Welke uitlaat op 883Iron 20-8?

Optimalisering en tuning van de motor.
Plaats reactie
Hi.Gu
5-9
5-9
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Welke uitlaat op 883Iron 20-8?

Bericht door Hi.Gu » 03 feb 2018 21:10

Hoi allemaal!

Ik heb een sportster 883 iron van 2018 en nu wil ik er mooi geluid uit laten komen. Ik vind de vance en hine short shorts heel er mooi! Echter heb ik de vraag of ik dan perse een nieuwe luchtfilter en fp3 moet aanschaffen? Eerlijk gezecht vind ik dan de kosten te veel (mijn dealer heeft het over 1500/1600 euro).

Als dit echt niet mogelijk is zonder een tuner en luchtfilter, is het dan wel mogelijk om een vance en hines slip on te monteren zonder deze aanpassingen en hoe is jullie ervaring qua geluid met een slip on van v&h?

Hoor het graag.
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 27 aug 2018 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

AlwinV
50-99
50-99
Verstuurde bedankjes: 12 keren
Ontvangen bedankjes: 27 keren

Re: Welke uitlaat?

Bericht door AlwinV » 03 feb 2018 21:51

Ik heb me laten informeren door Arnold van Central. Harley's schijnen nieuw standaard te arm te lopen door usa emissie eisen.

Ik heb voor de supertuner van Screamin' Eagle gekozen. Dit is inderdaad wel een prijzige oplossing. Ik had de combo SE open filter, High Output Grenades uitlaten van Vance & Hines en de supertuner. Dacht al met al 2400 euro. Duur, ik weet het, maar wel prachtig resultaat.

Wanneer je facebook hebt kan je lid worden van de Sportster 883 Iron pagina. Zie daar wel mensen voorbij komen die alleen de uitlaten doen met of zonder fp3.

MartynB
50-99
50-99
Verstuurde bedankjes: 8 keren
Ontvangen bedankjes: 25 keren

Bericht door MartynB » 04 feb 2018 17:32

Wat ik weet is dat het blok arm is afgesteld. Maar als je alleen slipons monteert, heeft dat verder niet zoveel gevolg voor je blok. Vermogen toename (als dat al merkbaar is) is nihil. Dus slipons puur voor een betere sound kan geen kwaad.

Dit wordt een ander verhaal bij compleet uitlaatsysteem vervangen. Dan heb je te maken met andere lengtes en bochten.

Doe je de slipons dan is het op ten duur wel belonend als je dan upgrade met een andere luchtfilter of geheel intake systeem en als laatst een fuel controller.

Tip: Informeer je goed en kijk dan voor onderdelen op ebay en marktplaats voor aanbiedingen.

MoneyFor
350-499
350-499
Verstuurde bedankjes: 55 keren
Ontvangen bedankjes: 119 keren
Contacteer:

Bericht door MoneyFor » 05 mar 2018 09:51

Hi.Gu schreef:
03 feb 2018 21:10
Hoi allemaal!

Ik heb een sportster 883 iron van 2018 en nu wil ik er mooi geluid uit laten komen. Ik vind de vance en hine short shorts heel er mooi! Echter heb ik de vraag of ik dan perse een nieuwe luchtfilter en fp3 moet aanschaffen? Eerlijk gezecht vind ik dan de kosten te veel (mijn dealer heeft het over 1500/1600 euro).

Als dit echt niet mogelijk is zonder een tuner en luchtfilter, is het dan wel mogelijk om een vance en hines slip on te monteren zonder deze aanpassingen en hoe is jullie ervaring qua geluid met een slip on van v&h?

Hoor het graag.

Ik heb de V&H SS op mijn Iron inclusief filter en FP3, werkt perfect maar ik zou zeggen als je de V&H SS zo mooi vind spaar dan gewoon effe door tot je het echt naar je zin kan maken. Nu kiezen voor slipon's als alternatief ga je nadien spijt van krijgen en als je dan alsnog de SS wilt kost het je nog meer. Ik zou zeggen sparen maar ;)

Afbeelding

SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >> KLIK HIER<<

MartynB
50-99
50-99
Verstuurde bedankjes: 8 keren
Ontvangen bedankjes: 25 keren

Bericht door MartynB » 05 mar 2018 14:14

Hi.Gu schreef:
03 feb 2018 21:10
Hoi allemaal!

Hoor het graag.
Denk niet dat hij het nog graag hoort...

MoneyFor
350-499
350-499
Verstuurde bedankjes: 55 keren
Ontvangen bedankjes: 119 keren
Contacteer:

Re: Welke uitlaat

Bericht door MoneyFor » 28 aug 2018 08:31

RichardHosse schreef:
27 aug 2018 12:55
Hoe weet ik wat voor uitlaat ik heb? Ik weet niet of het een “snelle pijp” is of begrensde pijp is. Is dit simpelweg de doorgang van de uitlaat? Alvast bedankt

Max
Max misschien even bijvertellen over welke motor of pijp je hebt, foto maakt ook alles duidelijker.

Een "begrensde" pijp zoals jij het noemt gaat inderdaad meer vulling hebben en zal niet open zijn, misschien zelfs al een cat erin. Een "snelle" pijp is open met al dan niet een demper erin die zoals bij de V&H SS b.v. ook gewoon open is en enkel opstaande vinnen heeft.

Afbeelding

SPORTSTER ONDERDELEN TE KOOP : >> KLIK HIER<<

Plaats reactie