Aantal db's op kenteken

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Aantal db's op kenteken

Ongelezen bericht door concierge1993 »

Er viel mij iets op!

Bij mij op het kenteken staat er geregistreerd:

-Geluidsniveau stationair: 89 dB(A)
-Geluidsniveau toerental motor: 1950 min-1

Mijn motor is van 2007 en is in 2010 ingevoerd, waarschijnlijk van Amerika?

Bij een kennis van mij staat er het volgende:

-Geluidsniveau stationair: 96 dB(A)
-Geluidsniveau toerental motor: 2850 min-1

Dit is een forty-eight van 2017 en nederlands
Online had ik ook 2 exact dezelfde als mijn motor gevonden met deze laatste waardes op kenteken.

Nu weet ik niet goed wat ik mij moet voorstellen bij dat toerental, hangt hier een wettelijk vast gelegd aantal db's aan vast?
Maar goed, er zit bij het stationair een verschil van 7 dB! Dat is een wereld van verschil en belooft niet veel goeds. :shock:
Zelfs met standaard uitlaten ben ik bang dat ik de 89 dB nooit ga halen.

Hoe kan dit?
en wat hebben jullie op kenteken?
Gang is alles, remmen is angst
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Aantal db's op kenteken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Momenteel alleen in Oostenrijk van belang, met wat op je kentekenbewijs staat zit je normaal goed. Ik dacht dat het daar 95db stationair de regel was nu,
met stationair wordt bedoeld tegen (ik dacht) de helft van het maximale toerental wat je motor doet. Laat ons zeggen normaal max 5000 toeren dan wordt
gemeten bij 2500. Maar er is een afwijking op deze regel maar weet ik niet uit m'n hoofd, voor mij wel geen probleem ik kom daar toch niet ;)

Maar waar rook is, is vuur en andere landen zullen deze zever wel eens gaan overnemen vrees ik, zelfde verhaal met de keuring in BE vanaf 2022.


HIER staat wat meer uitleg over Oostenrijk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Aantal db's op kenteken

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Momenteel alleen in Oostenrijk van belang, met wat op je kentekenbewijs staat zit je normaal goed. Ik dacht dat het daar 95db stationair de regel was nu,
Nou dan ga maar allemaal je uitlaten veranderen!!!!
Ik heb mijn motor weer verkocht,niet meer verantwoord om zelf te rijden en teveel pijn zonder nekkraag om.
Nu hadden we dus onze 2 motors ingeruild en een Fatboy uit 2005 gekocht,en omdat we de uitlaten van V&H te luid vonden en we een nachtje naar duitsland wilde gaan lekker rijden en uit proberen.
Had ik een B&B in Monschau in Duitsland geboekt,net over de grens met België ...dat durfde we wel aan.
Rijden we zondag terug ,stond een motorrijder bij tankstation ik knik nog,komt hij langs ons staan ,politie meekomen...
hoppa uitlaatcontrole.......nee dacht ik weekend is al begonnen met accu die van motor kapot was,netjes en meteen door A3 motoren opgelost ,bleek daarna ook nog dat dieven de katalysator hadden weggehaald van onze Prius...
Dus dat vertelde ik aan ome agent,we hebben andere uitlaten besteld(is ook zo) en hadden verwacht in Duitsland hiervoor aangehouden te worden......
Gelukkig mochten we zo gaan omdat we konden aantonen dat hij pas op kenteken stond...
Maar ze kijken dus naar wat op je kenteken staat,bij die van ons is dat 90...en ome agent zei al,die van jullie zal boven de 100 uitkomen nu dus die boeten komt ruim over de 400 euro anders.....pffff
En je moet paar keer gas geven terwijl die microfoon erachter staat.
Dat was in Wittem ,toen wij wegreden kwam er een groep harleys aan die wilde slim erlangs rijden maar werden ook staande gehouden..
Zie foto achterin zijn ze meting aan het doen.
20200628_120859.jpg
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Aantal db's op kenteken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wat een pech heb je weer gehad Karin, maar gelukkig geen boete :) .... enne mooie FatBoy :thumbs:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Aantal db's op kenteken

Ongelezen bericht door concierge1993 »

MoneyFor schreef: 30 jun 2020 16:36 Momenteel alleen in Oostenrijk van belang, met wat op je kentekenbewijs staat zit je normaal goed. Ik dacht dat het daar 95db stationair de regel was nu,
met stationair wordt bedoeld tegen (ik dacht) de helft van het maximale toerental wat je motor doet. Laat ons zeggen normaal max 5000 toeren dan wordt
gemeten bij 2500. Maar er is een afwijking op deze regel maar weet ik niet uit m'n hoofd, voor mij wel geen probleem ik kom daar toch niet ;)

Maar waar rook is, is vuur en andere landen zullen deze zever wel eens gaan overnemen vrees ik, zelfde verhaal met de keuring in BE vanaf 2022.


HIER staat wat meer uitleg over Oostenrijk.
Als ik standaard uitlaten erop heb wel, dat is nu niet het geval. Ik heb er Vance & Hines short shots opzitten.. Ben nog opzoek naar originele uitlaten of een andere oplossing.

Dat van de helft van het toeren bereik, heeft dat niet betrekking tot: 'Geluidsniveau toerental motor' op het kenteken bewijs?

