kesstech vs dr jekill & mr hyde

Optimalisering en tuning van de motor.
MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1141 times
Contacteer:

Re: kesstech vs dr jekill & mr hyde

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Zijn EU gekeurd dus zolang NL beslist om in de EU te blijven zit het wel goed :lol: ...

Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
botoo
100-199
100-199
Has thanked: 33 times
Been thanked: 44 times

Ongelezen bericht door botoo »

Die franse 'by Kern' uitlaten zien er uit alsof de kleppen mechanisch bediend worden, da's misschien minder chique maar het lijkt me wel degelijk en duurzaam. Ik ben er wel nieuwsgierig naar.

RC roadster
350-499
350-499
Has thanked: 273 times
Been thanked: 243 times

Ongelezen bericht door RC roadster »

botoo schreef: 29 aug 2021 16:16 Die franse 'by Kern' uitlaten zien er uit alsof de kleppen mechanisch bediend worden, da's misschien minder chique maar het lijkt me wel degelijk en duurzaam. Ik ben er wel nieuwsgierig naar.
A wel,... Ik denk dat je gelijk gaat hebben.Zie daar eigenlijk geen elektrische kabels op die foto's. en op het eerst zicht zie ik wel een klein hendeltje om iets te bedienen. Daarmee het prijs verschil misschien. Maar daarvoor niet slechter natuurlijk. Alles heeft zijn voor en nadelen natuurlijk ;-). Ik ga anders eens een e-mail sturen voor meer info. Eens kijken wat ze gaan antwoorden ;-). Als ik iets meer weet laat ik jullie zeker iets weten ;-).

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

botoo schreef: 29 aug 2021 16:16 Die franse 'by Kern' uitlaten zien er uit alsof de kleppen mechanisch bediend worden, da's misschien minder chique maar het lijkt me wel degelijk en duurzaam. Ik ben er wel nieuwsgierig naar.
Voor 20€ zijn deze dan ook elektronisch :)

LM.png
LM.png (9.62 KiB) 1345 keer bekeken

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 29 aug 2021 19:00 Voor 20€ zijn deze dan ook elektronisch
Als je dit dan toepast heb je het zelfde systeem als de J&H uitlaten,... . voor een veel lagere kostprijs,... .
Buiten als je u klep toezet dat deze niet wordt aangestuurd om de uitlaatklep open te duwen om meer pk en koppel er uit te halen bij volg gas. Maar ja, hoeveel keren valt dit voor,... .
Met een mechanische systeem denk ik nu wel dat je u geluid nog beter gaat kunnen regelen. Dan het systeem bij J&H die dat de positie van de uitlaatkleppen geprogrammeerd heeft (tussenstand).

Je zou dit allemaal eens moeten testen he.

Ik heb gisteren de e-mail verstuurd zowel in het Nederlands als in het Engels. Want mijn Frans schrijven is niet zo goed (mijn gewoon schrijven ook niet ze ;) ). Maar als ik tegen eind van de week nog niks gehoord heb van hen. Zal ik het eens proberen om een Franse mail te versturen samen met mijn schoonmoeder die perfect Frans kan schrijven 😉.

RC roadster
350-499
350-499

Heb al wat meer info gevonden. Je krijgt meer info als je de web-sit in het Frans zet. Heb het effe kort proberen samen te vatten + iets of wat vertaalt. Anders kan je gerust zelf eens gaan kijken op hunne web-site 😉 maar het is wel in het Frans te doen.

De Bykern uitlaat systeem is gehomologeerd. Bij dit uitlaatsysteem kan je de uitlaatkleppen in 2 standen zetten

- De eerste stand is de legale stand (klep toe) produceert de geluiddempers een geluid onder de 80 db En voldoet hij aan de Europese norm E7 (97/24 EG)
- De tweede stand is de sport stand (klep open) produceert de geluiddempers een hoger geluid dan 105 db en voldoet dan niet meer aan de Europese norm :think:

Hij is Bijna 2 keer goedkoper dan uitlaten die elektronische variabele zijn, de Bykern zijn vooral veel betrouwbaarder met een mechanisch verstelsysteem.
De besturing bevindt zich op het frame aan de vooras van de tank

De geluiddempers worden op bestelling gemaakt en zijn binnen 15 dagen na bestelling bij u thuis.

Ze worden geleverd in een houten kratten met het CE-goedkeuringscertificaat er in.

