Power Vision vs FP3

Optimalisering en tuning van de motor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MoneyFor
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1695
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 459 times
Been thanked: 679 times
Contacteer:

Power Vision vs FP3

Bericht door MoneyFor »

Wel zoals iedereen misschien weet ( of niet maar dan nu wel ) ben ik een overtuigd Vance & Hines FP3 gebruiker en heb me laten verleiden naar
een Dynojet Power Vison te kopen voor m'n Fat Bob. Nu is Dynojet niets nieuws voor mij omdat ik die al gebruik van om mijn racefietsen maar op
de Harley is dit de eerste maal.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door het gebruiksgemak, je kan nog steeds zoals vroeger al het geval was met de PC of laptop de
mappen manipuleren en bied je ook een leuk extra dashbordje. Bij de FP3 maak je gebruik van je Smartphone maar aangezien ik die meestal op
Flitsnav heb staan zie ik de digitale metertjes niet.

Alles heeft voor en nadelen, de gsm heb je meestal bij dus ook in één keer de tool om eventueel onderweg je mappings wat te finetunen. Bij de
Power Vision moet je echt dat ding op je stuur monteren en dus altijd bijhebben wil je iets veranderen. Mij ging het voornamelijk om de limiters
die Harley in de nwe M8's heeft gestopt eruit te halen. V&H staat zover nog niet maar zal komen binnen enkele maanden hebben ze mij verteld.
De M6050 Motorscan kon ik wel de limiter in RPM opheffen maar niet die van de snelheid en dat ging wel met de Power Vision vandaar dat mijn
keuze op de PV is gevallen.

IMG_4081.JPG
IMG_4082.JPG
IMG_4085.JPG


SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >>KLIK<<

Gebruikersavatar
bow
1000-1249
1000-1249
Berichten: 1228
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 68 times
Been thanked: 174 times

Re: Power Vision vs FP3

Bericht door bow »

Mooi speelgoed als je weet wat je doet



Gebruikersavatar
MoneyFor
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1695
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 459 times
Been thanked: 679 times
Contacteer:

Re: Power Vision vs FP3

Bericht door MoneyFor »

Ik hoop dat ik dat weet he :)


SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >>KLIK<<

Gebruikersavatar
MoneyFor
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1695
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 459 times
Been thanked: 679 times
Contacteer:

Re: Power Vision vs FP3

Bericht door MoneyFor »

Flitsmarathon vandaag in Belgie, nu is het droog maar geen goede dag om de mapping te testen vrees ik :muur:


SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >>KLIK<<

Gebruikersavatar
RC roadster
50-99
50-99
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 51 times
Been thanked: 36 times

Re: Power Vision vs FP3

Bericht door RC roadster »

Ik heb een fp3 op mijn hd roadster (2016 stage 1 met open uitlaat).
Ik heb eerst de basis map geladen in mijn HD en dan heb ik een autotune gedaan. Daarna heb ik deze autotune map opgestuurd naar v&h en laten controleren door hen. Dan hebben ze mijn map nog iets aangepast (had nog iets meer power met hun aanpassing in mijn map en heb geen knallen meer in de uitlaat bij het lossen van de gaskraan). Ik rij nu ook op deze map.
Gisteren heb ik dan eens voor de lol de "view sensor data" eens gebruikt op mijn fp3. Nu mijn vraag is. Hebben er al andere mensen dit ook al gebruikt? En zo ja,... zijn deze waardes te betrouwen? En weet er iemand of dat er een mogelijkheid is om deze op te nemen tijdens het rijden? Zodat je u waardes kunt controleren later?

Hoe ik het ervaren heb is wel dat er wat vertraging op zit. Dat heb ik vooral gezien met mijn gasklep standsensor, dat hij niet direct volgt.
Dan heb ik de 2 o2(lambda) sensor eens bekeken en deze draait tussen een 0.8 / 0.9 en vooral op 0.8. is dit niet iets te rijk (liever rijker dan arm natuurlijk)? Of zetten ze dit iets rijker omdat het een luchtgekoelde motor is? Voor meer koeling te krijgen doordat ze meer naft geven?
De waarde van den alternator was 14.3V ok.
De temp motor gaat naar de 180°na een 30km rijden met buiten temp van 19°buiten. Wat is eigenlijk de grens bij een luchtgekoelde motor? Want de meter van H&V heeft maar een bereik van 200°. Dus heb ik maar een marge van 20° nog.
De koppel meting die je kan doen,...is het zelfde als de gasklep standsensor. volgt niet direct en springt vb van 20 direct naar 45.

Groeten Raf



Plaats reactie