XLH1200S gered van het wegroesten
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
dan moet ik toch eens serieus met de poedercoatprijzen omhoog...
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Ja en ik moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben, normaal doet iemand anders dat voor mij aan een "vriendenprijsje" maar het probleem is dat hij net is in de verhuis is en momenteel enkel zijn kleine oven in werking heeft. In deze oven kon mijn frame niet in, wel de wielen enz maar ik wou hem daar dan ook niet mee lastig vallen midden in zijn verhuiswerken en ben dus bij een industrieele poederlakker geweest die normaal hekken enzo doet. Deze mannen missen wel de finesse moet ik zeggen en heb redelijk veel moeten bijwerken maar al bij al is het goed gekomen. Het enige voordeel nu was dat hij alles heeft komen ophalen en teruggebracht met zijn camionette ( zat mee in de prijs ).
-
- 200-349
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 04 jul 2017 00:23
- Locatie: Lelystad
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 90 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Ik bedoelde meer, qua sturen met en hardtail. Het blijft toch een sportster die je niet vaak ziet... en dan zonde dat er weer een "gewone" sportster van gemaakt word.. vind ik hè....MoneyFor schreef: ↑12 jan 2018 12:51Ik heb deze reactie nogal gekregen maar zoals ik al zei was de motor in mijn ogen het niet waard om hem factory te restaureren, komt nog bij dat ik het model op zich gewoon niet graag zag . Van de Sportsters zie ik zelf graag enkel de Iron ( die heb ik zelf ) en de Forty Eight maar dat is persoonlijk natuurlijk, alleen moet ik er altijd iets kunnen aan veranderen. Neem nu de Iron, ik was nog geen half uur ermee thuis en heb de spiegels al omgekeerd, na 1 week stond er al een V&H Short Shots, airintake en FP3 op, na 1 maand herkende je hem niet meer terug door kleine en subtiele aanpassingen maar voor mij geeft dat net dat ietsjes meer dat die nodig had.
Mijn FXSB ben ik ook aan het ombouwen, staan nu al V&H big radius, S.E. airfilter en een FP3 op. Verder heb ik er klaar voor liggen een nieuwe luchtvering en Thunderbike spatbord met ingewerkte knipper en achterlichten + een custom zadel. Dit is om aan te beginnen als de XL klaar is.
Haha
-
- 100-199
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 21 sep 2015 10:53
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Tuurlijk, zoals altijd,
alleen Tjolk krijgt extra korting, haha
want we moeten die damesbrommers wel op de weg houden he...
alleen Tjolk krijgt extra korting, haha
want we moeten die damesbrommers wel op de weg houden he...
- charlesb52
- *
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2059 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Zal ff helpen om terug on topic te geraken
Zover zijn we momenteel.....
Zover zijn we momenteel.....
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Vandaag de bekabeling terug geplaatst en even uitgetest en hoera alles lijkt te werken met uitzondering van de knipperlichten maar dat was te verwachten omdat het leds zijn. Ze blijven nu gewoon branden en heb al een hoop weerstanden geprobeerd die ik nog had liggen zelfs tot 50watt en 8 Ohm maar nog willen ze niet knipperen. Als ik er gewoon 2 lampjes van 21watt bijzet beginnen ze te knipperen. Zal mijn berekeningen van de weerstand nog eens moeten overdoen denk ik of anders steek ik gewoon in één keer een led-knipperdoos van den Ali .
Aan het stuur heb ik de bekabeling in één keer weggewerkt in het stuur is veel netter zo.
Aan het stuur heb ik de bekabeling in één keer weggewerkt in het stuur is veel netter zo.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1607
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 349 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Ziet mooi uit. Relais haal je bij louis voor weinig. Gaat ie vast weer knipperen
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Thanks !
Het relais had ik al bij ali besteld voor nog geen 2 € inclusief verzending en heb even bij Louis gekeken, daar was het 15 €+ verzending maar toch bedankt voor de tip.
Die van ali had ik nog al gebruikt en het leuke hieraan vond ik dat ze "waterdicht" zijn afgewerkt, zie foto hieronder.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1607
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 349 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Die van mij was zelfs €20 . Maar ik wil ook geen Chinese troep erop. Heb nu een relais van koso erop
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Probleem is dat de meeste troep in China wordt gemaakt en die pinker weet het niet hoor dat die in het Chinees aan het knipperen is maar ieder doet zijn ding wat die wil he..
Ik kocht onlangs nog een nieuwe jas bij de HD dealer en wat staat daarin denk je.. Original Harley Davidson wear....made in China
-
- 1500-1749
- Berichten: 1607
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 349 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Alle waar naar zijn geld zeg ik altijd. If you pay peanuts you get monkeys
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Zo ver staan we vandaag,
Nog wat dingen gemonteerd zoals spatborden, beltbescherming en de forward control stangetjes gemaakt in rvs en gemonteerd. Die van de rem moet ik nog van die lange moeren voor maken zodat het de schroefdraad afdekt.
Recuperatie van de rempedaal, gemonteerd op m'n zelfgemaakte stang, had dit mee laten poederlakken. De voetsteunen zijn eigenlijk die van de passagier, 1 oem beugel van de midcontrol heb ik gebruikt om de voetsteun in te monteren en voor de andere zijde één nagemaakt zodat links en rechts idem is.
De olieleiding terug volledig verwijderd en nieuwe is besteld
Dat was het weer voor vandaag
Heb nu nog m'n twijfels wat betreft de tellers, ik vind dit persoonlijk niet mooi en ben aan het overwegen om ze weg te doen en de snelheidsmeter aan de zijkant te plaatsen.
