Eindelijk...

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Eindelijk...

Ongelezen bericht door concierge1993 »

Goedemorgen beste leden

jaja zaterdag 4 uur was het zo ver. Ik stond eigenlijk op het punt om te vertrekken richting een "festival" en mij helemaal lam te zuipen :lol: maar daar kwam het verlossend appje, motor is klaar kom maar halen. Dus schema omgegooid en meteen mijn motor halen natuurlijk. Nieuw voorbandje erop, kleine beurt, koppeling opnieuw gesteld want in de 1 met koppeling in liep die iets vooruit en in de 5 vol gas doorslippen. en waar ik niet voor gevraagd had maar oke, uitlaten 'geprobeerd' te dempen. zaten al db-killers in, maar geen dempwol. dat hebben ze er omheen gewikkeld en er aan het einde een half schotje ingelast. Is iets stiller, maar het geluid vond ik er wat op achteruit gegaan. je hoort tussen de klappen door "blazen" langs die schotjes. Maar goed het risico dat ik problemen krijg is minder dacht ik zo, dus laat maar een zo gaan.
hd ophalen.jpg
Zaterdag meteen een rondje gedaan en overal even langs gegaan om te showen natuurlijk. Wat mij al opviel was dat ik na 1 kilometer ongeveer de motor even deed 'sputteren' niet vooruit wilde gaan, liep niet lekker als ik wilde accelereren. was ook weer zo weg. Na 10 km merkde ik het nog eens, mmm vreemd dit had ik nog niet gehad.

Afgesproken met de schoonvader om zondag even een pakje sjek te gaan halen in Luxemburg. :P Heeerlijk ritje gemaakt: Reijmerstok, Henri-chappele, Eupen, Baraque Michelle, Malmedy, Sank Vith, Luxemburg. Pakje sjek gekocht, vol getankt en weer terug over Spa en even bij het circuit gestopt. Merkte wel dat hoe langer de rit duurde hoe vaker ik moest stoppen :lol: mijn zitvlees is nog niet optimaal. Toen ik thuis was kon ik nog niet meer zitten :lol:
Mag ook wel na een eerste lange rit van +/- 300 km. van 10 uur tot 6 uur
rit pekske toebak.jpg
toebak luxemburg.jpg
Na de eerste keer stoppen zondag viel mij op dat het motor management 2 sec. aanging bij het op contact zitten. Dus een fout code..
Zondag avond uitgelezen aan de kilometer teller. P1009 wrong password en p0154 rear oxyen sensor inactive. Zal wel iets met de uitlaten te maken hebben en ook dat sputteren misschien? Ook de koppeling was niet goed, in de 5 kon ik niet accelereren, koppeling slipte nog door. Naarmate de rit vorderden, hoe erger het werd. Uiteindelijk begon die in de 1 weer een beetje te duwen. Gister morgen, weer 1x sputteren en de koppeling was niet best. Dus meneer de monteur gebeld en alles uitgelegd, kom vanmiddag maar langs.

Moet waarschijnlijk nieuwe koppelingsplaten in, die zullen nu inderdaad wel helemaal gaar zijn. Dat van oxyen sensor ging die wel ff nakijken en uitlezen aan de pc. Dus nu staat de bike weer in reparatie en is het afwachten wat er aan de hand is. Hopelijk valt de rekening mee :shock:
Gang is alles, remmen is angst
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Zadelpijn verdwijnt door de km's ;) , hopelijk snel je bike terug en in perfecte staat deze keer.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door J.P. »

Meteen een beste rit naar Luxemburg, nice!
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door concierge1993 »

jaja, ik heb weer het winnend lot uit de loterij..... :thumbs down:

kreeg vanmiddag telefoon van de monteur, of ik even kon langs komen voor te kijken en te overleggen.

De wel bekende spingplate (grenade plate) is kapot gegaan. Heeft een hele streep na gelaten in het koppelingshuis. Verklaard dus waarom die bleef door duwen in de 1 met de koppeling in, ontkoppelde niet helemaal. Kan nog van geluk spreken dat de losgekomen klinknagels niet meer schade hebben aangericht in de primaire kast.
zie de streep bij de pijltjes
zie de streep bij de pijltjes
koppelingsplaat.jpg
Maar nu zit ik wel met onderdeel kosten van 700 a 800 euro voor origineel, valt zwaar op de maag.
Monteur stelde ook voor, maar staat er niet achter, om de bramen weg te halen uit het koppelingshuis en dan nieuwe koppelingsplaten erin. Ben ik zelf ook niet zo een fan van, zal ook niet lang goed gaan lijkt me. dus dat is geen optie.

