kaatjes bike en leven....

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door charlesb52 »

móói hoor!!!
:rij:
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door Peke »

Lekker bezig
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door bow »

Is toch ook wel een gave als je zo mooi kan tekenen . :respect:
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door kruisje »

prachtig Kaatje.

hou totaal niet van graphics op een fiets, maar dit is wel heuuuuuuul gaaf !!
:girlwave:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Fantastisch Karin, dikke proficiat aan Ger voor zijn mooi kunstwerk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

das wel heeuuul gaaf geworden :D :D :D :D
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Thanks ben er ook heeeeel blij mee,vind hem mooier als nummer 1 dus is het toch ergens goed vpor geweest...
Zit bv in landkaart door mij Himalaya in geschreven, omdat ik het al jaren hierover heb dat ik dat wel graag wil,maar a best duur, en b hoogte met mijn longen onbekend of zuurstof gehalte dan genoeg is maar hij staat nu op mijn tank....net zoals het lintje voor longkanker heel subtiel.....vanavond na het eten gaan we hem erop zetten....
Bijlagen
20190327_201239.jpg
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

20190328_225522.jpg
20190328_225602.jpg
Zo en hij loopt weer....
Morgen middag vol tanken en even nieuwe schroef gaan halen voor mijn kilometerteller, eentje blijft zwaar draaien dus is nie goed meer....ach ja moeten toch ergens naar toe rijden he...😍
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Sjiek geworden, nu genieten met de zon!!! :girlwave:
rotboer
100-199
100-199
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2016 20:20
Locatie: rijssen
Has thanked: 144 times
Been thanked: 49 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door rotboer »

scheurneusje schreef: 28 mar 2019 23:13 2
Zo en hij loopt weer....
Morgen middag vol tanken en even nieuwe schroef gaan halen voor mijn kilometerteller, eentje blijft zwaar draaien dus is nie goed meer....ach ja moeten toch ergens naar toe rijden he...😍
prachtig hoe je dat gemaakt hebt,wou dat ik dat kon :D
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Nou gisteren 120 km gereden,en heb sinds ander olietankje erop zit niet meer gereden,want meende dat hij lekte,maar toen lekte benzinetank,dus...dat probleem verholpen en gedacht dat dat alles was....🤬




Toegevoegd in 1 minuut 56 secondes:

20190330_172110.jpg
Bijlagen
20190330_135528.jpg
Never Give Up💀😁
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door bow »

Ja je hebt er geen geluk bij. Maar een incontinente Harley is niks nieuws
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Dit is niet goed; er komt gewoon te veel uit, ook op de band......
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door bow »

Al gekeken of er niet teveel in zit, dan komt het er ook weer uit
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

vertel mij wat,wordt er gek van zo.....pffffffff nou dit weer oplossen,ze hebben gewoon misschien iets niet goed aangesloten met ander olietankje plaatsen....en ik ben toen daarna naar huis gereden, en meteen gezegd hij lekt nog olie,en toen bleek dus dat hij benzine lekte, dus toen was het eerst oude tank lassen,die lekte weer bij thuiskomst pff dus nieuwe tank en nu nog steeds of ja nog erger olielek,maar ja gisteren ook langer gereden als 25 km...wordt er langzaam aan gek van wat het kost iedere keer :grrr: :shock: .....ik ben nu even ten einde raad en weet even niet meer wat te doen........mischien eens naar @Sporty in vlijmen rijden.......ben het beu dat er steeds gesleuteld wordt en nu na anderhalf jaar nog geen verbetring is,zelf voor ander tankje gezorgd........
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Nou goed nieuws de motorzaak gaat kijken of er bij het plaatsen van de andere olietank iets fout is gegaan,en als dat zo is is alles kosteloos uiteraard :D ...hij wil natuurlijk niet dat hij een slechte naam krijgt en vind het heel erg vervelend,zaterdag had hij het te druk en vanmorgen belde hij me......vanavond breng ik hem erheen ..
nou fingers crossed dat het nu eindelijk eens opgelost wordt dat olie probleem,loop ik al vanaf 2017 mee :(
en dat het niet aan de motor ligt of weer veel geld gaat kosten.......want wordt er langzaam aan een beetje moedeloos van....
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door MoneyFor »

