Pagina 2 van 2

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 11:50
door RoelVP
Eerst eruit.

DB killers niet echt, ze zorgen wel wat voor backpressure voor uw anders open uitlaten.
Heb ik ook bij mijn S&S slip-ons.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 11:58
door J.P.
RoelVP schreef: 01 mar 2019 11:50 Eerst eruit.

DB killers niet echt, ze zorgen wel wat voor backpressure voor uw anders open uitlaten.
Heb ik ook bij mijn S&S slip-ons.
Thanx.
Heb jij deze vervangen voor db killers of rijdt je nog gewoon rond met deze “backpressure dingen”. En mocht je ze vervangen hebben, duidelijk verschil of niet noemenswaardig?

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 13:37
door MoneyFor
Die "vinnen" dat zijn de standaard dempers, dus die moeten eruit als je de "quiet baffles" de imitatie V&H dus, wil plaatsen.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 13:38
door RoelVP
Ik heb ze er nooit uitgehaald noch vervangen, dus ik kan er verder niets over zeggen.

Ik ben zelfs volop bezig met het volledig vervangen van mijn uitlaten, dat is een topic dat je bij "Tuning" kan volgen op dit forum.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 13:42
door MoneyFor
J.P. schreef: 01 mar 2019 11:58 .... En mocht je ze vervangen hebben, duidelijk verschil of niet noemenswaardig?
Na het plaatsen van de "quiet baffles" ga je een meetbaar verschil hebben met de DB meter. Nu die "vinnen" zijn net hetzelfde als de dempers die standaard in de V&H zitten. Op deze dingen las ik die "cats" die ik eerder heb gepost met op het einde een type van de thundertorque en dan heb je echt verschil. Een diepe maar aangename toon en geen hinderlijk lawaai :) . Maar wat de één als lawaai ervaart is voor de ander muziek in de oren.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 15:39
door J.P.
MoneyFor schreef: 01 mar 2019 13:42
J.P. schreef: 01 mar 2019 11:58 .... En mocht je ze vervangen hebben, duidelijk verschil of niet noemenswaardig?
Na het plaatsen van de "quiet baffles" ga je een meetbaar verschil hebben met de DB meter. Nu die "vinnen" zijn net hetzelfde als de dempers die standaard in de V&H zitten. Op deze dingen las ik die "cats" die ik eerder heb gepost met op het einde een type van de thundertorque en dan heb je echt verschil. Een diepe maar aangename toon en geen hinderlijk lawaai :) . Maar wat de één als lawaai ervaart is voor de ander muziek in de oren.
Breng je met jouw aanpassing ook het db naar onderen? Ergens zou ik het wel erg jammer vinden om dit geluid kwijt te raken, maar ik heb ook geen zin in een boete en wokmelding.

Zou je jouw aanpassing ook op die van mij willen maken?

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 15:59
door MoneyFor
J.P. schreef: 01 mar 2019 15:39 ...., maar ik heb ook geen zin in een boete en wokmelding.
Ik zend je een PB

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 16:33
door J.P.
MoneyFor schreef: 01 mar 2019 15:59
J.P. schreef: 01 mar 2019 15:39 ...., maar ik heb ook geen zin in een boete en wokmelding.
Ik zend je een PB
In spanning wacht ik 😁

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 17:03
door MoneyFor
Heb mail gestuurd, al 3x PB geprobeerd en wil maar niet lukken.
Geef ff een seintje als je mail hebt ontvangen.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 17:35
door J.P.
MoneyFor schreef: 01 mar 2019 17:03 Heb mail gestuurd, al 3x PB geprobeerd en wil maar niet lukken.
Geef ff een seintje als je mail hebt ontvangen.
Ontvangen en geantwoord 😊

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 17:41
door Peke
Voor mensen die dit volgen is het jammer.
Of ga je nog even melden wat je gaat doen.
Ik heb ook de vance and hines short shots dus volg dit.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 17:50
door MoneyFor
Peke schreef: 01 mar 2019 17:41 Voor mensen die dit volgen is het jammer.
Of ga je nog even melden wat je gaat doen.
Ik heb ook de vance and hines short shots dus volg dit.
J.P. gaat eerst de copy V&H db killers proberen, ik doe een duurtest van het systeem met "cat" wat betreft het al dan niet dicht smelten / verbranden
van deze cat's. In de Short Shots zitten ze namelijk zeer dicht op de bocht, zeker bij de achterste cylinder. Je zal dit al merken met de gewone V&H
al dan niet replica quiet baffles. De achterste uitlaat heeft veel meer temperatuur te verduren in de bocht met de db killers erin.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 08 sep 2019 21:47
door LindaT
Om heel eerlijk te zijn, ben ik vorig weekend zo'n 1000 km door Duitsland gereden, met mijn uitbundig klinkende Supertrapps zonder dempingsplaatjes, tussen de files door... en heb misschien 1 politieagent gezien die niet op of om keek.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 09 sep 2019 06:59
door scheurneusje
Je moet gewoon geluk hebben,sommige gebieden controleren ze strenger,midden in het eifelgebied ,en in het sauerland bv.
Wij zijn in al die jaren en komen toch regelmatig in duitsland pas 1 maal aangehouden voor het geluid te laten meten.!

Maar het is inderdaad zo dat het de laatste jaren veel strenger is geworden,mede ook dankzij de racers die door dorpen scheuren en motors zonder dempers die zoveel db produceren dat de bewoners langs bepaalde wegen er klagen.
Met als dank dat nu al een paar wegen in duitsland in het weekend voor motorrijders gesloten zijn..... :evil:
Mijn advies is dan ook om dempers erin te zetten en je een hoop ellende te besparen,ja je kan geluk hebben en mss zelfs 4000 km geen controle hebben of maar 50 km erdoor rijden en aangehouden worden en je motor moeten laten staan :kweenie:


Maar ieder zijn eigen keuze hoor,daar lig ik niet wakker van :girlwave:

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 29 sep 2019 10:37
door Sinner66
Voor volgend jaar zijn ze toch bezig om de geluidsoverlast aan te pakken! :roll:
https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... dsoverlast

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 29 sep 2019 15:51
door Patman
Naast aansprakelijkheid voor de eigenaar van de motorfiets is de wens er ook om de aansprakelijkheid bij de bestuurder te leggen, daar dit soms verschillende personen zijn. Dit kan volgens de gemeenten onder andere bereikt worden door informatie over de bestuurder verplicht zichtbaar te laten zijn op bijvoorbeeld de helm of voorzijde van de motorfiets. Hoe de initiatiefnemers echter voor elkaar krijgen om de bestuurder zonder staandehouding te beboeten wordt nog onderzocht.
Informatie over de bestuurder op helm of voorkant van de motorfiets :think: tuurlijk...

Volgens mij is er net een wet door die deze gegevens juist beschermt :think: ben benieuwd hoe ze dit willen doen.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 30 sep 2019 12:24
door MoneyFor
Gewoon een copy van je paspoort op voor-en achterzijde van je vest, laat ons zeggen met de grote van een A4 of zo :lol:

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 04 okt 2019 11:26
door rob217
Tjolkman schreef: 03 okt 2019 15:10 Wat een gezeur over geluid?
Infeite hoor je daar zelf weinig van tijdens het rijden dus het is meer om een ander te laten horen dat je een brommer hebt.
:D :D :D :D :D :D :D
Brommer ????
Nou, hier zit gewoon al 51 jaar dezelfde demper in :lol: :lol: :lol: :lol:
batavus2.jpg

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 13 okt 2019 22:28
door EasyWim
Allemaal heel leuk het (tijdelijk) plaatsen van een db killer, maar aan de eis dat er E1 of E4 in je uitlaat staat wordt nog steeds niet voldaan. Je wordt er misschien iets minder snel uitgepikt omdat je iets minder herrie maakt.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 14 okt 2019 07:38
door MoneyFor
Dan misschien dit ook maar aanschaffen :lol:


letter.jpg
letter.jpg (46.99 KiB) 16059 keer bekeken

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 14 okt 2019 11:19
door LindaT
Ik ben eind Augustus via Groningen naar Denemarken gereden. Ik reed met 2 Thruxtons, een BMW, een Ironhead en mijn XL 1200 met geheel ongedempte uitlaten. Wij zijn tussen files doorgereden, hebben echt flink gas gegeven en we hebben nergens problemen gehad. Dit was natuurlijk wel een rustig gebied, maar ook in Bremerhaven en Hamburg geen enkel probleem.