montage navigatie / trillingen

Tips, tests, theorie & praktijk uit de wereld van Garmin, TomTom, GoPro en familie.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dat noem ik nog eens een uitrusting, helemaal van top tot teen voorzien Karin 8-) , lijkt al wat op m'n Goldwing.

Links: navigatie en daarnet boven de Go-Pro montage.
Rechts : gsm houder met daarachter nog een eigen Ram mount imitatie.

GL1800.JPG
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

een vaste aansluiting misschien iets voor later. eerst maar eens kijken hoe vaak ik het allemaal gebruik.
tot nu toe nog overal gekomen door bordjes te volgen en een stukje omrijden is niet erg :D :D
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Tja jij opent dit topic en vraagt zelf om menigen,en nu zeg je ik volg de bordjes wel....hmmm ik kan je geloof ik niet meer volgen🙄
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

scheurneusje schreef: 09 apr 2019 09:11 Tja jij opent dit topic en vraagt zelf om menigen,en nu zeg je ik volg de bordjes wel....hmmm ik kan je geloof ik niet meer volgen🙄
zo niet bedoelt.. tot nu toe volg ik de bordjes.
zocht iets voor als ik een keer met navi ga rijden. het liefste met gsm (die hebt ik toch bij) maar dan wel iets fatsoenlijks zodat mijn gsm niet kapot trilt.
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door scheurneusje »

oke duidelijk ,ik heb deze gekocht toen ,goedkoop en paste op mijn tomtom bol aansluiting.. ;)

https://www.4bikersandbikes.nl/a-414874 ... on-houder/
geen houder denkk i dus deze erbij kopen ..

https://www.4bikersandbikes.nl/a-527809 ... -diameter/

en weet niet wat je eventueel voor accuoplader op je motor hebt daar zou je iets zolang op kunnen aansluiten ,of toch iets vast maken kijk op deze site...

https://www.4bikersandbikes.nl/c-491863/elektronica/

nou succes
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Hier de link naar wat je tussen de bol aan je stuur en aan de bol van je ram x mount moet bevestigen, je hebt de keuze uit een korte een midden of lange uitvoering, dit is de midden...

https://www.4bikersandbikes.nl/a-482378 ... er-medium/

Peke was zo attent om op te merken dat ik het vergeten was te vermelden...
Never Give Up💀😁
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door Peke »

Alles van hierboven komt op 75 euro.


https://youtu.be/-bByeVrooHY


Hier is een andere bevesteging wat mij goedkoper lijkt heb het alleen nog niet ergens gezien.
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door scheurneusje »

dat kan,best duur eigenlijk ,maar zoals gezegd wij hadden al tomtom dus ik had alle bevestigingen al,dus hoefde alleen de x mount.. :D
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ram.png
Ram.png (167.51 KiB) 19879 keer bekeken


Bij ali vanaf 4,00€ tot 4,50€ voor die van de foto, deze zijn van plastik. Wil je ze in Aluminium tel je daar 1€ bij maar ik heb
zelf de beste resultaten met die van plastik. De alu durft wat makkelijker te verdraaien en moet je serieus klemmen terwijl
bij die in plastik vast is vast goed is.


Of deze montage, kan je alles wegnemen wanneer niet nodig.

klem.png
klem.png (71.46 KiB) 19876 keer bekeken

Ben op dit moment op een US forum ook over zulke montage aan het overleggen, hoor graag de verschillende meningen.
De RAM mount of kopie blijft voor mij het makkelijkste om zelf te maken maar er zijn er andere die esthetisch mooier zijn.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door Peke »

Die onderste is een mooie klem maar denk dat die in het YouTube filmpje toch net wat anders is. Hier moet je weer zo'n armpje bij hebben. We worden steeds wat wijzer :clap2:
Redrum
200-349
200-349
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 jul 2017 00:23
Locatie: Lelystad
Has thanked: 79 times
Been thanked: 90 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door Redrum »

MoneyFor schreef: 11 apr 2019 10:58

Of deze montage, kan je alles wegnemen wanneer niet nodig.


klem.png


Ben op dit moment op een US forum ook over zulke montage aan het overleggen, hoor graag de verschillende meningen.
De RAM mount of kopie blijft voor mij het makkelijkste om zelf te maken maar er zijn er andere die esthetisch mooier zijn.
Deze is mooi ja! Ik heb afgelopen week een zumo 369 lmt s gekocht. .. nu nog een mooie manier vinden voor montage.. wil hem het liefste midden in het stuur hebben, dus op de plek van de riserclamp... maar deze montage klem is ook mooi!! Tijdelijke klem, weg halen wanneer niet nodig, ideaal .. waar haal je deze ?