We duimen mee Karin !
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Nou wat een service,ondanks dat het dus een ander probleem is heeft hij het zolang gratis voor me opgelost...
IMG-20190405-WA0005.jpeg
Zal proberen juist uit te leggen er loopt een ontluchtingsslang vanuit de primairekast en die liep eerst dus tot onder mijn olietankje...hij heeft hem nu langer gemaakt,probleem is dus gevonden en zeer waarschijnlijk een keering of pakking bij krukas, daarvoor moet primaire kast etc los....
Eerst gewoon kijken of nu de slang langer is hij nog veel lekt,zo ja dan moet hij gemaakt worden...zondag dus testrit....
Ben zo blij dat we eindelijk weten waar het vanaf komt had dus helemaal niks met mijn olietankje te maken...
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Hoi Karin,

Hopelijk opgelost met de langere darm op de primary ontluchting, normaal steek je die in het frame achter het olie tankje.
Ook een mooie oplossing is een filtertje op de ontluchting darm i.p.v. het frame, dat filtertje houd dan de eventuele olie
tegen.

Maar zit er niet gewoon teveel olie in de primary zou ik me dan de vraag eerst stellen hoor, alvorens naar die pakkingen te kijken
want dat lijkt me niet de oorzaak maar tja wie ben ik die een pro zijn mening zou tegen spreken :)

Doe de derby cover er eens af anders en kijk tot waar je olie zit, die mag maximaal tot aan de onderzijde van je koppelingsplaten
zitten. Afhankelijk van welke pakking je hebt zitten kan je ze stuk maken met de derby te verwijderen, hou daar dus rekening mee
want anders haal je die het beste in reserve als je direct terug wil rijden na het nakijken.

Hier een filmpje van DELBOY , vanaf een minuut of 8 kan je kijken, dan begint die over het belangrijkste voor jou.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Filmpje van je bekeken @MoneyFor zo deed ik versnellingsbak olie erin en koppeling stellen achter die veer(niet hrlemaal afgekeken eerlijk gezegd).
Maar probleem bij mij is dat er twee oliën zich mengen....
Gisteren 157 km gereden en hij lekt nog steeds...
Dus vandaag is hij wederom naar de garage vertrokken om te zien of het de keering of pakking bij krukas is en hopelijk is mijn krukas zelf nog wel goed.....🙏pray for the best ,en hopelijk niet te duur ..
Hij moet nu onderhand gewoon goed zijn,vooral omdat we in juni naar Duitsland en juli naar Kroatië gaan....en ik eind april naar sas van gent en mei naar son en juni ladies on harleys...dus wacht niks meer af...maken die hap😉
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Inderdaad als je die leuke agenda hebt kan je beter op zeker spelen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door Roland- »

Ik zag je motor nog staan afgelopen maandag bij open dag van A3 motoren. Betekend dat dat je het lek hebt opgelost?
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Hij is weer terug geweest en de keering was inderdaad kapot,maar toch blijft er wat lekken uit de slang, maar aangezien hij nog smerig was,heb ik hem gisteren maar eens gewassen......en ga ik hem maar in de gaten houden,eerst merkte je dat natuurlijk niet zo dat lekken,omdat die slang onder olietankje zat , en eerst eens kijken of het niet minder wordt,kan ook zijn van teveel olie in het begin toch........ ;) ,heb besloten om me er even niet meer te druk om te maken,omdat er hier thuis stroomprobleem en nieuwe vloer die niet goed is gelegd etc problemen genoeg zijn...........om gek van te worden,maar doen we lekker niet :) ...dus ik ga gewoon rijden,ik rij er tenslotte zo al bijna zon 15000 km mee ,want hij lekt al vanaf het begin hahahahaha.. :girlwave: ..

painting is mooi geworden he,........
Never Give Up💀😁
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 06 apr 2019 08:32 Hoi Karin,

Hopelijk opgelost met de langere darm op de primary ontluchting, normaal steek je die in het frame achter het olie tankje.
Ook een mooie oplossing is een filtertje op de ontluchting darm i.p.v. het frame, dat filtertje houd dan de eventuele olie
tegen.

