Pagina 1 van 2

DB's en Duitsland

Geplaatst: 12 apr 2018 15:44
door Ntz OranjeBrommer
Ergens in juni wil ik - afhankelijk van het weer - een weekje naar Denemarken of Noord Italie met mijn OranjeBrommer, en dan kom ik dus redelijk zeker door Duitsland te rijden. Ik weet niet of mijn V&H uitlaten daar dan binnen de norm vallen
Motoport hier in Rockanje kan dit niet testen, de RDW doet het niet (gemaild) en Google komt verder niet echt met briljante ideeën.
Een DB app op mijn telefoon gezet en stationair gemeten blijf ik onder de DB die op het frame-plaatje staat.

Weet iemand of ik dan veilig door Duitland kan?

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 12 apr 2018 16:57
door Peke
Dan plaats je voor de zekerheid een db killer

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 12 apr 2018 21:50
door Patman
En als je normaal rijd, dus geen aandacht trekt, is er niet veel aan de hand.

Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht ;)

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 12 apr 2018 22:02
door Johan m
Patman schreef: 12 apr 2018 21:50 En als je normaal rijd, dus geen aandacht trekt, is er niet veel aan de hand.

Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht ;)
Dat.
Ik woon kort aan de grens en rijd dus regelmatig in Duitsland, nooit problemen gehad.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 12 apr 2018 22:14
door charlesb52
Zo gauw er iets verdacht klinkt kan gevraagd worden naar je Tüv of ABE papieren..... Geen papieren betekent normaal gesproken een boete, motor laten staan en de originele monteren....
Dus niet opvallen als de dempers niet gekeurd zijn met E-nummer!!

De controle is natuurlijk strenger op de drukkere motorgebieden zoals de Eifel!!

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 13 apr 2018 00:28
door bow
Dus als je er een paar originele pijpen op zet met E 1 voor Duitsland of E4 voor Nederland zit je safe

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 04 jun 2018 22:04
door rob217
Patman schreef: 12 apr 2018 21:50 En als je normaal rijd, dus geen aandacht trekt, is er niet veel aan de hand.

Wíl je aandacht, dan kríjg je aandacht ;)
Inderdaad, gewoon normaal rijden, niks aan de hand. Aantal keren door de Eifel geweest en langs de Moezel. Ook in Cochem Duitse motoragent tegemoet gereden, stak zowaar z'n hand op :lol: :lol: :lol:

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 30 jun 2018 22:34
door brede aap
...terwijl hij naar de zijkant wees? :lol:
Ik ben mn hardere geluid ook zat. 1x oordoppen vergeten en ik kon na de rit bijna een gesticht in.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 03 jul 2018 08:26
door AlwinV
4’dagen Sauerland, geen probleem met de Grenades. Geloof me, die maken echt herrie. Langs een politiecontrole gereden en kon gewoon door. Als je normaal rijd is er vaak niets aan de hand.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 03 jul 2018 10:39
door MoneyFor
Iemand de thunder torque's van DK al geprobeerd ?, is een "verbeterde" versie van de rondel op een boutje die we vroeger toepaste.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 05 jul 2018 07:05
door brede aap
Ik vat dat niet "als je normaal rijd niks aan de hand".
Ik kan het gaan uitleggen maar toch is het niet uit te leggen. De pijp 'kan' herrie maken of hij kan het niet.
Dus of de politie is zo stom of ik zie dat de wereld anders in elkaar steekt dan ik denk.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 05 jul 2018 09:05
door MoneyFor
brede aap schreef: 05 jul 2018 07:05 Dus of de politie is zo stom ....
Inderdaad :)
brede aap schreef: 05 jul 2018 07:05 .... of ik zie dat de wereld anders in elkaar steekt dan ik denk.
dat ook :)

DB’s en Heuvelland, Eifel en Ardennen.

Geplaatst: 23 feb 2019 23:56
door J.P.
Ik weet dat hier al een topic over is, maar die leek wat doodgebloedt.