Edit: gevonden op de interwebs, genaamt the tough claw!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Redrum schreef: 12 apr 2019 09:51 Deze is mooi ja! Ik heb afgelopen week een zumo 369 lmt s gekocht. .. nu nog een mooie manier vinden voor montage.. wil hem het liefste midden in het stuur hebben, dus op de plek van de riserclamp... maar deze montage klem is ook mooi!! Tijdelijke klem, weg halen wanneer niet nodig, ideaal .. waar haal je deze ?

Edit: gevonden op de interwebs, genaamt the tough claw!
Inderdaad, niets op je motor wanneer je niets nodig hebt, je vind ze : HIER , dit zijn de originele in alu.

Of met wat minder budget : HIER , Uitkijken, sommige zijn in plastik maar werken ook goed, heb een kennis die deze gebruikt. Die van de link is ook alu voor zover ik weet.

Peke schreef: 11 apr 2019 17:25 Die onderste is een mooie klem maar denk dat die in het YouTube filmpje toch net wat anders is. Hier moet je weer zo'n armpje bij hebben. We worden steeds wat wijzer :clap2:
Ja de "RAM" mounts werken altijd met een armpje, het type zoals Quadlock niet. Deze laatste heeft ook een afneembaar systeem maar is meer gericht op fietsgebeuren met
elastiekjes dacht ik.


Hier de claw met wat afmetingen:

Afmetingen.png
Afmetingen.png (101.9 KiB) 19850 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Redrum
200-349
200-349
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 jul 2017 00:23
Locatie: Lelystad
Has thanked: 79 times
Been thanked: 90 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door Redrum »

Uit eindelijk voor tijdelijk gekozen om een ram bolletje op de riserclamp te monteren... de tough claw komt nog wel....

Me garmin komt uit eindelijk tijdelijk zo..
Bijlagen
IMG-20190414-WA0004.jpeg
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door Peke »

Mooie oplossing zo
Gebruikersavatar
rob217
200-349
200-349
Berichten: 220
Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 72 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door rob217 »

Al jaren een RAM MOUNT, stevig en geen trillingen.
Heute ist mir alles scheiss egal.
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 12 apr 2019 11:57
Redrum schreef: 12 apr 2019 09:51 Deze is mooi ja! Ik heb afgelopen week een zumo 369 lmt s gekocht. .. nu nog een mooie manier vinden voor montage.. wil hem het liefste midden in het stuur hebben, dus op de plek van de riserclamp... maar deze montage klem is ook mooi!! Tijdelijke klem, weg halen wanneer niet nodig, ideaal .. waar haal je deze ?

Edit: gevonden op de interwebs, genaamt the tough claw!
Inderdaad, niets op je motor wanneer je niets nodig hebt, je vind ze : HIER , dit zijn de originele in alu.

Of met wat minder budget : HIER , Uitkijken, sommige zijn in plastik maar werken ook goed, heb een kennis die deze gebruikt. Die van de link is ook alu voor zover ik weet.

Peke schreef: 11 apr 2019 17:25 Die onderste is een mooie klem maar denk dat die in het YouTube filmpje toch net wat anders is. Hier moet je weer zo'n armpje bij hebben. We worden steeds wat wijzer :clap2:
Ja de "RAM" mounts werken altijd met een armpje, het type zoals Quadlock niet. Deze laatste heeft ook een afneembaar systeem maar is meer gericht op fietsgebeuren met
elastiekjes dacht ik.


