Ook maar even voorstellen.

De FOTOGALERIJ en de persoonlijke verhalen van de leden!
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Dorski »

Ik zie veel nieuwe leden zich hier voorstellen. En alhoewel ik al heel lang mee lees hier op het forum heb ik me pas sinds kort aangemeld als lid.
Dit omdat ik technisch gezien nog geen sportster owner ben.
Mijn sportster is besteld en is gisteren op de boot gezet, dus ik moet nog even geduld hebben.

Nou hieronder dan maar even een kort (eigenlijk lang)voorstelrondje.
Ik ben Andor, 45 jaar, woonachtig in Brabant.
Ik ben, zoals ze ( en ik het zelf vroeger noemde) een heropstappende 40-er.
Vanaf mijn 18e rijd ik officieel motor met een hele waslijst aan verschillende motors van crossmotors, racers, streetfighter tot PD. Ooit begonnen als een echte diehard, door weer en wind en zo’n 50k per jaar. Maar zoals bij zo vele, komt eerst de leaseauto, dus woonwerk verkeer valt weg. Vervolgens komen er kinderen, dus dan blijft nog het weekend over en uiteindelijk studeren naast het werken dan blijft er geen motorrijtijd meer over.
Nu een aantal jaar later en de kids zijn wat groter begon het weer te kriebelen. In eerste instantie dacht ik aan een supermotard, maar de regels (het befaamde artikel 5) zijn niet meer zoals ze 35 jaar geleden waren, dus ik zocht iets waar je wat rustiger op rond kan rijden. Daarbij had ik de voorkeur voor een luchtgekoelde motor waar zelf nog een hoop aan te doen is. Mijn vader adviseerde mij een BMW 2V en daar heb ik ook nog serieus naar gekeken, maar dat was het toch niet echt.
Uiteindelijk is mijn keuze op een Sportster Iron 883 gevallen. De reden is dat dit een luchtgekoeld blok is, waar heel veel zelf aan te doen is en ik geen fan ben van chroom.
Zodra ik foto’s heb zal ik ze posten.

Aangezien ik al eventjes niet heb gereden en al helemaal weinig ervaring heb met Harley heb ik best wel wat vragen en verwacht ik dat ik in de toekomst nog meer vragen zal hebben. Hopelijk kan ik ze hier beantwoord krijgen.

Ik weet niet of dit het juiste topic is om vragen te stellen, maar als het niet zo is dan hoor ik het wel van de mods.

Heeft iemand een tip voor de verzekering? Ik wil de motor tegen diefstal verzekeren en dan bij voorkeur zonder beperkende voorwaardes van een motorslot. Aangezien ik al heel lang geen eigen voertuig meer rij heb ik geen schade vrije jaren.

Swingarmbag. Ik zou graag zo’n lederen tas aan de zijkant van de motor willen om wat spullen op te kunnen bergen. Op termijn zullen er ook duo voetsteunen op komen. Zijn er tassen die in combinatie met duo voetsteunen gemonteerd kunnen worden?

Wellicht tot snel.
Erik
50-99
50-99
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 sep 2015 19:45
Locatie: brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 63 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Erik »

Hoi, welkom ik heb een tas gekocht bij bad ass, maken tassen op maat
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Peke »

Welkom bij SON

Een tas waar je de voetstuk kan gebruiken is lastig maar er zijn wel mogelijkheden om ze te verlengen.

Bel Kees de Zeeuw eens over je verzekering
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door charlesb52 »

En Kees de Zeeuw zeggen dat je van de SON bent; zo houden we vrienden/sponsoren!!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Andor :welcome: bij SON
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Siegfriedson
100-199
100-199
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 sep 2015 09:18
Locatie: Loosduinen
Has thanked: 35 times
Been thanked: 113 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Siegfriedson »

Welkom bij de SON Familie.
Vwb de swingarm tas, ik heb deze vorig jaar besteld bij motortassenshop.nl
Hij is smaller en je houdt gewoon je duosteunen. Er is toch genoeg ruimte voor een slot en evt wat gereedschap.
De afgebeelde heeft 2 sluitriemen, die van mij maar 1, maar dat vind ik zelf alleen maar makkelijker.
E3FAD28D-051C-4454-B467-B5BD44015CA5.jpeg
Gebruikersavatar
Kees
200-349
200-349
Berichten: 345
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:49
Locatie: West Brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Kees »

Welkom bij SON.
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Dorski »

Erik schreef: 06 aug 2020 22:14 Hoi, welkom ik heb een tas gekocht bij bad ass, maken tassen op maat
Thnx, ik zie dat ze in strijen zitten, dat is gelukkig niet zo ver weg. Ik zal binnenkort eens langsgaan.

Toegevoegd in 2 minuten 48 secondes:
Peke schreef: 06 aug 2020 23:12 Welkom bij SON

Een tas waar je de voetstuk kan gebruiken is lastig maar er zijn wel mogelijkheden om ze te verlengen.

Bel Kees de Zeeuw eens over je verzekering
Is er ergens een howto voor het verlengen van je voetsteun. Heeft iemand daar plaatjes van?

Al even op de site bij Kees gekeken en zie toch een verplichting van een slot en zelfs van een slot in mij garage. Ik check nog even of er ook verzekeringen zijn zonder deze eisen.

Toegevoegd in 30 secondes:
Siegfriedson schreef: 07 aug 2020 11:57 Welkom bij de SON Familie.
Vwb de swingarm tas, ik heb deze vorig jaar besteld bij motortassenshop.nl
Hij is smaller en je houdt gewoon je duosteunen. Er is toch genoeg ruimte voor een slot en evt wat gereedschap.
De afgebeelde heeft 2 sluitriemen, die van mij maar 1, maar dat vind ik zelf alleen maar makkelijker.
E3FAD28D-051C-4454-B467-B5BD44015CA5.jpeg
Goede tip, neem ik mee in mijnoverweging
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Peke »

Vraag me dan af waarom je geen slot wil plaatsen
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Dorski »

Peke schreef: 08 aug 2020 19:12 Vraag me dan af waarom je geen slot wil plaatsen
Het gaat er niet om dat ik geen slot wil plaatsen, maar dit soort voorwaarden beperken de vrijheid.
Laatst namelijk een stukje gelezen van iemand die zijn mountainbike verzekerd tegen diefstal had en hem met een goed gekeurd slot op slot had gezet. Echter ergens hanteert de verzekeringsmaatschappij een art lijst en bij het afsluiten van de verzekering stond dit slot op de lijst, maar deze lijst wordt regelmatig geupdate en op de nieuw lijst stond dit slot niet.
En je raadt het al zijn mtb werd gejat en hij kreeg niets uitbetaald.

Verder vind ik het raar dat ik de motor in mijn garage aan een muur moet bevestigen. Ik heb een inpandige garage met alarm, dus veel veiliger wordt het niet.

Kijk als er geen verzekeringen zijn die dit niet verplichten dan heb ik geen keus, maar als ik de keuze heb dan kies ik de verzekering met de minste beperkende voorwaardes.
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Peke »

Bij Kees de Zeeuw hoef je m niet aan de want te bevestigen je koopt een goed schijfslot met aantal sterren en je zet m op stuurslot.
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Ook maar even voorstellen.

Ongelezen bericht door Dorski »

Peke schreef: 08 aug 2020 22:38 Bij Kees de Zeeuw hoef je m niet aan de want te bevestigen je koopt een goed schijfslot met aantal sterren en je zet m op stuurslot.
Dat isin oeder geval al goed nieuws :thumbsup:
Plaats reactie