Aankomende dinsdag ga ik mijn Forty Eight halen, wonend in zuid-limburg wil ik natuurlijk graag de heuvels in en de grens over richting de Eifel en Ardennen.

Nu heeft mijn forty eight een s&s uitlaat erop, geloof een open uitlaat, want er komt een heerlijk kabaal uit 😁.

Maar nu hoor ik van vrienden die zelf ook harley rijden, en de toegestane geluidsnorm overschrijden. Dat die juist het heuvellandschap en de Eifel met name vermijden, mede door de controles die er gehouden worden op het aantal db en de zware boetes die erop staan en wok melding..

Wat is jullie ervaring hiermee? Voor diegene wat hier in het zuiden wonen en of rijden. Ik vond het wel even klote om te horen, want dat waren juist de gebieden die ik wou ontdekken op de motor.

Afbeelding

Re: DB’s en Heuvelland, Eifel en Ardennen.

Geplaatst: 24 feb 2019 08:13
door charlesb52
Je vrienden hebben gelijk!!
De Ardennen vallen mee.

In de Eifel: boete en motor laten staan!
Ophalen met de aanhanger of er eec/tüv uitlaten opzetten waarmee je naar huis mag rijden!

Topics gewoon aansluiten aub👍🏽; ik heb je “nieuwe” topic bijgevoegd.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 24 feb 2019 08:57
door MoneyFor
@J.P. , jouw pijpen lenen zich uitsteken om een setje DB killers in te plaatsen. Er zijn vele aftermarket producten op de markt en
de clones van die van V&H werken nog het beste. Het type zoals op de foto koop je voor ronde de 30€.
deze.jpg
deze.jpg (4.98 KiB) 20791 keer bekeken

Re: DB’s en Heuvelland, Eifel en Ardennen.

Geplaatst: 24 feb 2019 10:58
door J.P.
charlesb52 schreef: 24 feb 2019 08:13 Topics gewoon aansluiten aub👍🏽; ik heb je “nieuwe” topic bijgevoegd.
Ik had het al verwacht :).

Nu terug on topic.

Het antwoord van vrienden op db kilers was, je rijdt een Harley geen Jap.
En blijkbaar halen deze niet genoeg db eruit? Van een vriend loopt die stationeer 98db, 96db met 2850 toeren is toegestaan?

Toegevoegd in 21 minuten 45 secondes:
Re: DB's en Duitsland
MoneyFor schreef: 24 feb 2019 08:57 @J.P. , jouw pijpen lenen zich uitsteken om een setje DB killers in te plaatsen. Er zijn vele aftermarket producten op de markt en
de clones van die van V&H werken nog het beste. Het type zoals op de foto koop je voor ronde de 30€.

deze.jpg
Zelf kwam ik deze al tegen, wat kwa afmetingen zou moeten passen, wat ik online dan over die s&s pijpen vond.
https://www.motorlook.nl/db-killers/915 ... 13217.html

En volgens mij kun je die nog instellen hoeveel die dempt in dat dunne pijpje waar die gaten in zitten.

Heb je een link van die van jouw?

Re: DB’s en Heuvelland, Eifel en Ardennen.

Geplaatst: 24 feb 2019 19:04
door MoneyFor
J.P. schreef: 24 feb 2019 11:20
Zelf kwam ik deze al tegen, wat kwa afmetingen zou moeten passen, wat ik online dan over die s&s pijpen vond.
https://www.motorlook.nl/db-killers/915 ... 13217.html

En volgens mij kun je die nog instellen hoeveel die dempt in dat dunne pijpje waar die gaten in zitten.

Heb je een link van die van jouw?

J.P. die jij aangeeft in je link is verloren geld, geloof me, ik heb al serieus wat dempers gemaakt en niet alleen voor motors.

HIER vind je de clone van de V&H demper.

Het verschil met deze demper ten opzichte met die van jouw link is dat deze dicht en 2 ringen heeft, in termen "2 kamers" en de gassen worden geforceerd
door de zijdelingse gaten te gaan voor de eerste ring en dat geeft sowieso altijd betere demping en ook wat meer tegendruk. Ook de pakking er rond zorgt
uiteindelijk voor nog wat extra demping maar verwacht geen resultaat zoals met een oem uitlaat.