Erg zuur dat van Oostenrijk en keuringen in België. Waar rook is, is vuur. Kan je nog eens goed gelijk in hebben. had ergens gelezen dat na aanleiding van Oostenrijk, Zwitserland ook een motie heeft ingediend. Vieselijke ambtenaren zijn het die wat streepjes proberen te halen. Ik hoop dat de storm rond al dit rustiger gaat worden, de wereld word er niet leuker op zo, ook niet beter naar mijn idee.
scheurneusje schreef: 30 jun 2020 19:27
Nou dan ga maar allemaal je uitlaten veranderen!!!!
Ik heb mijn motor weer verkocht,niet meer verantwoord om zelf te rijden en teveel pijn zonder nekkraag om.
Nu hadden we dus onze 2 motors ingeruild en een Fatboy uit 2005 gekocht,en omdat we de uitlaten van V&H te luid vonden en we een nachtje naar duitsland wilde gaan lekker rijden en uit proberen.
Had ik een B&B in Monschau in Duitsland geboekt,net over de grens met België ...dat durfde we wel aan.
Rijden we zondag terug ,stond een motorrijder bij tankstation ik knik nog,komt hij langs ons staan ,politie meekomen...
hoppa uitlaatcontrole.......nee dacht ik weekend is al begonnen met accu die van motor kapot was,netjes en meteen door A3 motoren opgelost ,bleek daarna ook nog dat dieven de katalysator hadden weggehaald van onze Prius...
Dus dat vertelde ik aan ome agent,we hebben andere uitlaten besteld(is ook zo) en hadden verwacht in Duitsland hiervoor aangehouden te worden......
Gelukkig mochten we zo gaan omdat we konden aantonen dat hij pas op kenteken stond...
Maar ze kijken dus naar wat op je kenteken staat,bij die van ons is dat 90...en ome agent zei al,die van jullie zal boven de 100 uitkomen nu dus die boeten komt ruim over de 400 euro anders.....pffff
En je moet paar keer gas geven terwijl die microfoon erachter staat.
Dat was in Wittem ,toen wij wegreden kwam er een groep harleys aan die wilde slim erlangs rijden maar werden ook staande gehouden..
Zie foto achterin zijn ze meting aan het doen.
20200628_120859.jpg
Poeh op het nippertje, gelukkig was meneer de agent goed gezind . Nou dat is fijn van die dieven, zij hebben 20 euro verdiend en jij zit met een hoop ellende... hoe verzinnen ze het.

Die van mij zal ook zeker boven de 100 dB uitkomen met de V&H denk ik zo. Paar keer gas geven? hoe zit dat dan met het toerental?

Mooi zo een fatboy! zoiets zie ook wel zitten in de toekomst.
Gang is alles, remmen is angst
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Aantal db's op kenteken

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Ja geen idee hoe dat zit met dat gas geven,wij hoefde dat dus niet te doen,anders moesten we betalen zei die lieve ome agent...

Maar zover ik kon zien bij die racer meten ze eerst gewoon stationair,en daarna moest hij een paar keer naar leek zijn gashendel helemaal open draaien.....

Ben blij als onze nieuwe uitlaten binnen zijn,zo niet meer fijn rijden nee,ook met routes maken vort ellende saurerland mag je bepaalde wegen of niet meer in,of het is voor motorrijders eenrichtingsverkeer geworden..
En zo op meer plekken...

Even offtopic sorry charles ;)
Nou en die dieven grrrr als ik ze te pakken zou krijgen,belde verzekering expert gisteren op en betwiste of de deuk aan de zijkant wel van hetzelfde schadegeval is,werd me toch niet even boos,nou zeg net of we liegen....
ik zeg en trouwens we zijn toch allrisk verzekerd dus waarom zoude we liegen,hoort bij deze schade zei man van takelwagen ook al,hebben krik verkeerd geplaatst zag hij vaker.. :shock:
goed hij ging het indienen als 2 aparte schades en dan moest verzekering maar beslissen en hoorde er nog van :twisted:

Kreeg ik gisterenavond een mail met dit erin:

Van de verzekeringsmaatschappij ontvingen wij het bericht dat zij de bevindingen van de reparateur afwachten.

Zij melden ook dat op de katalysator van de auto wordt afgeschreven en dat er mogelijk daardoor een deel voor uw eigen rekening gaat komen.

Zodra wij meer informatie of berichten van de maatschappij ontvangen, zullen wij u daarover informeren.

Heb meteen een mail gestuurd dat ik het belachelijk vind dat ik allrisk verzekerd ben en dan nog zelf bij zou moeten betalen,waarom verzeker ik me dan allrisk..... :x
En meteen erbij vermeld dat ik weg ga bij deze verzekeraar(ik zit bij een assurantiekantoor)
En dacht zelfs, maar dat niet vermeld ,ga helemaal weg bij dit kantoor stelletje afzetters allemaal...
Grrrrr ben in alle staten :girlstrong:
Ben benieuwd,,afwachten maar .
Wij hebben onze Prius al ingeruild tegen een Kia Rio uit 2013 en wordt omgeruild zodra de Prius klaar is,voor ons geen Prius meer ,alhoewel hij lekker reed..
Eigenlijk toch niet mer normaal dat je voort moet kijken wat is niet diefstal gevoelig etc...
Nou toedeloe :girlwave:
Never Give Up💀😁
Plaats reactie