Welk kuipje voor wideglidevork

Welke extra's voor je motor, kleding, helmen, niet horend bij de andere technische forums.
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door Patman »

Dames,

Ik ben aan het kijken voor een kuipje. Nu heb ik begrepen dat dit een wideglidevork is. Iemand een tip welk kuipje hiervoor geschikt is, of waar ik het beste kan kijken? Hoe zit het met bevestigingen en de bevestiging van de koplamp?

Alvast bedankt

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door Patman »

Dat is ook nog een optie ja.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door brede aap »

FF photoshopje..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door Patman »

Thnx! Zal weer eens rondneuzen wat er allemaal te vinden is.
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door Patman »

Afgelopen weekend weer de hele dag onderweg geweest. Echter op stukken snelweg rijd het boven de 100 zwaar ruk. Ja ik kom er liever ook niet maar soms moet het. Met tegenwind is het helemaal niet te doen, moet onwijs aan het stuur trekken om te blijven zitten. Nu heb ik al even zitten kijken, alwéér ja, maar vind niet echt wat ik wil. Ik zoek een niet te groot scherm, zwart of donker transparant, bevestiging aan 1 inch stuur, voor boven de ronde koplamp. Wie o wie heeft de gouden tip!

Owja, geen chrome randen oid, helemaal zwart dus
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Re: Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door brede aap »

Wat merk je precies boven de 100?
Al strakkere kleding geprobeerd? Ik kan me een rit herrinneren dat ik steeds wiebelde, bleek het mijn lederen vest te zijn die van links naar rechts wapperde achter mn rug..de hele motor reed daardoor ruk.
Boven de 100 krijg je inderdaad gewoon meer winddruk.
Ik ga je zeggen: Een klein scherm helpt dan geen reet. Niet 1. Puur show. Pas iets van 40cm bij 40cm (even grof gezegd) ga je wat merken van windbescherming.
En dan kan je er maar beter 1 hebben die je kan afstellen. En welke zijn dat dan? Ja die met al die beugels en boutjes.
Zodra je op helmhoogte gaat komen mag je zeker wel opletten dat hij te verstellen is anders krijg je elke halve seconde dat hij op de snelweg verkeerd staat afgesteld snelle mike-tyson klappen van de wind.
Ga je 15cm onder de helm zitten grofweg, dan vallen de klapjes wind wat meet tegen de borst en dat voel je minder want de borst zit vaster aan je lichaam dan ons iele nekje.
*WIL je proefrijden met een scherm? zeker.. Kan dat ? Nee,,..vaak niet.. Een niet afstelbaar scherm kan dan maar beter niet op helm(de kin)hoogte zijn.
Wat je er soms aan kan afstellen is dat je door een vakkundig iemand het eventuele grote raam laat afsnijden op goede hoogte.. Kan je ook maar 1 keer doen.
Ideaal zijn de grotere toerschermen zoals de batwing of een police scherm, als ik even oldschool mag aanhalen.
Op mijn oude suzuki racer die ik had hielp een kleine kuip enkel om achter te verschuilen als je Valentino Rossi ging imiteren als je harder dan 140 gaat en comfort opzoekt. Het houd ietsje wind van de borst. Wil je comfort ga dan voor goed afstelbaar groot net onder ooghoogte.
Verbeteringen in mn tekst is welkom, maar ik denk dat ik, zeker door ervaring op de weg, niet gelogen heb..

Al geprobeerd goed vast te zitten op het zadel bij de heup in de ronding, en zit je niet te ver achterovergekanteld met het stuur?
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Welk kuipje voor wideglidevork

Ongelezen bericht door Patman »

Bedankt voor je uitgebreid antwoord 8-)

Ik heb een universeel schempje via mp gescoord om te kijken of het wat is. Een groot scherm komt er niet op, puur omdat ik dat niet mooi vind. Eerst deze maar eens afstellen van het weekend en kijken wat het doet. Ik zit rechtop, goed op het zadel. Het is puur om de ergste wind op de borst weg te halen. Wat wind vind ik ook niet erg, maar wat comfortabeler rijden op de snelweg dus. Ik kom daar liever ook niet, maar soms moet het om ergens te komen.

Geen idee waarom de foto gekantelt staat...
Bijlagen
4242D947-B494-4E9B-B113-5DF16DFDD8D7.jpeg
Plaats reactie