Pagina 1 van 1

883 naar 1200

Geplaatst: 15 jan 2016 19:12
door the whistler
Ik heb een set gebruikte 1200 cilinders gekocht maar daar is ook alles mee gezegd

Afbeelding

Oftewel ik moet zuigers hebben.
Nou is mijn vraag hoe pak ik dat aan ? Kan ik gewoon bij HD een setje bestellen erin duwen knopje drukken en starten ? Of moet ik de cilinders naar een revisie bedrijf gaan brengen daar vanalles aan laten doen en dure zuigers gaan kopen ???
Heeft ook iemand een idee wat zoiets grof geschat kan/gaat kosten ?

Moet ik ook een andere carburateur gaan monteren ? Zit nou de originele op .....

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 15 jan 2016 20:33
door charlesb52
Ik had zelf de Wiseco's (met uitdieping voor een "gewone compressieverhouding) in Sportzilla1. Na op maat laten boren & honen, met een open filter, openere uitlaat én andere sproeierbezetting van Dynojet liep het super!!!
viewtopic.php?f=20&t=87

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 17 jan 2016 20:15
door Geezer
Persoonlijk zou ik een overmaatse zuiger kit aanschaffen,cilinders opboren(torque plates inklemmen)/honen.Je weet niets over de staat van de cilinders ? Honen moet i.i.g. al gebeuren.

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 18 jan 2016 01:20
door the whistler
OK ,

Weet iemand dan een goed revisie bedrijf waar ik een offerte kan krijgen ? Liefst in zuid Limburg uiteraard

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 15 feb 2016 10:15
door Matiezzz
Vraag eens bij Job van Nostalgia in Beek.
Hij kan je vast en zeker helpen.
Is ook sponsor hier bij SON...

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 15 mar 2016 21:13
door Matiezzz
Nog gelukt trouwens?

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 01 mei 2016 00:06
door Peke Gent
Meten is weten. Zijn de cilinders in perfecte staat. Waarom werden ze verkocht? Waarom zijn de zuigers er niet bij. Lijkt mij nogal onbetrouwbaar...
Persoonlijk heb ik minder goeie ervaring met conversion naar 1200. Zeker wanneer je niet alles aanpast. Ik trok meermaals mijn versnellingspak naar de haaien. Oke, ik was dan ooknnog jong en onervaren... 22. Na kortere tijd veel olieverbruik. Maar eerlijk... ie reed zot goed! Aan elk verkeerslicht vol gas en baaibaai racemotos.
Met de originele carbu zal je t niet halen. Te weinig van alles wat je nodig hebt om een 1200 te voeden. Misschien met een andere luchtfilter en Dynojet kitje. Maar ik had zeer goeie ervaring met RevTech (zeer vievig) en nog beter met S&S. Die was simpelweg plug 'n play en nooit meer moeten bijregelen.
Goeie raad... niet té glad flowen die uitlaatpoort. Dan wordt ie heel nukkig en moeilijk afregelbaar. En al helemaal in de stad of fileverkeer.
Veel succes maar ik blijf erbij, wil je 1200, koop dan een originele 1200 ipv een conversion1200 waar vanalles aan verneukt is zoals ik er veel weet rondrijden...

Re: 883 naar 1200

Geplaatst: 13 mei 2016 21:41
door Mikebike
Beetje moeilijk verhaal vind ik..
Ik heb een S&S conversie set,en hij loopt goed erop hoor..
Gr Mike