Eindelijk...
Geplaatst: 23 jun 2020 10:16
Goedemorgen beste leden
jaja zaterdag 4 uur was het zo ver. Ik stond eigenlijk op het punt om te vertrekken richting een "festival" en mij helemaal lam te zuipen maar daar kwam het verlossend appje, motor is klaar kom maar halen. Dus schema omgegooid en meteen mijn motor halen natuurlijk. Nieuw voorbandje erop, kleine beurt, koppeling opnieuw gesteld want in de 1 met koppeling in liep die iets vooruit en in de 5 vol gas doorslippen. en waar ik niet voor gevraagd had maar oke, uitlaten 'geprobeerd' te dempen. zaten al db-killers in, maar geen dempwol. dat hebben ze er omheen gewikkeld en er aan het einde een half schotje ingelast. Is iets stiller, maar het geluid vond ik er wat op achteruit gegaan. je hoort tussen de klappen door "blazen" langs die schotjes. Maar goed het risico dat ik problemen krijg is minder dacht ik zo, dus laat maar een zo gaan. Zaterdag meteen een rondje gedaan en overal even langs gegaan om te showen natuurlijk. Wat mij al opviel was dat ik na 1 kilometer ongeveer de motor even deed 'sputteren' niet vooruit wilde gaan, liep niet lekker als ik wilde accelereren. was ook weer zo weg. Na 10 km merkde ik het nog eens, mmm vreemd dit had ik nog niet gehad.
Afgesproken met de schoonvader om zondag even een pakje sjek te gaan halen in Luxemburg. Heeerlijk ritje gemaakt: Reijmerstok, Henri-chappele, Eupen, Baraque Michelle, Malmedy, Sank Vith, Luxemburg. Pakje sjek gekocht, vol getankt en weer terug over Spa en even bij het circuit gestopt. Merkte wel dat hoe langer de rit duurde hoe vaker ik moest stoppen mijn zitvlees is nog niet optimaal. Toen ik thuis was kon ik nog niet meer zitten
Mag ook wel na een eerste lange rit van +/- 300 km. van 10 uur tot 6 uur
Na de eerste keer stoppen zondag viel mij op dat het motor management 2 sec. aanging bij het op contact zitten. Dus een fout code..
Zondag avond uitgelezen aan de kilometer teller. P1009 wrong password en p0154 rear oxyen sensor inactive. Zal wel iets met de uitlaten te maken hebben en ook dat sputteren misschien? Ook de koppeling was niet goed, in de 5 kon ik niet accelereren, koppeling slipte nog door. Naarmate de rit vorderden, hoe erger het werd. Uiteindelijk begon die in de 1 weer een beetje te duwen. Gister morgen, weer 1x sputteren en de koppeling was niet best. Dus meneer de monteur gebeld en alles uitgelegd, kom vanmiddag maar langs.
Moet waarschijnlijk nieuwe koppelingsplaten in, die zullen nu inderdaad wel helemaal gaar zijn. Dat van oxyen sensor ging die wel ff nakijken en uitlezen aan de pc. Dus nu staat de bike weer in reparatie en is het afwachten wat er aan de hand is. Hopelijk valt de rekening mee
jaja zaterdag 4 uur was het zo ver. Ik stond eigenlijk op het punt om te vertrekken richting een "festival" en mij helemaal lam te zuipen maar daar kwam het verlossend appje, motor is klaar kom maar halen. Dus schema omgegooid en meteen mijn motor halen natuurlijk. Nieuw voorbandje erop, kleine beurt, koppeling opnieuw gesteld want in de 1 met koppeling in liep die iets vooruit en in de 5 vol gas doorslippen. en waar ik niet voor gevraagd had maar oke, uitlaten 'geprobeerd' te dempen. zaten al db-killers in, maar geen dempwol. dat hebben ze er omheen gewikkeld en er aan het einde een half schotje ingelast. Is iets stiller, maar het geluid vond ik er wat op achteruit gegaan. je hoort tussen de klappen door "blazen" langs die schotjes. Maar goed het risico dat ik problemen krijg is minder dacht ik zo, dus laat maar een zo gaan. Zaterdag meteen een rondje gedaan en overal even langs gegaan om te showen natuurlijk. Wat mij al opviel was dat ik na 1 kilometer ongeveer de motor even deed 'sputteren' niet vooruit wilde gaan, liep niet lekker als ik wilde accelereren. was ook weer zo weg. Na 10 km merkde ik het nog eens, mmm vreemd dit had ik nog niet gehad.
Afgesproken met de schoonvader om zondag even een pakje sjek te gaan halen in Luxemburg. Heeerlijk ritje gemaakt: Reijmerstok, Henri-chappele, Eupen, Baraque Michelle, Malmedy, Sank Vith, Luxemburg. Pakje sjek gekocht, vol getankt en weer terug over Spa en even bij het circuit gestopt. Merkte wel dat hoe langer de rit duurde hoe vaker ik moest stoppen mijn zitvlees is nog niet optimaal. Toen ik thuis was kon ik nog niet meer zitten
Mag ook wel na een eerste lange rit van +/- 300 km. van 10 uur tot 6 uur
Na de eerste keer stoppen zondag viel mij op dat het motor management 2 sec. aanging bij het op contact zitten. Dus een fout code..
Zondag avond uitgelezen aan de kilometer teller. P1009 wrong password en p0154 rear oxyen sensor inactive. Zal wel iets met de uitlaten te maken hebben en ook dat sputteren misschien? Ook de koppeling was niet goed, in de 5 kon ik niet accelereren, koppeling slipte nog door. Naarmate de rit vorderden, hoe erger het werd. Uiteindelijk begon die in de 1 weer een beetje te duwen. Gister morgen, weer 1x sputteren en de koppeling was niet best. Dus meneer de monteur gebeld en alles uitgelegd, kom vanmiddag maar langs.
Moet waarschijnlijk nieuwe koppelingsplaten in, die zullen nu inderdaad wel helemaal gaar zijn. Dat van oxyen sensor ging die wel ff nakijken en uitlezen aan de pc. Dus nu staat de bike weer in reparatie en is het afwachten wat er aan de hand is. Hopelijk valt de rekening mee