Ben nu aan het rond kijken en zoeken voor andere oplossingen om de prijs te drukken.

Heeft iemand ervaring met aftermarket (niet origineel) koppelingshuis?
Of heeft iemand nog een koppelingshuis of complete koppeling liggen voor de verkoop?
Had ook een paar 2de hands koppelingshuizen gezien op ebay, maar zoiets vertrouw ik niet helemaal. Ik heb liever dat ik het een keer fatsoenlijk kan bekijken voordat ik weer andere ellende koop. En ik weet ook niet of ze goed zijn voor mijn model en jaar, of is dit allemaal hetzelfde?
andere ideeën en oplossingen?


Ik wil natuurlijk niet dat het nog eens gebeurt, dus om originele koppelingsplaten terug te zetten lijkt me niet verstandig. Wat is dan het beste om het origineel mee te vervangen?
Gang is alles, remmen is angst
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door Roland- »

Je kan op de site van Boonstra eens kijken of ze iets dergelijks te koop hebben staan in goede staat.
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door concierge1993 »

Roland- schreef: 29 jun 2020 00:31 Je kan op de site van Boonstra eens kijken of ze iets dergelijks te koop hebben staan in goede staat.
Goeie tip, daar staan er 2 op:

https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... 0001050164
https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... 0000560043

maar die zijn van een ander bouwjaar en van een 883, of maakt dat niks uit?
Gang is alles, remmen is angst
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door Peke »

Bij Boonstra zeggen ze dat het niet gaat passen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Persoonlijk zou ik kijken of het huis zodanig is beschadigd dat het niet meer te gebruiken is, uiteindelijk eens dat de groef en braam verwijderd is functioneert dit als voorheen.
Dit doet niets meer dan de platen geleiden en op zijn plaats houden, het is niet dat dit met één "tand" gebeurd maar met meer dan 30, als er daar dan één is die wat minder is
doet niets aan de functionaliteit van het geheel.

Op de foto kan ik het niet zien hoe groot de beschadiging is maar zou dit toch even controleren alvorens te vervangen. Als de bramen weg zijn en je kan de platen manueel
makkelijk heen en weer schuiven weet je dat het goed is.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door concierge1993 »

Peke schreef: 29 jun 2020 18:44 Bij Boonstra zeggen ze dat het niet gaat passen.
Hoe bedoeld u? Ik had met Boonstra gebeld en volgens hun moet het 1 op 1 passen.

Ikzelf had ook wat onderzoek gedaan, via ronnie's parts finder heb ik alle onderdeel nummer vergeleken van mijn motor en het model waar de gebruikte koppeling uit komt. Het enigste verschil er tussen is de drukplaat, 883 heeft een lichtere en een 1200 een zwaardere. Best logies als je er zo over nadenkt.

Op sportsterpedia.com staat het gehele probleem van de koppeling haarfijn beschreven en alsmede ook de oplossingen. In dit hele verhaal word ook bevestigd van wat ik gevonden heb, dat de koppeling vanaf 1991 nagenoeg onveranderd is en dat er sinds 2004 tussen de 883 en de 1200 een verschil in de drukplaat zit. dus die gooien we gewoon om.
MoneyFor schreef: 29 jun 2020 19:05 Persoonlijk zou ik kijken of het huis zodanig is beschadigd dat het niet meer te gebruiken is, uiteindelijk eens dat de groef en braam verwijderd is functioneert dit als voorheen.
Dit doet niets meer dan de platen geleiden en op zijn plaats houden, het is niet dat dit met één "tand" gebeurd maar met meer dan 30, als er daar dan één is die wat minder is
doet niets aan de functionaliteit van het geheel.

Op de foto kan ik het niet zien hoe groot de beschadiging is maar zou dit toch even controleren alvorens te vervangen. Als de bramen weg zijn en je kan de platen manueel
makkelijk heen en weer schuiven weet je dat het goed is.
Bij het buitenste koppelingshuis is er geheel rondom een groef geslepen, op een paar punten best diep. Bij de binnenste is er alleen "onder en boven" 2 a 3 tanden beschadigd, maar ook best diep. Ik heb het niet manueel geprobeerd eigenlijk en voor die 150 euro wat de 2de hands koppeling kost, ga ik ook niet de monteur daar aan laten vijlen en slijpen. Omdat geheel rond een groef is geslepen, lijkt mij de kans best groot dat op dat punt een plaat kan blijven hangen.

