Usb aansluiting via koplamp.

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Usb aansluiting via koplamp.

Ongelezen bericht door J.P. »

Na wat meer onderzoek naar hoe ik het best mijn gsm kan aansluiten/opladen op de motor, ben ik tot de conclusie gekomen dat via een externe powerbank of hoesje met batterij misschien niet de meest ideale oplossing is.

Nu lees ik online dat zo’n usb aansluiting het best op de koplamp is aan te sluiten. Op die manier kun je hem denk ik ook mooi weg werken.

Iemand van hier die dit al eens gedaan heeft en er hier foto’s van gemaakt? Welke usb aansluiting kan ik het best hiervoor gebruiken?
Gebruikersavatar
rob217
200-349
200-349
Berichten: 220
Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 72 times
Contacteer:

Evolution Re: Usb aansluiting via koplamp.

Ongelezen bericht door rob217 »

Er zijn zogenaamde sigarettenaanstekers die een usb aansluiting hebben, zelfs met aan/uit knopje. Zijn er inbouw, opbouw of met beugeltje. In je koplamp plus draad van je stadslicht of dimlicht zoeken, plus erbij van je USB. Massa aansluiten.

Contact uit = licht uit = USB uit !! kan je t nooit vergeten, kom je niet met lege accu te staan.
usb-oplader-sigarettenaansteker-voor-de-motor.jpg
usb-oplader-sigarettenaansteker-voor-de-motor.jpg (24.69 KiB) 4632 keer bekeken
Toegevoegd in 4 minuten 40 secondes:
Kan je ergens inbouwen? Kuip of koffers ?

Toegevoegd in 3 minuten 12 secondes:
Heb zelf een USB laadpunt in mn koffer en in mn aanhanger, zodat ik in een afgesloten ruimte (waterdicht !!!) mn telefoon of andere zaken met USB kan opladen tijdens het rijden.
Heute ist mir alles scheiss egal.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Usb aansluiting via koplamp.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

J.P. heb dit al eerder aangehaald in een vorige post over navigatie enz..., ik tak altijd af in de koplamp.
Dat is de makkelijkste plaats om dit te doen, je zit direct aan het stuur. Heb die foto's en info daarover
al gepost HIER ergens midden op de pagina vind je wat ik daarvoor gebruik.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie