Alarm in transport modus zetten

Handleidingen voor reparaties en ander werk aan de motor.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Alarm in transport modus zetten

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wil je het alarm tijdelijk even uitschakelen, volg dan onderstaande instructies ( staat normaal ook in je handleiding )

Binnen de 10sec na het afzetten van de RUN knop / motor, zowel de linker als rechter pinkerknop induwen, dus tegelijkertijd !
het linker en rechter lampje van je pinkers in je dashbord licht dan even op.

Op deze manier zet je het alarm in transportmodus en zal het niet afgaan bij het verplaatsen van je motor. Na het uitvoeren van
deze handeling ga je nog wel het signaal horen en de pinkers lichten op alsof het het aanstaat maar het zal niet meer afgaan tot
je terug de RUN knop hebt ingeduwd.

Wil je dan opnieuw dat het uitstaat terug de beschreven handeling uitvoeren, dus telkens na het rijden of contact te hebben opgezet
moet je het opnieuw doen als je het wil uitschakelen.

Wil je testen of je het goed hebt gedaan, nou dat is heel eenvoudig na het horen van het signaal gewoon je motor even verplaatsen
en je zal zien dat er niets meer gebeurd.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Alarm in transport modus zetten

Ongelezen bericht door EasyWim »

Hartelijk dank, dat is precies wat ik wilde weten. Ik heb het uitgeprobeerd, het werkte prima.

Ik heb het inmiddels gevonden in de handleiding (Sportster modellen 2014) op blz 91. Het staat onder TRANSPORTMODUS. Er staat dat je 5 seconden de tijd hebt om de linker en rechter richtingaanwijzerschakelaars in te drukken i.p.v. 10 seconden maar verder inderdaad hetzelfde verhaal.

Bovenstaande kan trouwens alleen als de afstandbediening in de buurt is. Zo niet, dan heb je de PIN nodig. Hert wordt mij steeds duidelijker :thumbsup:
rotboer
100-199
100-199
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2016 20:20
Locatie: rijssen
Has thanked: 144 times
Been thanked: 49 times

Re: Alarm in transport modus zetten

Ongelezen bericht door rotboer »

En de accu kan je dr gewoon uithalen als je de motor op contact laat staan,wel met dat alarmding bij je.

Toegevoegd in 2 minuten 14 secondes:
EasyWim schreef: 19 okt 2019 20:57 Hartelijk dank, dat is precies wat ik wilde weten. Ik heb het uitgeprobeerd, het werkte prima.

Ik heb het inmiddels gevonden in de handleiding (Sportster modellen 2014) op blz 91. Het staat onder TRANSPORTMODUS. Er staat dat je 5 seconden de tijd hebt om de linker en rechter richtingaanwijzerschakelaars in te drukken i.p.v. 10 seconden maar verder inderdaad hetzelfde verhaal.

Bovenstaande kan trouwens alleen als de afstandbediening in de buurt is. Zo niet, dan heb je de PIN nodig. Hert wordt mij steeds duidelijker :thumbsup:
Hoe kom je aan die pin?
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Alarm in transport modus zetten

Ongelezen bericht door EasyWim »

rotboer schreef: 20 okt 2019 08:07 En de accu kan je dr gewoon uithalen als je de motor op contact laat staan,wel met dat alarmding bij je.
Ik had gisteren de accu proberen te verwijderen terwijl ik alleen de transportmodus had ingeschakeld zoals boven beschreven (linker en rechter knipperlicht tegelijk). Toen ik de hoofdzekering eruit trok ging alsnog het alarm loeien. Ik heb toen alsnog de procedure gevolgd die elders op het forum beschreven staat namelijk de motorschakelaar op RUN zetten (terwijl de afstandbediening dichtbij is) en dan de hoofdzekering trekken. En dat ging wel goed.
Hoe kom je aan die pin?
Er staat in de handleiding een uitgebreid stuk over de PIN code. Toen ik de motor 2e hands kocht stond de PIN met pen ergens in de handleiding genoteerd.
Als je een PIN wilt kiezen (om de motor bijvoorbeeld te kunnen starten zonder afstandbediening in de buurt):

1. kies een 5 cijferige PIN
2. afstandbediening in de buurt, motorschakelaar op RUN zetten
3. Nu motorschakelaar UIT - AAN - UIT - AAN
4. druk 2x op linker richtingschakelaar
5. druk 1x op de rechter richtingschakelaar
6. net zolang de linker richtingschakelaar indrukken tot het eerste gekozen PIN cijfer in het display staat
7. druk 1x op de rechter richtingschakelaar
8. herhaal stappen 6 en 7 net zolang tot alle 5 de cijfers zijn gekozen
9. als het 5e cijfer juist in beeld staat eindig je wederom met de rechter richtingschakelaar en nu de motorschakelaar op OFF zetten

De nieuwe PIN is nu opgeslagen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Alarm in transport modus zetten

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wat ik omschrijf is de "transport modus" en dient niet om zekeringen of batterij te verwijderen want dat is sabotage :lol: en gaat het alarm
uiteraard afgaan zoals je hebt gemerkt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
rotboer
100-199
100-199
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2016 20:20
Locatie: rijssen
Has thanked: 144 times
Been thanked: 49 times

Re: Alarm in transport modus zetten

Ongelezen bericht door rotboer »

MoneyFor schreef: 20 okt 2019 17:45 Wat ik omschrijf is de "transport modus" en dient niet om zekeringen of batterij te verwijderen want dat is sabotage :lol: en gaat het alarm
uiteraard afgaan zoals je hebt gemerkt.
Nuttige how to dit!!!!
Plaats reactie