Standaard zijn het zwarte geluiddempers voorzien van de Radius uitlaat eindstuk. Het is mogelijk om hier andere uitlaat eindstukken te kopen. Meer info op de web-site ;-). of zie hier de link https://www.pimpmysports.com/fr/accueil ... le-touring

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

Er is vooral bespaard op de electronica in dit geval want uiteindelijk is het klepsysteem van J&H ook manueel te bedienen mocht je dit willen. Je zou een lineaire
motor kunnen gebruiken en als je wil nog wat electronica toevoegen en dan kan je die zelfs per mm instellen als je wil. Je zou op die manier als dusdanig volledig
kunnen finetunen op db's. De lineaire motor is eenvoudig te besturen met een schakelaar on/off/on ( die als dusdanig de +/- omkeert ) en dan kan je ook stoppen
wanneer het luid of stil genoeg is.

De vraag blijft natuurlijk, hoelang gaat dit systeem nog legaal zijn want uiteindelijk is het sneller gedaan dan je db killer erin of uitschroeven... Mijn J&H is voorzien
van een power cutoff zodat je hem niet met de schakelaar kan bedienen bij een eventuele db controle, staat dan in de stilste stand.

Afbeelding
EasyWim
500-599
500-599
Has thanked: 390 times
Been thanked: 323 times

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 30 aug 2021 11:31 Mijn J&H is voorzien van een power cutoff zodat je hem niet met de schakelaar kan bedienen bij een eventuele db controle, staat dan in de stilste stand.
Is dit onderdeel van het systeem zoals J&H dit geleverd heeft of heb je dit zelf toegevoegd?

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

EasyWim schreef: 30 aug 2021 12:55
MoneyFor schreef: 30 aug 2021 11:31 Mijn J&H is voorzien van een power cutoff zodat je hem niet met de schakelaar kan bedienen bij een eventuele db controle, staat dan in de stilste stand.
Is dit onderdeel van het systeem zoals J&H dit geleverd heeft of heb je dit zelf toegevoegd?
Zelf toegevoegd, kan dit nu met afstand bediening in en uitschakelen maar zijn natuurlijk allerlei mogelijkheden zoals RC Roadster al eens had gezegd
eventueel een reed contact of anders een ordinair schakelaartje ergens verstopt op de motor.

Mijn systeem start sowieso telkens op in gesloten kleptoestand, dus dat is ook al lekker handig, ongeacht in welke stand het staat bij uitschakelen motor-
contact gaat die bij het terug inschakelen van het motor-contact naar gesloten toestand.

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

J&H gaat via een module de klep van de uitlaat altijd toe zetten bij een herstart van sportster. Het is niet zo dat hij de laatste stand onthoud, voorbeeld open.

Heb ook al willen merken dat de module de uitlaatklep toe zet als het can-netwerk wakker gemaakt wordt, dus ook bij alarm of als je op u menu (als contact niet opstaat) knop duwt om u km stand of uur wilt zien . ;) .

Dus bij een controle voor db gewoon sportster stil leggen en je bent in orde normaal. maar ja,... hoelang gaat dit duren,... . bij de vrachtwagens bestaat dit ook en daar doen ze ook al moeilijk over , omdat het elektrische kan aangestuurd worden. En ik heb willen horen dat het zelfs niet meer mag bij vrachtwagens. dus ja,... . afwachten zeker. Kan nu wel zijn dat het op bestaande uitlaten wel nog mag. Want bij J&H is dit zelfs op vin-nummer,... . En is dit gekoppeld aan de sportster.

Momenteel is het bij mij nog alles originele van J&H en heb ik nog geen schakelaar gezet om dit uit te schakelen tijdens een controle. maar ja, als ze u tegen houden voor lawaai en ze hebben u gemeten,... denk niet dat je veel verhaal hebt ze. ik voel mij weer 16,... ant-flik plaatsen,... maar nu voor het lawaai,... . :yahoo:

botoo
100-199
100-199
Has thanked: 33 times
Been thanked: 44 times

Ongelezen bericht door botoo »

MoneyFor schreef: 30 aug 2021 11:31 De vraag blijft natuurlijk, hoelang gaat dit systeem nog legaal zijn want uiteindelijk is het sneller gedaan dan je db killer erin of uitschroeven...
Ik kan me zo voorstellen dat een goedgekeurd systeem, goed gekeurd blijft, hooguit dat er vanaf <$random> datum het niet meer gemonteerd mag worden. Uiteindelijk kunnen wij op onze 'oude' sportsters ook gewoon doorrijden ondanks dat die sinds 2021 niet meer door de EU keur zouden komen.