Ik maak momenteel de dempers voor de SS van V&H met de originele open dempers die erin zitten, daar las ik aan het begin van de demper dus het verste
in de uitlaat zulk een "cat" op die je kan kopen bij Ali en dan steek ik op het einde van de uitlaat een type Thunder torque. Deze combinatie geeft een
fantastisch resultaat zowel in geluid als in tegendruk.

Dit is zo'n "cat":
dit.png
dit.png (71.51 KiB) 20766 keer bekeken
.
Een een Thundertorque is dit: ( is een dichte schijf die wat voorgevormd is, ik heb mijn eigen exemplaar gemaakt, zal bij gelegenheid foto nemen )

tt.png
tt.png (174.05 KiB) 20766 keer bekeken

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 24 feb 2019 20:17
door J.P.
Super, bedankt!
Als ik hem heb eens na meten welke maat ik nodig zou hebben.

Ergens hoop ik dat die gewoon binnen de db waarde valt, of dat er al db killers in zitten, maar dat zal wel niet :lol:.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 24 feb 2019 21:03
door Peke
Hoe is het dan weer met je sproeier bezetting.
Moet je dat dan weer aanpassen na het plaatsen van een db killer?

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 24 feb 2019 21:25
door LindaT
Ik heb nog nooit problemen gehad in welk land dan ook.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 25 feb 2019 08:17
door MoneyFor
Peke schreef: 24 feb 2019 21:03 Hoe is het dan weer met je sproeier bezetting.
Moet je dat dan weer aanpassen na het plaatsen van een db killer?
Beetje afhankelijk, soms alleen wat met de naald spelen en bij een EFI heb ik tot heden nog niets ondervonden van nadeel, enkel voordeel
met SS van V&H omdat je wat tegendruk maakt gaat die terug wat meer trekkracht geven. Dit zijn mijn bevindingen en als er zich geroepen
voelen om dit tegen te spreken moeten ze zelf de test maar doen. Ik deel enkel wat ik weet en ondervind.

Toegevoegd in 42 secondes:
Linda Truijens schreef: 24 feb 2019 21:25 Ik heb nog nooit problemen gehad in welk land dan ook.
Dat gaat komen door je mooie glimlach ofwel maakt je motor geen herrie :D

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 25 feb 2019 10:53
door scheurneusje
wij hebben in duitsland met onze vorige harleys wel eens aan de kant gezet,maar waren de orignele uitlaten,dus e gekeurd en mochten dus onze weg vervolgen dit terwijl chief toch redelijk wat geluid produceerde ,maar goed hij kwam uit 1985 en ik ga ervan uit dan met dat ook meeneemt in hun besluit....met onze huidige harleys ook al meerdere malen overal geweest en kom zeer vaak in Duitsland.
Nou maken die van ons niet super veel herrie dus dat zal het met zijn.....maar ik had laatst gekeken,mijne zijn s en s en er staat nergens een e keurmerk op dus mochten ze me aanhouden,.......
En ook trouwens al vaker met meerdere personen die wel een bak herrie gaven,ook no probleem gehad(vlug afkloppen op ongeverfd hout)

Ach ja als je gewoon doet en inderdaad leuk glimlacht :D ......... :girltong:

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 25 feb 2019 18:49
door LindaT
Ik lach heel lief, maar dat ziet niemand als ik een helm op heb. Maar ik was met 2 heren en ze vroegen enkel watvoor motoren het waren en wensten ons viel spass.

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 10:19
door J.P.
Nu was ik mijn uitlaat eens aan het opmeten, voor zo’n v&h imitatie db killer, en zag ik deze “vinnen” aan de binnenkant. Past en hoort daar zo’n db killer tussen, of moeten deze “vinnen” eerst eruit?

Re: DB's en Duitsland

Geplaatst: 01 mar 2019 11:06
door bow
Volgens mij zijn dat db killers. :kweenie: