Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2019 20:06
Locatie: Rotterdam
Verstuurde bedankjes: 5 keren

Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Bericht door Martin » 12 mei 2019 14:54

Heey hallo!

Ik zal mezelf even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben. (Ik maak ook voor het eerst een topic aan dus ik hoop dat 't allemaal werkt :D

Mijn naam is Martin, ik ben 32 en kom uit Rotterdam. Heb sinds een jaartje m'n rijbewijs en heb een Sportster 883 XLH uit '99 gekocht. Toen ik 'm kocht zag 'ie er uit.

Ik vond vooral die short shots erg nice, de grotere tank is en een mustang solo seat. Forward controls is ook fijn aangezien ik redelijk lang ben.
De motor zag er netjes uit en leek altijd goed onderhouden te zijn. Ik was niet heel erg gecharmeerd van die valbeugel, het rechte achterlicht en kenteken, dus die zijn er inmiddels vanaf of aangepast. Ook het hoge stuur was niet helemaal naar mijn smaak, dus daar heb ik ook wat aan gedaan.

Heb inmiddels dat hoge stuur eraf gehaald en verwisseld voor laag stuur afkomstig van een Iron.
Dat leek me niet zo'n ingewikkeld klusje, maar dat viel toch wel tegen. De bedrading zat door het hoge stuur gebouwd en de stekkertjes zaten onder de tank of in de koplamp weggewerkt. Dat moest dus allemaal los en open.

Ik ben best handig (maar vooral met hout) dus sleutelen aan motoren is nog nieuw me. Ik heb wat basic tools gekocht en gelukkig heb ik een werkplaats om in te kunnen klussen. Ik begrijp wel wat er ongeveer moet gebeuren, maar ik heb 't allemaal nog nooit gedaan. Maar met logisch nadenken en Youtube is het uiteindelijk prima gelukt. :D

Enige jammere is: Ik heb nu wel te lange kabels en dat is geen gezicht. Is er een manier om die zelf in te korten? Of moet ik nieuwe kopen?
Ik wil uiteindelijk ook wel de elektra weer door het stuur maken, maar weet niet helemaal of het verstandig is om gaten te gaan boren in dat stuur?

Ohja: Ik heb dus ook een fat mini ape stuur over, (met originele gaten voor bedrading erin): Is daar hier interesse voor? Stuur me maar een berichtje dan. (of moet ik dan in een ander topic zijn?)
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-05-12 om 15.03.59.png
Schermafbeelding 2019-05-12 om 15.03.59.png (662.03 KiB) 119 keer bekeken
03.png
03.png (592.64 KiB) 119 keer bekeken
02.png
02.png (1.03 MiB) 120 keer bekeken
01.png
01.png (634.36 KiB) 120 keer bekeken



Gebruikersavatar
Martin
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2019 20:06
Locatie: Rotterdam
Verstuurde bedankjes: 5 keren

Re: Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Bericht door Martin » 12 mei 2019 15:20

Oh en inmiddels staat ie er zo bij:

Ik zou binnenkort graag nog een ander (kleiner) luchtfilter erop zetten. Ik zie veel andere sportsters met luchtfilter van Alie Express. Vind ik wel mooi. Kan ik dat gewoon erop zetten zonder verder iets te doen? Het lijkt me dat de verdeling dan anders wordt en er misschien iets moet worden afgesteld?

Is er iemand in de omgeving van Rotterdam die het leuk vind om dat samen met/voor mij te doen? Zodat ik er zelf ook wat van kan leren?
Let me know!
Bijlagen
06.png
05.png
05.png (812.28 KiB) 118 keer bekeken
04.png
04.png (850.3 KiB) 118 keer bekeken



Gebruikersavatar
MoneyFor
900-999
900-999
Berichten: 917
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden
Verstuurde bedankjes: 109 keren
Ontvangen bedankjes: 296 keren
Contacteer:

Re: Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Bericht door MoneyFor » 12 mei 2019 15:41

Welkom Martin,

Meteen heel uitgebreid voorgesteld :thumbsup: ,

Wat betreft je kabels, deze kan je allemaal zelf op maat maken op uitzondering van de remleiding na.

