Pagina 1 van 8

J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 11 apr 2019 21:25
door J.P.
Laten we voorop stellen dat dit topic waarschijnlijk meer achteraan zal blijven staan als vooraan πŸ˜….
CCCB3951-589A-4838-AAB0-677067D0111C.jpeg
Vandaag kleine update gedaan, ketting inspectie cover van de versnellingsbak vervangen voor de zwarte uitvoering.

Stoorde mij hieraan omdat de rest wel zwart is, alleen die ene cover niet.

Vanaf heden dus mooi 1 kleur.
02A04FF0-A952-447B-AD92-D053EABF5853.jpeg
AE2B7991-DBE6-4655-8250-F1F144B90E94.jpeg
Volgende update zal iets in de trend zijn van wat zwarte afdekdoppen voor bouten, zoals bijvoorbeeld de achteras. Ook zou ik nog graag een zwarte pop up tankdop erop willen.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 apr 2019 08:15
door MoneyFor
Het zijn net die kleine details die het verschil maken, ben benieuwd naar de look van de zwarte "bouten".

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 apr 2019 11:30
door Peke
Zo zit het bij mij.
20190412_112846.jpg
20190412_112846.jpg (239.14 KiB) 21941 keer bekeken

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 apr 2019 17:51
door J.P.
Peke schreef: ↑12 apr 2019 11:30 Zo zit het bij mij.

20190412_112846.jpg
Ik houdt meer van zwart 😜

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 apr 2019 18:33
door Peke
Heb er zelf niks aan gedaan het zit nog precies zo als toen ik m kocht

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 apr 2019 18:42
door MoneyFor
Peke schreef: ↑12 apr 2019 18:33 Heb er zelf niks aan gedaan het zit nog precies zo als toen ik m kocht
Dank voor die opheldering Peke, zat me suf te staren op die foto om iets te zien dat niet oem was :). Beide in zilver vind ik zeker niet
slecht, het moet gewoon bij het thema van je bike passen. Heb zelf die Skulls op de Iron en op de Forty heb ik een Chroom derby met
flames in, moet je al goed kijken wil je dat zien, timer cover is chroom met boutjes.
derbyandchainiron.png
derbyandchainiron.png (413.81 KiB) 21921 keer bekeken
timeriron.png
timeriron.png (427.08 KiB) 21921 keer bekeken
derby48.png
derby48.png (324.19 KiB) 21921 keer bekeken
timer48.png
timer48.png (249.36 KiB) 21921 keer bekeken

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 12 apr 2019 18:51
door Peke
Die flames heb ik dan weer niet verder precies hetzelfde

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 13 apr 2019 08:22
door MoneyFor
Peke schreef: ↑12 apr 2019 18:51 Die flames heb ik dan weer niet verder precies hetzelfde
Zijn dan ook niet oem, het enige wat daar stock is , is de cover voor de ketting de rest is aftermarket derby & timercover.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 24 apr 2019 11:24
door J.P.
Nog geen update, wel een filmpje.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 24 apr 2019 12:56
door MoneyFor
Nice sound !

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 25 apr 2019 12:04
door J.P.
MoneyFor schreef: ↑24 apr 2019 12:56Nice sound !
Vind ik ook! Toen ik hem pas had, was ik nog wel bezig met het geluid/db dat het produceerd, wat ik ook met jou gemaild had ivm de db killers. Maar nu ik erop let, en hoor wat andere harleys met v&h uitlaten voor geluid produceren, valt dat van mij nog mee. Een diepe roffel, met alleen wat geknal als ik hem doortrek of terug schakel wat hoger in de toeren. Waarschijnlijk zou er nog mee gepakt worden als ik in een controle kom, maar er zijn er die het erger hebben :P.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 26 apr 2019 08:26
door bow
Dat geknal kan aan de bougies liggen of misschien heeft jou motor ook zo'n secondary air injectie. Is voor milieu eisen.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 26 apr 2019 08:29
door MoneyFor
Dat kan maar heeft de bike een FP3 tuner steken ?

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 26 apr 2019 10:40
door J.P.
MoneyFor schreef: ↑26 apr 2019 08:29 Dat kan maar heeft de bike een FP3 tuner steken ?
Heb je het over die van mij of die van bow?
Ik heb screaming eagle super tuner pro.

Toegevoegd in 1 minuut 14 secondes:
bow schreef: ↑26 apr 2019 08:26 Dat geknal kan aan de bougies liggen of misschien heeft jou motor ook zo'n secondary air injectie. Is voor milieu eisen.
Heeft dat niks te maken met de open uitlaten?
Die jongens wat ik ken met v&h uitlaten erop, hebben dat geknal constant bijna, zelfs als ze rustig rijden.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 26 apr 2019 10:45
door MoneyFor
Over die van jou J.P. , ik vroeg dit gewoon omdat je bij een FP3 het kan instellen, knallen, veel knallen of zo goed als geen knallen, is een speciale optie voor voorzien maar van de SE weet ik het niet.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 27 apr 2019 23:57
door J.P.
Nou, voor €12,- incl. Verzenden, kan je hier niks van zeggen (om op het aliexpress topic terug te komen). Mooi strak zwart, geen beschadigingen, werkt soepel, 3 rubberen ringen erbij. Nu hopen dat het pijpje naast mijn tank gat genoeg is ingekort door de vorige eigenaar, zodat ik deze zo erin kan draaien.