Nog wat dingen gemonteerd zoals spatborden, beltbescherming en de forward control stangetjes gemaakt in rvs en gemonteerd. Die van de rem moet ik nog van die lange moeren voor maken zodat het de schroefdraad afdekt.
Recuperatie van de rempedaal, gemonteerd op m'n zelfgemaakte stang, had dit mee laten poederlakken. De voetsteunen zijn eigenlijk die van de passagier, 1 oem beugel van de midcontrol heb ik gebruikt om de voetsteun in te monteren en voor de andere zijde één nagemaakt zodat links en rechts idem is.
De olieleiding terug volledig verwijderd en nieuwe is besteld
Dat was het weer voor vandaag
Heb nu nog m'n twijfels wat betreft de tellers, ik vind dit persoonlijk niet mooi en ben aan het overwegen om ze weg te doen en de snelheidsmeter aan de zijkant te plaatsen.
-
- 100-199
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 21 sep 2015 10:53
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Bedriegt wat op de foto denk ik, staan even breed als op een 48.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
mooi gemaakt,
ben alleen bang dat beide heveltjes op de pedalen veel te kort zijn,
je hebt nu weg een heel grote slag op je pendalen, mijn enkeltjes halen dat niet meer op mijn leeftijd
ben alleen bang dat beide heveltjes op de pedalen veel te kort zijn,
je hebt nu weg een heel grote slag op je pendalen, mijn enkeltjes halen dat niet meer op mijn leeftijd
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Dank je wel,
Dat gaat de praktijk me moeten uitwijzen en valt het tegen dan maken we wel weer iets anders
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Zo ver staan we vandaag:
Kon het niet houden en heb de tank en zadel eens gepresenteerd, moeten er beide nog terug af om onder het zadel de pinkerdoos te plaatsen en de benzinetank ga ik aan de onderzijde toch ff blank schuren want daar zit wat roest. Na het spuiten kan ze dan definitief worden geplaatst. Verder moet ik nog de uitlaten en heatshields monteren en dan de batterij erin en de nieuwe afdekking die ik daarvoor heb gemaakt.
Nu het enige wat me een beetje blijft achtervolgen zijn de gedachte van de tellers, ik vind het niet helemaal passen dus hoor graag jullie mening hierover voordat ik beslis om ze weg te halen en enkel de snelheidsmeter behoud en langs de zijkant plaats.
Kon het niet houden en heb de tank en zadel eens gepresenteerd, moeten er beide nog terug af om onder het zadel de pinkerdoos te plaatsen en de benzinetank ga ik aan de onderzijde toch ff blank schuren want daar zit wat roest. Na het spuiten kan ze dan definitief worden geplaatst. Verder moet ik nog de uitlaten en heatshields monteren en dan de batterij erin en de nieuwe afdekking die ik daarvoor heb gemaakt.
Nu het enige wat me een beetje blijft achtervolgen zijn de gedachte van de tellers, ik vind het niet helemaal passen dus hoor graag jullie mening hierover voordat ik beslis om ze weg te halen en enkel de snelheidsmeter behoud en langs de zijkant plaats.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2059 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Minitellertje, klassiek of motogadget, misschien, “gewoon” in het midden?
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Daar is inderdaad over te denken, heb ik weer iet om over te tobben . De meningen zullen hierover wel verdeeld zijn denk ik.
- Patman
- 350-499
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Ik vraag me altijd af wat het nut is om op deze manier een hardtail te maken. Voor de looks doe je dit niet denk ik, anders had je wel een hardtailframe gekocht/gemaakt. Voor het comfortabel rijden ook niet. Waar wel voor dan?
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Dit zou de goedkoopste oplossing wezen:
Dit is een foto van op mijn Irion, hiervoor heb ik een Chinese bracket gebruikt en vervolgens de indicator bar afgezaagd en alle mooi rond gemaakt. Nu op mijn Iron heb ik de handlebar clamp van Joker-Machine opstaan en daar zitten de indicator en ander lampjes in maar dat wil ik op deze niet doen aangezien mijn budget van de verbouwing een beetje is bereikt. Ik wil die dingen misschien wel doen als er een bestemming is voor de bike.
Dit was de donor bracket:
Dit is een foto van op mijn Irion, hiervoor heb ik een Chinese bracket gebruikt en vervolgens de indicator bar afgezaagd en alle mooi rond gemaakt. Nu op mijn Iron heb ik de handlebar clamp van Joker-Machine opstaan en daar zitten de indicator en ander lampjes in maar dat wil ik op deze niet doen aangezien mijn budget van de verbouwing een beetje is bereikt. Ik wil die dingen misschien wel doen als er een bestemming is voor de bike.
Dit was de donor bracket:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Gewoon om iets anders te doen .... en ik maak deze motors zoals ik ze in mijn gedachte heb en hoe ik eens iets wil uitproberen. Zoals ik al eens heb gezegd zijn deze enkel om mij bezig te houden, ik heb geen intensie om ze te behouden, ik heb nog 4 andere motors en een quad om mee te rijden. Deze projecten moeten voor mij betaalbaar blijven omdat ik ze verkoop voor wat het me heeft gekost of ik ruil ze voor een ander project en als het frame nog goed genoeg is om ze te behouden dan doe ik dat ook. Met de struts i.p.v. schokdempers kon ik hem mooi laag leggen en wil de toekomstige eigenaar schokdempers staan die er direct weer op. Voila de volledige uitleg nu
- Patman
- 350-499
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Groot gelijk hoor, lekker doen wt je zelf wil. Het is tenslotte ook jouw motor ik vroeg en vraag het me gwoon af