EasyWim
500-599
500-599
Has thanked: 390 times
Been thanked: 323 times

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik snap nog niet helemaal waarom je voor een uitlaat met EU keur een voorziening moet verzinnen om te voorkomen dat de klep opengezet kan worden. Dan heeft die hele EU keur toch geen enkele waarde, de klep kan immers elk moment opengezet worden. Ik snap dat die EU keur alleen geldt voor de klep in de gesloten stand maar raar om een keur te verlenen aan een apparaat waar sjoemelen al ingebouwd is. :roll:

RC roadster
350-499
350-499

botoo schreef: 30 aug 2021 16:36 Ik kan me zo voorstellen dat een goedgekeurd systeem, goed gekeurd blijft, hooguit dat er vanaf <$random> datum het niet meer gemonteerd mag worden. Uiteindelijk kunnen wij op onze 'oude' sportsters ook gewoon doorrijden ondanks dat die sinds 2021 niet meer door de EU keur zouden komen.
Ik denk dat het zo iets zal worden ;-).
EasyWim schreef: 30 aug 2021 20:43 Ik snap nog niet helemaal waarom je voor een uitlaat met EU keur een voorziening moet verzinnen om te voorkomen dat de klep opengezet kan worden. Dan heeft die hele EU keur toch geen enkele waarde, de klep kan immers elk moment opengezet worden. Ik snap dat die EU keur alleen geldt voor de klep in de gesloten stand maar raar om een keur te verlenen aan een apparaat waar sjoemelen al ingebouwd is.
Ik volg u volledig. Momenteel heb ik nog niks voorzien van schakelaar. Misschien in de toekomst dat ik dit wel ga doen. Afhankelijk hoe streng ze gaan worden hiervoor. Nu is het nog gewoon geniet :yahoo: .
J&H en de rest die regelbare uitlaat systemen maken, zullen de Europese wetgeving goed kennen en de juiste achterpoortjes weten van deze wetgeving. Zodat ze de EU keuring krijgen op hun uitlaatsysteem. Zolang dat deze blijven bestaan mag het in principe en kunnen ze ons weinig doen denk ik.

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

EasyWim schreef: 30 aug 2021 20:43 Ik snap nog niet helemaal waarom je voor een uitlaat met EU keur een voorziening moet verzinnen om te voorkomen dat de klep opengezet kan worden. Dan heeft die hele EU keur toch geen enkele waarde, de klep kan immers elk moment opengezet worden. Ik snap dat die EU keur alleen geldt voor de klep in de gesloten stand maar raar om een keur te verlenen aan een apparaat waar sjoemelen al ingebouwd is. :roll:
Ik weet het, .... ik voorkom enkel liever dan dat ik moet genezen dat is mijn denkwijze, ze gewoon geen poot geven om op te staan ...

Afbeelding
MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

De kogel zou door de kerk zijn voor onze Belgische vrienden, motorkeuring enkel bij verkoop en na ongeval.

Hier het verhaal

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

Valt op het eerste zicht nog mee ;-). Tenzij je hem wilt verkopen en je hebt u originele stukken niet meer liggen,... . :muur: Dan mag je ze terug kopen bij de HD dealer :joehoe: .

MoneyFor
2000-2499
2000-2499
Contacteer:

RC roadster schreef: 12 sep 2021 17:11 Valt op het eerste zicht nog mee ;-). Tenzij je hem wilt verkopen en je hebt u originele stukken niet meer liggen,... . :muur: Dan mag je ze terug kopen bij de HD dealer :joehoe: .
:lol: inderdaad ... maar je maakt gewoon meer stallingsplaats en koopt bij en verkoopt niets, ook een oplossing ;)

Ik voel een handeltje aankomen in verhuur van gekeurde onderdelen, erop voor de keuring en er weer af :D

Afbeelding
RC roadster
350-499
350-499

MoneyFor schreef: 12 sep 2021 18:08 Ik voel een handeltje aankomen in verhuur van gekeurde onderdelen, erop voor de keuring en er weer af
Ik denk dat je gelijk gaat hebben. Ik heb nog alles liggen ;-).

Plaats reactie