Mijn motor staat helaas bij mijn ouders, omdat ik niet in mijn berging kom met de motor bij mijn appartement, dus even snel passen zit er niet in. Zoektocht naar een huis met garage is in volle gang 😁.
179C3B11-7F7B-471C-8726-93D1CC5AF982.jpeg
731A32B3-7635-4DDD-B42B-CE9BEAD2C478.jpeg
Toegevoegd in 33 secondes:
Beetje jammer dat de foto’s automatisch gedraaid worden door dit forum.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 28 apr 2019 08:17
door MoneyFor
Ziet er goed uit, is altijd wat afwachten want makelij verschilt soms heel erg bij de Chineesjes, je gaat wel maar 1 rubber moeten gebruiken
anders komt die niet diep genoeg te zitten. Ik gebruik steeds 1 ronde en niet de platte.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 28 apr 2019 10:32
door charlesb52
ADCDF790-60D3-4FA6-8DAB-A68ADDC53342.jpeg
ADCDF790-60D3-4FA6-8DAB-A68ADDC53342.jpeg (88.17 KiB) 21698 keer bekeken
ff Off-topic: met de vraag mbt die gedraaide foto’s ben ik bezig...
Probeer nu foto's te plaatsen waarvan de breedte groter is dan de hoogte!!!

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 06 mei 2019 20:55
door J.P.
Vandaag heb ik de tankdop geinstalleerd, paste meteen en als gegoten. Sluit mooi aan en valt mooi in de opening, hoefde er gelukkig niks voor aan te passen.

Tevens heb ik met de nieuwe handvaten zitten kloten, was even uitzoeken met de gaskabel, maar gelukt uiteindelijk. Begonnen met de gashendel kant, want met de andere kant moest ik het handvat stuk snijden. Eenmaal geinstalleerd kwam ik wel erachter dat ik de handvaten te dik vond, wel heel mooi, maar te dik voor mijn kleine handen, ook rammelde deze veel meer op het stuur, hoorde je ook meer, dus daarom maar weer de orginele terug erop. Kreeg dit ook niet weg met het stelschroefje onderaan, dat was of vast en heel stroef gas geven of los en rammelen.

Toegevoegd in 4 minuten 46 secondes:
Foto’s zullen nog wel een keer volgen 😁

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 07 mei 2019 07:25
door beemer_e91
mooi van de tankdop. jammer van de handvatten.
dan maar een nieuwe zoektocht naar nieuwe grepen. :thumbs:

beetje speuren is niet erg :D


foto's zien we graag verschijnen :)

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 07 mei 2019 08:24
door MoneyFor
J.P. schreef: ↑06 mei 2019 21:00 .... Kreeg dit ook niet weg met het stelschroefje onderaan, dat was of vast en heel stroef gas geven of los en rammelen.
Daar dient die schroef nu ook niet voor, wat wel had kunnen helpen was het stuur onder het gas grip insmeren met wit vet of
kortom met vet :) . Dat zou het rammelen gedempt hebben maar als ze te dik zijn dan kan je ze beter terug veranderen.

Nu het origineel hoef je niet stuk te snijden om te verwijderen, gewoon een dunne platte schroevendraaier er tussen steken
en WD40 tussen spuiten en telkens wat opschuiven. Handvat komt er mooi en herbruikbaar vanaf.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 07 mei 2019 10:21
door J.P.
beemer_e91 schreef: ↑07 mei 2019 07:25 mooi van de tankdop. jammer van de handvatten.
dan maar een nieuwe zoektocht naar nieuwe grepen. :thumbs:

beetje speuren is niet erg :D


foto's zien we graag verschijnen :)
Of gewoon de orginele erop houden, die zijn dik genoeg of dun genoeg voor mij :lol:

Toegevoegd in 2 minuten 5 secondes:
MoneyFor schreef: ↑07 mei 2019 08:24
J.P. schreef: ↑06 mei 2019 21:00 .... Kreeg dit ook niet weg met het stelschroefje onderaan, dat was of vast en heel stroef gas geven of los en rammelen.
Daar dient die schroef nu ook niet voor, wat wel had kunnen helpen was het stuur onder het gas grip insmeren met wit vet of
kortom met vet :) . Dat zou het rammelen gedempt hebben maar als ze te dik zijn dan kan je ze beter terug veranderen.

Nu het origineel hoef je niet stuk te snijden om te verwijderen, gewoon een dunne platte schroevendraaier er tussen steken
en WD40 tussen spuiten en telkens wat opschuiven. Handvat komt er mooi en herbruikbaar vanaf.
Waarvoor is dit stelschroefje dan wel? Vet heb ik iid ook aan zitten denken, maar dan nog had ik het probleem dat de handvaten te dik zijn.

Schroevendraaier en wd40, of een compressor en er lucht ertussen blazen, maar dat heb ik niet voorhanden :P.

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 07 mei 2019 10:32
door MoneyFor
J.P. schreef: ↑07 mei 2019 10:23
Waarvoor is dit stelschroefje dan wel?
Dat is je "Cruise Control " , je kan dit op de autostrade wat aanschroeven zodat je "een constante" snelheid kan rijden. Niet vast vast
draaien natuurlijk, in geval van nood moet je het gashendel nog dicht gedraaid krijgen. Dus net genoeg aandraaien zodat je gashendel
blijft staan.

Heb een verbeterde versie gemaakt op de Iron en nu op de 48, hier is het afgebeeld. Is heel makkelijk te bedienen op deze manier,
staat juist afgesteld naar voren is op en naar achteren is uit :)

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 07 mei 2019 10:36
door J.P.
Boh, die wist ik niet en had ik totaal niet aan gedacht, goed om te weten!

Re: J.P.’s Forty Eight xl1200x

Geplaatst: 09 mei 2019 10:53
door J.P.
Kan het zijn dat deze tankdop wat meer benzinelucht door laat dan het orgineel? En dan bedoel ik door het draai/pop-up mechanisme.

Ik heb de platte rubbere ring eronder moeten steken om een mooie afsluiting te krijgen, de rubbere O-ring was echt te dik. Dus daar moet al geen lucht doorheen kunnen lijkt mij.