Maar zit er niet gewoon teveel olie in de primary zou ik me dan de vraag eerst stellen hoor, alvorens naar die pakkingen te kijken
want dat lijkt me niet de oorzaak maar tja wie ben ik die een pro zijn mening zou tegen spreken :)

Doe de derby cover er eens af anders en kijk tot waar je olie zit, die mag maximaal tot aan de onderzijde van je koppelingsplaten
zitten. Afhankelijk van welke pakking je hebt zitten kan je ze stuk maken met de derby te verwijderen, hou daar dus rekening mee
want anders haal je die het beste in reserve als je direct terug wil rijden na het nakijken.

Hier een filmpje van DELBOY , vanaf een minuut of 8 kan je kijken, dan begint die over het belangrijkste voor jou.
Lijkt me sterk dat je teveel olie in de primair zou doen. Je koopt de olie van Eurol (chain en gearbox heet die uit mijn hoofd) voor Harley in flesjes van 1L. En dat moet er ook precies in, bij die van mij althans. Tenzij dat bij een 1200 anders is?

En ook al zou je om wat voor reden dan ook iets te veel olie in doen maakt dat ook nog niet zoveel uit denk ik. Is meer dat als je de derby cover er vanaf zou pakken de olie over de rand zou lopen wat natuurlijk niet handig is, maar niet schadelijk als hij dicht is.

Maar je zou uiteraard de olie van de primair/versnellingsbak even kunnen aflaten om te zien hoeveel eruit komt. Dan weet je zeker of dat niet het probleem is.
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: kaatjes bike en leven....

Ongelezen bericht door Johan m »

Roland- schreef: 24 apr 2019 13:04
MoneyFor schreef: 06 apr 2019 08:32 Hoi Karin,

Hopelijk opgelost met de langere darm op de primary ontluchting, normaal steek je die in het frame achter het olie tankje.
Ook een mooie oplossing is een filtertje op de ontluchting darm i.p.v. het frame, dat filtertje houd dan de eventuele olie
tegen.

Maar zit er niet gewoon teveel olie in de primary zou ik me dan de vraag eerst stellen hoor, alvorens naar die pakkingen te kijken
want dat lijkt me niet de oorzaak maar tja wie ben ik die een pro zijn mening zou tegen spreken :)

Doe de derby cover er eens af anders en kijk tot waar je olie zit, die mag maximaal tot aan de onderzijde van je koppelingsplaten
zitten. Afhankelijk van welke pakking je hebt zitten kan je ze stuk maken met de derby te verwijderen, hou daar dus rekening mee
want anders haal je die het beste in reserve als je direct terug wil rijden na het nakijken.

Hier een filmpje van DELBOY , vanaf een minuut of 8 kan je kijken, dan begint die over het belangrijkste voor jou.
Lijkt me sterk dat je teveel olie in de primair zou doen. Je koopt de olie van Eurol (chain en gearbox heet die uit mijn hoofd) voor Harley in flesjes van 1L. En dat moet er ook precies in, bij die van mij althans. Tenzij dat bij een 1200 anders is?

En ook al zou je om wat voor reden dan ook iets te veel olie in doen maakt dat ook nog niet zoveel uit denk ik. Is meer dat als je de derby cover er vanaf zou pakken de olie over de rand zou lopen wat natuurlijk niet handig is, maar niet schadelijk als hij dicht is.

Maar je zou uiteraard de olie van de primair/versnellingsbak even kunnen aflaten om te zien hoeveel eruit komt. Dan weet je zeker of dat niet het probleem is.
Het gaat niet over te veel vullen, maar om een kapotte krukaskeerring.
Dan loopt er motorolie in de primair en kan het niveau zover stijgen dat hij olie uit de ontluchting blaast.
Plaats reactie