Peter57

De FOTOGALERIJ en de persoonlijke verhalen van de leden!
Peter57

Peter57

Ongelezen bericht door Peter57 »

In 1978 kocht ik mijn eerste motor. Een mooie blauwe Yamaha XS650. In 1979 verkocht ik deze weer aan mijn oudere broer die ook wel zin kreeg in motorrijden. In die tijd had je rijbewijs een beperkte geldigheid. Als je deze niet tijdig liet vernieuwen verviel de geldigheid van het document na een maand. Twee jaar duurde het voordat ik in de gaten had dat al twee mijn rijbewijzen, auto en motor, verlopen waren. Niet langer in het bezit van een motor heb ik mijn BE-rijbewijs opnieuw gehaald en geen moeite gedaan om ook nog mijn motorexamen af te leggen. Tot zes jaar terug mijn oudste zoon dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om motor te gaan rijden. Aangezien al mijn broers, 3 en 2 van hun vrouwen ook motorrijden heb ik hem daarheen gestuurd en gezegd; " ga het eerst maar ervaren, achterop". Na een prachtige tocht met familie en vrienden m/v was hij verkocht. Hij ging ook motorrijden! Hij nam zijn lessen bij de rijschool van Kees vd Haven. Op een goed moment bracht ik hem naar de les. Al snel raakte ik aan de praat met de instructeur. Om een lang verhaal iets in te korten, ik kreeg de kans om ook eens een rondje te rijden na ruim 30 jaar niet op een motor gezeten te hebben. Na een heel kort rondje van nog geen 5 minuten zegt de instructeur; "zullen we het maar aanvragen?" "ik geloof niet dat je zolang niet gereden hebt, het gaat zo mooi soepel". Tja verkocht dus. Mijn zoon slaagde in 1 x, ik heb toch nog 2 x over de theorie moeten doen. Mijn broers stelden, geheel belangeloos hun motoren, allemaal HD's, beschikbaar om het plezier te ervaren van lekker toeren. Zoonlief kocht een mooie BUELL 25th Anniversery, ja en ik dan?? Nou dat is na wikken en wegen een nieuwe Sportster XL1200 V "72" Black Denim geworden. In het 1e jaar, 2012, reed ik mij de korsten op de kont >12.000Km. Inmiddels is het wat minder, de teller staat nu op >24.000Km waarvan iedere kilometer genoten is. Solo of met mijn broers, schoonzussen, zoon en andere vrienden en vriendinnen, Nederland, België, Duitsland, Engeland, HEERLIJK!
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Peter57

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Welkom Peter op het forum!!!
Nog even de fotootjes sturen en ik plaats ze erbij ;) !!
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Peter57

Ongelezen bericht door charlesb52 »

En de bijbehorende foto's:
p1.png
p1.png (471.32 KiB) 6394 keer bekeken
p2.png
p2.png (653.64 KiB) 6394 keer bekeken
p3.png
p3.png (912.6 KiB) 6394 keer bekeken
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Peter57

Ongelezen bericht door Peke »

Mooi een 72.

Welkom hier
Gebruikersavatar
Kees
200-349
200-349
Berichten: 345
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:49
Locatie: West Brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: Peter57

Ongelezen bericht door Kees »

Welkom bij SON!
Plaats reactie