Mijn eerste indrukken
Geplaatst: 17 mar 2017 22:39
Gisteren (donderdag 16 maart) was het dan zo ver. Via een spoedaanvraag was ik in een mum van tijd in het bezit van mijn rijbewijs. En kon het feest beginnen. Wat een ervaring! Bevrijd van de wil van de instructeur (die het overigens geweldig gedaan heeft!) geheel op eigen kracht op de Harley. Wat een verschil met de lesmotor. Geen venijnig gezoem bij 9000 toeren maar een gezapig gebrom bij 2500 toeren, een prettige vibratie (....), de vorstelijke zit en een waanzinnig weggedrag in de bochten. En gewoon een richtingaanwijzer bediening links en rechts met automatische afslag. Ik heb zo'n beetje de hele dag gereden, het was ook prachtig weer. Harleypleats in Exmorra en Last Rebel in St. Annaparochie. De eerste tank zit er op.
Vandaag weer grote plannen maar bij wegrijden ontdek ik een lege voorband. Schroef in de band. Na oppompen bleef de band hard, dus maar naar een bandenbedrijf gereden (zelfde waar ik de nieuwe voorband had gekocht). Moest volgens hun een nieuwe buiten- en binnenband om. Want een buitenband repareren kon niet. Dat ging mij wat ver. Dus een second opinion bij een plaatselijke HD-reparateur. En volgens hem was een nieuwe binnenband voldoende. Na loshalen van de buitenband was ter plaatse van de schroef eigenlijk geen beschadiging te zien. Alleen het uiterste puntje van de schroef had de binnenband lek gemaakt. Dat was dus een meevaller.
Nog wat in de directe omgeving rond gereden maar toen begon het reeds licht te regenen. Maar even zien wat er het weekend nog van komt (zondag een oldtimermotorbeurs in Leek).
Zoals gezegd, een opvallend goed rijgedrag in de bochten als ik dat vergelijk met de lesmotor (Yamaha 400 ZX oid geloof ik....). De Harley nodigt uit om de bochten wat spannender te maken. Het schakelen voelt als het roeren in een pot stroop en dat vind ik prettiger dan het directe karakter van de lesmotor. En wat een geluid als je het gas opendraait. Het overtreft ruimschoots wat ik er van verwacht had .
Vandaag weer grote plannen maar bij wegrijden ontdek ik een lege voorband. Schroef in de band. Na oppompen bleef de band hard, dus maar naar een bandenbedrijf gereden (zelfde waar ik de nieuwe voorband had gekocht). Moest volgens hun een nieuwe buiten- en binnenband om. Want een buitenband repareren kon niet. Dat ging mij wat ver. Dus een second opinion bij een plaatselijke HD-reparateur. En volgens hem was een nieuwe binnenband voldoende. Na loshalen van de buitenband was ter plaatse van de schroef eigenlijk geen beschadiging te zien. Alleen het uiterste puntje van de schroef had de binnenband lek gemaakt. Dat was dus een meevaller.
Nog wat in de directe omgeving rond gereden maar toen begon het reeds licht te regenen. Maar even zien wat er het weekend nog van komt (zondag een oldtimermotorbeurs in Leek).
Zoals gezegd, een opvallend goed rijgedrag in de bochten als ik dat vergelijk met de lesmotor (Yamaha 400 ZX oid geloof ik....). De Harley nodigt uit om de bochten wat spannender te maken. Het schakelen voelt als het roeren in een pot stroop en dat vind ik prettiger dan het directe karakter van de lesmotor. En wat een geluid als je het gas opendraait. Het overtreft ruimschoots wat ik er van verwacht had .