Het luchtfilter veranderen dan zal je normaal de sproeier setting moeten aanpassen, kijk eerst eens hoe die loopt
als je het filter van je keuze hebt gemonteerd... Misschien heb je nu al een Hi Flow luchtfilter van SE of K&N in het
oem filterhuis zitten en hoef je misschien zelfs niets te doen.


Afbeelding

SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >> KLIK HIER<<

Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 1734
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Verstuurde bedankjes: 616 keren
Ontvangen bedankjes: 249 keren
Contacteer:

Re: Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Bericht door charlesb52 » 12 mei 2019 17:13

Hey Martin :welcome: :welcome: !!



Gebruikersavatar
Martin
5-9
5-9
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2019 20:06
Locatie: Rotterdam
Verstuurde bedankjes: 5 keren

Re: Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Bericht door Martin » 13 mei 2019 17:43

MoneyFor schreef:
12 mei 2019 15:41
Welkom Martin,

Meteen heel uitgebreid voorgesteld :thumbsup: ,

Wat betreft je kabels, deze kan je allemaal zelf op maat maken op uitzondering van de remleiding na.

Het luchtfilter veranderen dan zal je normaal de sproeier setting moeten aanpassen, kijk eerst eens hoe die loopt
als je het filter van je keuze hebt gemonteerd... Misschien heb je nu al een Hi Flow luchtfilter van SE of K&N in het
oem filterhuis zitten en hoef je misschien zelfs niets te doen.
Wat betreft die kabels: Ik zie op youtube een hoop mensen die hun kabels inkorten, het busje losknippen en er weer terug op solderen. Dat ziet er niet ingewikkeld uit maar het lijkt me stug dat ze daar normale huis,tuin en keuken soldeer voor gebruiken. Heb ik daar iets speciaals nodig?

Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik er een ander luchtfilter opzet. Waaraan kan ik goed zien/merken dat er iets niet goed gaat?



Gebruikersavatar
MoneyFor
900-999
900-999
Berichten: 917
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden
Verstuurde bedankjes: 109 keren
Ontvangen bedankjes: 296 keren
Contacteer:

Re: Mijn Sportster 883 XLH uit '99

Bericht door MoneyFor » 13 mei 2019 19:02

Inderdaad gewoon een koperen busje erop, ik maak deze zelf maar je kan ze ook gewoon kopen in de handel. Als ik ze soldeer
gebruik ik S39 op de kabel en koper busje. S39 laat corrosie toe maar de koppelingskabel bv die kort je in langs de kant van de
koppeling en daar zit die continue in een oliebad dus geen probleem. Het solderen zelf doe ik met een gasbrandertje want een
bout is niet echt goed voor dit werk.

De gevlochten kabel duw je eerst door het busje heen en dan ontrafel je deze zoals je haar erbij ligt als je uit bed komt :) dan
S39 erop en solduur met de brander er mooi laten tussen lopen, zit muur en muur vast op deze manier. Nadien vijl je het over-
tollige solduur weg, ik boor mijn hulsje altijd met 2 diameters. Klein waar de kabel ingaat en groter waar je gaat solderen, hier
het verhaal van het ontrafelen zodat je een groter klompje krijgt en er nooit kan doorschieten.

Voor de gaskabels bestaan simpelere oplossingen, namelijk schroefhulsjes... voor deze zijn voor en tegenstanders. Ik gebruik ze
als ik wnel klaar wil zijn en dan denk ik... ik zal ze wel eens solderen maar blijven dan gewoonlijk meestal zitten want als je ze
goed aanschroeft komen die niet meer los.


Afbeelding

SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >> KLIK HIER<<

Plaats reactie