Aan de hand van dit en overleg met de monteur heb ik besloten om het te vervangen. Ook komen er brenett koppelingsplaten in, die met extra platen zodat er geen springplate meer is, ben ik tenminste van het gezeik af en kan het niet nog eens gebeuren. :roll:

er komt wel nog een vraag na boven, zal de standaard drukplaat van een 1200 voldoende zijn voor de brenett koppelingsplaten set?

heren bedankt voor jullie reactie's
Gang is alles, remmen is angst
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door Peke »

Oke. Ik had contact gehad? verschillende jongens die daar werken ken ik goed en 1 daarvan zit in hetzelfde voetbal team dan ik.

Als je telefonisch contact hebt gehad dan zal dat voldoende zijn. Als het dan niet past kun je het vast retour doen. Zou daar nog even naar informeren.
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door concierge1993 »

Peke schreef: 30 jun 2020 16:19 Oke. Ik had contact gehad? verschillende jongens die daar werken ken ik goed en 1 daarvan zit in hetzelfde voetbal team dan ik.

Als je telefonisch contact hebt gehad dan zal dat voldoende zijn. Als het dan niet past kun je het vast retour doen. Zou daar nog even naar informeren.
ahh zoo, ik had een mevrouw aan de telefoon gekregen en zij had het even nagevraagd. Aan een monteur of meneer die er verstand van had, hij bevestigde dat het goed moest zijn. Retourneren was geen probleem, had het probleem van mijn koppeling uitgelegd en dat de mogelijkheid bestaat dat het bij deze ook het geval kan zijn.

Hopelijk vandaag of morgen binnen!
Gang is alles, remmen is angst
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Das inderdaad pech hebben :o ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie ;)
toedeloe karin
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door concierge1993 »

scheurneusje schreef: 01 jul 2020 15:14 Das inderdaad pech hebben :o ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie ;)
toedeloe karin
Dat gaat zeker gebeuren als ik mijn motor terug heb! de sjek is weer op, dus waarschijnlijk weer even op en neer naar Luxemburg :lol:
Dankje!

Koppeling is binnen, het lager was wat aan de slechte kant. Je voelde een beetje een tik/schuren, ook zat er wat speling op. Dus die word ook nieuw besteld. Morgen komen de brenett koppelingsplaten binnen. nouja dan heb ik bijna een gloednieuwe koppeling erin. Kan ik tenminste onbezorgd vol gas scheuren :lol:
Gang is alles, remmen is angst
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door bow »

concierge1993 schreef: 01 jul 2020 21:49
scheurneusje schreef: 01 jul 2020 15:14 Das inderdaad pech hebben :o ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie ;)
toedeloe karin
Dat gaat zeker gebeuren als ik mijn motor terug heb! de sjek is weer op, dus waarschijnlijk weer even op en neer naar Luxemburg
Of gewoon stoppen met roken :lollig:
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Eindelijk...

Ongelezen bericht door scheurneusje »

concierge1993 schreef: 01 jul 2020 21:49
scheurneusje schreef: 01 jul 2020 15:14 Das inderdaad pech hebben :o ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie ;)
toedeloe karin
Dat gaat zeker gebeuren als ik mijn motor terug heb! de sjek is weer op, dus waarschijnlijk weer even op en neer naar Luxemburg :lol:
Dankje!

Koppeling is binnen, het lager was wat aan de slechte kant. Je voelde een beetje een tik/schuren, ook zat er wat speling op. Dus die word ook nieuw besteld. Morgen komen de brenett koppelingsplaten binnen. nouja dan heb ik bijna een gloednieuwe koppeling erin. Kan ik tenminste onbezorgd vol gas scheuren :lol:

OOh bij mij in 2010 op motorvakantie (gelukkig op terugweg dus al het moois in ,Zwarte woud,Oostenrijk,Zwitserland en Italie al gehad,gebeurde namelijk in de Vogezen) had ik nog maar 2 versnellingen, bleek daarna dat het de schakelvork was die kapot was :( .......dus er kan nog genoeg kapot gaan hahahaha
Duurde trouwens ruim 3 weken voordat Chief terug uit frankrijk was,was hij nog stuk ook door transport,wel vergoed door anwb gelukkig..
toedeloe
Never Give Up💀😁
Plaats reactie