Je maakt nog eens wat mee. Ik heb heel wat motoren gekocht en dat ging bijna altijd goed. Maar deze keer niet. Een verhaal om van te leren. Ik zal het kort houden want anders is het niet duidelijk.
Ik verkocht mijn Sportster en ging iets anders kopen. Kwam in België terecht waar een Nederlander woont die zijn Nederlandse privémotor verkocht. Deed netjes een aanbetaling en zou de motor drie dagen later in Eindhoven ophalen. Iets kriebelde in mijn onderbuik dus de volgende dag maar eens op internet op zoek naar de verkoper Ad Devlugge, woonachtig in Neerpelt. Niets over te vinden. Na flink wat zoeken bleek Adje eigenaar te zijn van Groenen Motoren in Luyksgestel. Bekend om de schademotoren maar opgeheven in 2015. Daarvoor had hij MOTORCENTRUM EINDHOVEN. Bekend om de verkoop van 70 gestolen motoren. Met die gegevens maar contact met Ad opgenomen en gevraagd of ik een bewijs kon krijgen dat het geen sloop- of schademotor was en dat de kilometerstand de juiste is. Leek mij niet onredelijk maar daar ging hij niet op in en eiste de rest van de betaling. Ik weigerde de motor op te halen zonder de juiste papieren erbij. Hij heeft de motor toen op 2eHands in belgië gezet en verkocht. Weg is mijn aanbetaling en de motor. Maar soms moet je slikken en ik heb geen tien grote mannen van een motorclub in de buurt wonen.
Wat hebben we geleerd.