Hier de claw met wat afmetingen:


Afmetingen.png
Ik gebruik deze al geruime tijd op mijn motor:
https://www.emounting.nl/ram-mount-low- ... -grip.html

Werkt perfect, telefoon blijft goed op zijn plek zitten. Geen last van trillingen.
Zijn niet goedkoop, maar prima spul van Ram mounts!
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door J.P. »

Zelf toch ook wat serieuzer aan het kijken naar een mount voor de gsm om toch met navi te kunnen rijden. Heb de tomtom app en als je kiest voor de kronkel route kom je leuke wegen tegen.

Had zelf in gedachten om voor een gsm hoesje te gaan met batterij/accu in verwerkt om genoeg batterij te hebben. Zo hoef ik niet een kabel weg te werken of iets anders te maken om gsm op te laden.

Dan de sp connect bar clamp mount, al weet ik niet of dit gaat passen met de stem van een forty eight. Iemand die weet wat daar voor bout in zit? M..?
https://nl.sp-connect.eu/collections/mo ... lamp-mount

En dan de universal mount, om die op het gsm hoesje te plakken.

Kan ook voor de moto bundle universal gaan:
https://nl.sp-connect.eu/collections/mo ... -universal

Maar die bar clamp mount lijkt me net wat cleaner en minder opvallend als je je gsm er niet op hebt. Al denk ikzelf dat de gsm er altijd op zal gaan als je eenmaal zo’n mount hebt.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Lijkt me inderdaad een handig systeem, wel een afkooksel van systemen die er al zijn maar ziet er goed uit. Voor mij
blijft er één groot nadeel aan dit type. Je moet steeds iets op je telefoon kleven wat toch al wat dikte heeft.

Ik blijf voorstander voor die tasjes met ram mount systeem, het grote voordeel daaraan is dat je niet moet beginnen
panikeren dat je telefoon naar de klote is als het begint te regen. Die tasjes zijn echt redelijk waterproof, nu heb ik
een "waterproof" gsm maar toch.

Ik heb op mijn gsm een plat metalen plaatje kleven om in de wagens op het magneetvoetje te hangen en dat vind ik al
meer dan genoeg. Gebruik eigenlijk de gsm alleen voor de flitspalen en niet voor navigatie.

Plaatje .JPG


Gisteren trouwens nog een bol gemaakt voor op m'n FXBB.

bol.JPG
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door J.P. »

Mijn idee was om het accu gsm hoesje met plakker achterop apart te houden en alleen te gebruiken voor als ik ga rijden.
Voor zo heb ik een ander hoesje, moet zelf niks hebben van een dik hoesje of waar iets op geplakt zit, haha.
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

ik heb op Ali een simpel hoesje besteld met een houder (zo'n doorzichtig hoesje met een ritsje rondom)

voor die enkele keer dat ik met navi rij werkt dit meer dan prima.
op mijn accu zit een verloop voor mijn optima lader. daar een USB "pen " in en even een laadkabeltje los naar voren gelegd.

na de rit de telefoonhouder weghalen, USB eruit en kabel weghalen (5min werk)


stel dat ik meer met navi ga rijden dan misschien eens een keer permanent maken.
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ga je tevreden van zijn, dat is hetzelfde dan ik had gepost direct na uw vraag hier op de 1ste pagina. Heb er inmiddels al 4 stuks van, 2 die vast op de GL en Quad staan en dan nog 2 die ik kan overzetten op de Harley's voor het geval dat de vrouw haar phone ook zou willen zien. Is wel makkelijk, dan zet ik hem op Flitsnav en zij op Waze ofzo :).
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door J.P. »

Was ook mijn eerste gedachten, precies zoals jij het omschrijft Maikel. Maar bij nader inzien wil het toch meteen goed doen en dan een mount die ook de trillingen opvangt zoals die van sp connect.

Ben nog bij de harley garage geweest om na te vragen wat het zou kosten om een usb aansluiting te laten maken vanuit de koplamp, €250,-. Dat gaat me wel iets te ver, zelf niet de durf en kennis om dit professioneel te doen dus zal het waarschijnlijk met een powerbank gaan doen.

