Tegenwoordig gaat alles per bank dus was het net zo gemakkelijk. Maar ik was te gretig. Vraagprijs was 7750 en dat is erg netjes voor een Heritage uit 2004. Te snel beslist. Had beter moeten weten. Ik dacht dat als je handgeld hebt betaald je zeker bent van de aankoop maar dat is wettelijk gezien niet helemaal waar. Adrie Groenen heeft dit veel vaker gedaan dus hij kent de klappen van de zweep. Gewoon niet communiceren en weigeren toe te geven op redelijke vragen. Maar ik ben nog niet klaar met hem. Heb ook zo mijn slimmigheden. Ben ook nog in overleg met een advocaat.

:oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bow »

Ja soms wil je gewoon iets te graag. Dan kan je de klep op je neus krijgen. Mij ook gebeurt met kleine aankopen. Zonder geluk vaart niemand wel.
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door kruisje »

Mooi klote Ben, maar niet te lang aan denken, en weer verder.

Ik koop regelmatig spul, maar ik ben gestopt met handgeld te geven,
ik geef heel afentoe handgeld als ze echt niet anders willen, maar dan echt een klein bedrag, zo rond de 100 euri, als ik de verkoper vertrouw.

laatste jaren loop ik steeds vaker weg, als ik denk dat er iets niet klopt, t geen goed gevoel geeft.
Wel jammer, 15 jaar geleden had je dat niet....
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

Klopt allemaal. Eén rat maakt de motorwereld niet kapot maar inderdaad, je moet wat voorzichtiger worden. Jaren geleden losten we dit soort dingen eenvoudiger op. Maar nu gaat het via politie, advocaten en meer mensen die er goed aan verdienen. Ik heb weer wat geleerd, dat is zeker en hoop dat de lezers er nu ook een ervaring bij hebben. We moeten het mensen als Adrie Groenen niet al te gemakkelijk maken. Als je op internet kijkt gaat hij vrolijk verder met zijn motorhandeltjes. Maar hopen dat er niet teveel mensen instinken. Kijk dus uit met GROENEN MOTOREN en EINDHOVEN MOTORCENTRUM. Het hele nest woont in LUYKSGESTEL en NEERPELT. Weten we dat ook weer.

:muscle:

Toegevoegd in 10 minuten 41 secondes:
Afbeelding

LET OP: Hij verkoopt nu een Road King via Marktplaats. Hij noemt zich nu rgs uit Eindhoven.

:kweenie:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Ohh wat erg...
En ja zo'n soort mensen verpesten alles...
Je vertrouwen in de mensheid gaat hier wel mee weg...
En ik vertrouw al bijna niemand meer,je leest zoveel shit tegenwoordig ....😉
Sterkte en ik hoop echt van harte dat het jou en he advocaat lukt om hem bij zijn slurven te pakken de hufter..😤
Never Give Up💀😁
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door Peke »

Volgende SON treffen maar bij hem in het dorp. Even een bezoekje brengen
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

Misschien dat onze Belgische afdeling even langs NEERPELT kunnen rijden?

Voorlopig niet getreurd hoor, is maar geld. Er zitten nu eenmaal ratten tussen het goede volk. Ik ben mijn vertrouwen niet kwijt. Er zijn meer leuke mensen dan slechte. Ik vind het vooral stom van mijzelf. Draai al een tijdje mee in dit circus.

:oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
bendix
350-499
350-499
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
Locatie: Zeist
Has thanked: 89 times
Been thanked: 124 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door bendix »

Sommige verhalen houden nooit op. Het boefje doet nu net alsof hij niet meer bestaat. Het hele verhaal en alles over Adrie ons Boefje staat op mijn site te lezen. https://www.bensbikes.nl/ben/Page0113.html Mocht je ooit een andere motor of auto kopen blijf dat uit de buurt van Eindhoven of kijk goed uit met wie je zaken doet.

:oldmen:
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Het zal je maar gebeuren: Zwendel

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Tjolkman schreef: 08 nov 2019 16:26
bendix schreef: 16 aug 2019 21:18 Misschien dat onze Belgische afdeling even langs NEERPELT kunnen rijden?


:oldmen:
Weinig kans,
die kijken liever het songfestival in hun stoere pakkies. :D :D :D :D
:lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie