Pagina 2 van 8

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 10 mei 2019 09:23
door bow
J.P. schreef: 09 mei 2019 10:53 Kan het zijn dat deze tankdop wat meer benzinelucht door laat dan het orgineel? En dan bedoel ik door het draai/pop-up mechanisme.

Ik heb de platte rubbere ring eronder moeten steken om een mooie afsluiting te krijgen, de rubbere O-ring was echt te dik. Dus daar moet al geen lucht doorheen kunnen lijkt mij.
Ja voor €12 inclusief verzenden kun je daar niks van zeggen :girlplant:

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 10 mei 2019 10:10
door J.P.
bow schreef: 10 mei 2019 09:23 Ja voor €12 inclusief verzenden kun je daar niks van zeggen :girlplant:
Deze zag ik al aankomen ;).

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 10 mei 2019 10:44
door MoneyFor
Heb je net geantwoord in PB.

En voor alle Ali haters hier, de oem pop-up van m'n Break heeft dat ook ;)

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 mei 2019 13:22
door J.P.
75C41666-7F7E-43A4-A697-94D6C6B64350.jpeg
DC9D00A8-8089-42CE-9C36-B2D8F28B9C5B.jpeg
2A14E16E-BD31-40E4-AB3A-76FC110E17B8.jpeg
Helaas kwam ik alleen erachter dat ik deze as cover aan de andere kant verloren ben, iemand die weer waar deze nog te krijgen zijn?
953CCED0-47E4-4222-8CFB-D1243497CA04.jpeg

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 mei 2019 15:45
door MoneyFor
Ziet er clean uit, de axle covers zijn die niet oem ? normaal wel altijd pers set van 2.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 mei 2019 15:51
door J.P.
MoneyFor schreef: 12 mei 2019 15:45 Ziet er clean uit, de axle covers zijn die niet oem ? normaal wel altijd pers set van 2.
Volgens mij origineel van harley. Aan de andere kant is die dus weg en die wat er wel nog op zit, zit een afgebroken imbus sleutel in, krijg ik dus niet 1 2 3 eraf.

Tips om die eraf te krijgen?

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 mei 2019 16:14
door MoneyFor
Imbusje uitboren, zal nog het snelst gedaan zijn en kan je hem recupereren of doneren aan iemand die dezelfde mist :) .
Uiteindelijk doet die imbus niet meer dan wat klemmen, zal dus niet veel nodig hebben.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 13 mei 2019 10:24
door MoneyFor
Het zijn inderdaad oem's, part n° 43163-08A voor de chroom en 43000096 voor de zwarte.

Prijs is +- 45 tot 50€ voor de set in chroom

Skull covers.jpg
Skull covers.jpg (30.4 KiB) 16299 keer bekeken

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 13 mei 2019 10:54
door J.P.
MoneyFor schreef: 13 mei 2019 10:24 Het zijn inderdaad oem's, part n° 43163-08A voor de chroom en 43000096 voor de zwarte.

Prijs is +- 45 tot 50€ voor de set in chroom


Skull covers.jpg
Top!
Heb al normale zwarte besteld, die clean zijn. Maar vind deze wel erg vet in het zwart!

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 13 mei 2019 15:21
door beemer_e91
ziet er netjes J.P. :thumbs:

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 14 mei 2019 22:34
door J.P.
9CF76199-CC38-4374-BD74-FB2B8427D6CE.jpeg
Heerlijke verjaardagsrit vandaag!

Nieuwe as covers besteld bij Harley, dezelfde maar dan in het zwart.

Heb die ene wat er nog opzit wel nog niet eraf gekregen, kom er een stukje doorheen, maar dan kom ik niet verder. Maar de tip gekregen dat ik dit met een spiraalboor moet doen, dus deze morgen even halen. En dan van het weekend nog eens proberen.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 14 mei 2019 22:37
door Peke
Zet gewoon een boortje 4 oid erin. Vaak kun je m zo makkelijk uit boren

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 14 mei 2019 23:49
door J.P.
Peke schreef: 14 mei 2019 22:37 Zet gewoon een boortje 4 oid erin. Vaak kun je m zo makkelijk uit boren
Al geprobeerd, kom er niet doorheen, dacht ook dat dat wel zo gedaan zou zijn.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 15 mei 2019 06:07
door Peke
Dan heb je geen scherp boortje. Een m4 inbusje boor je zo uit

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 15 mei 2019 08:48
door MoneyFor
Ja zou me ook verwonderen dat Harley gebruik maakt van echte stalen imbus boutjes , zal wel in Mexico gemaakt zijn dan :lol:

Als ik ergens niet doorheen geraak met een gewone HSS boor dan neem ik een steenboortje ( heeft widia punt ) en slijp dit aan als een metaalboortje.
Begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met "spiraalboor" want alle metaal boren zijn eigenlijk spiraalboren ... met wat was je nu dan bezig misschien ?

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 15 mei 2019 10:19
door J.P.
Ik heb nu zitten boren met een metaalboor van Makita, mijn pa heeft daar een set van, boormachine en verscheidene boortjes en bits, kan best zijn dat deze niet meer scherp zijn.

Mij moet je niet vragen wat en of er verschil is tussen een spiraalboor en een gewone, kreeg deze tip van iemand die zijn eigen motors bouwt van de grond op.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 15 mei 2019 11:13
door MoneyFor
Zolang je geen houtboortje gebruikt moet het kunnen, je kan je boortje gewoon aanslijpen, zelfs op een slijptol kan je dat doen.
Houtboortje herken je aan het puntje in de midden en dan 2 "platte" kanten, een metaalboor heeft 2 schuin geslepen kanten.

Tekstje van interweb:

Wat is een metaalboor precies?
Het belangrijkste kenmerk van een metaalboor is de scherpe punt. Deze punt is nodig om de boor goed door metaal te laten snijden. Een metaalboor beschikt verder over de volledige lengte over eenzelfde diameter. Daarnaast is de punt geslepen onder een hoek van 118 graden. Er wordt vaak naar dit type metaalboren verwezen als High Speed Steel boren (afgekort HSS). Wanneer het gaat om boren in harde metalen zoals bijvoorbeeld roestvast staal (RVS of Inox), dan wordt er gebruik gemaakt van HSS cobalt metaalboren. Kenmerkend voor dit type metaalboor is dan weer dat ze over een iets minder scherpe aansnijhoek beschikt van 135 graden. Dit zorgt voor een sterk verbeterde centrering bij het aanboren. Dit type metaalboor bestaat uit HSS staal en 5 procent cobalt. Tijdens het gebruik er van moet ze worden afgekoeld met behulp van boorolie.

En een afbeelding om het compleet te maken, nooit geen verwarring meer ;)

Boren.jpg
Boren.jpg (37.03 KiB) 16237 keer bekeken

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 15 mei 2019 12:40
door J.P.
Ik heb 2 boortjes gehaald, metaal en wat snijolie. Ook de tip gekregen om laag in de toeren te beginnen, dat heb ik dus niet gedaan gisteren.. zo leer je nog wat.

Tevens heb ik het probleem ook bij de harley garage gelegd. Hun hebben daar mij voor de verkoop nog een nieuwe voorband op gelegd. Zei hebben dus die as covers eraf gehaald en terug erop gezet, dus kan me niks anders bedenken dat door hun die imbus is afgebroken en de andere bout dol gedraaid is, is natuurlijk niet met opzet, maar zo hoort het niet.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 18 mei 2019 17:54
door J.P.
En hij is eraf!
Binnenkort even de nieuwe halen en installeren 😁.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 21 mei 2019 13:40
door J.P.
C75CDC52-E47C-4F47-9C28-3924B882B102.jpeg
Die gaan hem goed staan 😁

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 21 mei 2019 13:45
door MoneyFor
Nice, je zou ze bijna in de vitrinekast willen zetten :) ... je kan je oude bijhouden voor het geval dat je nog eens ene kwijtspeelt, kan je
hem zwart spuiten.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 21 mei 2019 17:10
door ch@rles
MoneyFor schreef: 15 mei 2019 08:48 Ja zou me ook verwonderen dat Harley gebruik maakt van echte stalen imbus boutjes , zal wel in Mexico gemaakt zijn dan :lol:

Als ik ergens niet doorheen geraak met een gewone HSS boor dan neem ik een steenboortje ( heeft widia punt ) en slijp dit aan als een metaalboortje.
Begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met "spiraalboor" want alle metaal boren zijn eigenlijk spiraalboren ... met wat was je nu dan bezig misschien ?
Toegevoegd in 6 minuten 7 secondes:
Spanen en/of krullen worden via het spiraal afgevoerd.
Bij gewoon staal krijg je simpel gezegd krullen.
Boor je echter in RVS of b.v. messing dan kan de boor "vastslaan"
Daarom kan je bij RVS of messing beter de snijkant negatief slijpen.......dan krijg je geen krullen maar kleine spaantjes.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 21 mei 2019 17:39
door MoneyFor
ch@rles schreef: 21 mei 2019 17:17
MoneyFor schreef: 15 mei 2019 08:48 Ja zou me ook verwonderen dat Harley gebruik maakt van echte stalen imbus boutjes , zal wel in Mexico gemaakt zijn dan :lol:

Als ik ergens niet doorheen geraak met een gewone HSS boor dan neem ik een steenboortje ( heeft widia punt ) en slijp dit aan als een metaalboortje.
Begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met "spiraalboor" want alle metaal boren zijn eigenlijk spiraalboren ... met wat was je nu dan bezig misschien ?
Toegevoegd in 6 minuten 7 secondes:
Spanen en/of krullen worden via het spiraal afgevoerd.
Bij gewoon staal krijg je simpel gezegd krullen.
Boor je echter in RVS of b.v. messing dan kan de boor "vastslaan"
Daarom kan je bij RVS of messing beter de snijkant negatief slijpen.......dan krijg je geen krullen maar kleine spaantjes.

Als jonge gast heb ik boren geslepen tot ik er geen één meer kon zien :) , te scherp ( hoek/graden) aanslijpen kan inderdaad leiden tot "kappen" van de boor
in koper of rvs maar denk dat we hier gewoon een "stalen" inbusje hebben gehad en een slecht geslepen boortje.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 22 mei 2019 21:59
door J.P.
Skull as covers zitten voren erop, in beschrijving staat dat ze maar met 1 schroefje vast gezet hoeven te worden. Toch voor de zekerheid alle 2 erin gedraait, blij dat ik voor zwart ben gegaan.

Tevens had ik voor achteren ook as covers besteld, deze zijn wel van alie, die skull covers zijn ook gewoon made in Taiwan 😅. Dit vond ik eigenlijk de mooiste die ik vond. Omdat die mooi in lijn gaan met de achterbrug en ook het complete gat bedekken, ipv die ronde doppen wat je normaal gesproken ziet.
9BE4D26A-A0A7-4E2A-9FCD-6101646C4DF2.jpeg
03407EA8-3CC5-47AD-86E9-A764AC62307D.jpeg
36D37BEC-968B-45AB-86B6-B079643B60E8.jpeg

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 23 mei 2019 07:08
door MoneyFor
Die zwarte staan hem veel beter en de achterste zijn ook perfect !