En deze powerbank dan zo te bevestigen als in het filmpje op deze pagina hieronder, laatste 15 seconden. Wel in landscape mode boven de stuurpen:
https://sp-connect.eu/collections/motor ... -interface

Alleen nog aan het twijfelen voor welke mount ik zou gaan:
Deze lijkt me het cleanst, maar kan iemand me hier vertellen of de stuurpen bouten M8 zijn van een forty eight?
https://sp-connect.eu/collections/motor ... lamp-mount

Deze lijkt erop dat je er iets meer mee kan, maar dan heb ik meteen zo'n armpje op mijn stuur gemonteerd, vind ik eigenlijk weer niks.
https://sp-connect.eu/collections/motor ... 2404431637
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

MoneyFor schreef: 22 mei 2019 16:58 Ga je tevreden van zijn, dat is hetzelfde dan ik had gepost direct na uw vraag hier op de 1ste pagina. Heb er inmiddels al 4 stuks van, 2 die vast op de GL en Quad staan en dan nog 2 die ik kan overzetten op de Harley's voor het geval dat de vrouw haar phone ook zou willen zien. Is wel makkelijk, dan zet ik hem op Flitsnav en zij op Waze ofzo :).
daarom ook maar zo'n type hoesje besteld :D (meer op aanraden van jou :D :D )
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

J.P. schreef: 22 mei 2019 23:26
Ben nog bij de harley garage geweest om na te vragen wat het zou kosten om een usb aansluiting te laten maken vanuit de koplamp, €250,-. Dat gaat me wel iets te ver, zelf niet de durf en kennis om dit professioneel te doen dus zal het waarschijnlijk met een powerbank gaan doen.
Als motorrijder, zeker met een Harley moet je over je vrees heen en zelf beginnen sleutelen anders ga je gewoon de dealers rijk maken :) . Neen serieus nu,
een draadje aftakken + en - aan de koplamp is geen rocket science . Gewoon de koplamp open schroeven door dat ene schroefje onderaan de ring die je glas
erin houd en dan heb je de grote stekker die op de lamp zit. Daar de + en - van nemen, desnoods met die knijpers op de draad als je niet wil of kan solderen.

kabelklem.jpg
kabelklem.jpg (9.38 KiB) 19254 keer bekeken

Bij de usb stekkertjes die je koopt hangt draad en zekering aan, dit gewoon in de koplamp duwen en het usb stekkertje ergens aan bevestigen buiten de koplamp
en klaar is J.P. ;)

usb.jpg
usb.jpg (28.92 KiB) 19254 keer bekeken

Maar ik begrijp dat je die drempel over moet en je moet doen waar je U het beste mee voelt maar 250€ voor zoiets betalen is van de pot gerukt en begrijp dat
je dat ook niet ziet zitten.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: montage navigatie / trillingen

Ongelezen bericht door J.P. »

MoneyFor schreef: 23 mei 2019 07:34 Als motorrijder, zeker met een Harley moet je over je vrees heen en zelf beginnen sleutelen anders ga je gewoon de dealers rijk maken :) . Neen serieus nu,
een draadje aftakken + en - aan de koplamp is geen rocket science . Gewoon de koplamp open schroeven door dat ene schroefje onderaan de ring die je glas
erin houd en dan heb je de grote stekker die op de lamp zit. Daar de + en - van nemen, desnoods met die knijpers op de draad als je niet wil of kan solderen.


kabelklem.jpg


Bij de usb stekkertjes die je koopt hangt draad en zekering aan, dit gewoon in de koplamp duwen en het usb stekkertje ergens aan bevestigen buiten de koplamp
en klaar is J.P. ;)
Oke, het klinkt te doen.
Alleen een paar vraagjes:

1. Zo'n kabelklem, daar hoef ik niet de kabel voor te strippen zag ik, daar laat ik de + en de - doorheen lopen van de koplamp en dan de + en de - van de usb stekker en dat is voldoende dan?

2. Hoe zie ik welke kabel = is en welke de -?

3. Rest van die kabel van de usb en het zekering of transformer kastje past zeker in de koplamp?

4. Waar in de koplamp laat ik die usb stekker naar buiten komen en past die usb stekker daar zo doorheen of moet ik dan ook nog wat aanpassen?
Plaats reactie